Podmienky súťaže Ohnivé pero

- súťaž mikropoviedok

Logo Ohnivé pero
Ohnivé pero je súťaž mikropoviedok v žánroch fantastiky, ktorú organizuje redakcia denníka Fandom.sk. Vyhlasuje sa dvakrát do roka, prebieha každoročne na jar a na jeseň. Vyhlásenie každého kola a jeho uzávierky sú priebežne aktualizované.

Pravidlá súťaže:

  • súťaže sa môžu zúčastniť príspevky žánru sci-fi, fantasy, hororu s prvkami fantastiky alebo iných subžánrov fantastiky, téma je ľubovoľná,
  • súťaže sa môžu zúčastniť autori, ktorí už dovŕšili vek 16 rokov,
  • súťaže sa môžu zúčastniť poviedky v slovenskom alebo českom jazyku,
  • súťažiaci je zodpovedný za súlad vlastného diela s právnym poriadkom Slovenskej republiky a výhradne zodpovedá za prípadné škody, ktoré dotknuté dielo spôsobí tretím osobám (fanfiction do súťaže neberieme),
  • rozsah poviedky je maximálne 7 500 znakov (s medzerami), súčasťou poviedky je aj jej názov a meno autora,
  • do súťaže prijímame len texty vo formátoch rtf, doc, docx,
  • pri písaní textu použite font Times New Roman veľkosti 12, jednoduché riadkovanie, na ukončenie odseku použite klávesu ENTER, nie „mäkký enter“ alebo medzerník; odseky oddeľujte prázdnymi riadkami, text zarovnávajte doľava, prvý riadok nepredsádzajte ani nepoužívajte na jeho odsadenie medzerník,
  • do textu nevkladajte obrázky, tabuľky, špeciálne grafické znaky a nekreslite čiary. Pokiaľ chcete jednotlivé odseky výraznejšie oddeliť, na oddeľovací riadok umiestnite nejaký bežný znak na klávesnici, napríklad hviezdičku, pomlčku a pod.,
  • priamu reč vyznačte úvodzovkami, nepoužívajte na označenie priamej reči spojovník ani pomlčku,
  • zaslaním poviedky do súťaže autor vyjadruje svoj súhlas s jej uverejnením na stránke www.fandom.sk, ako aj súhlas so zaradením poviedky do výberu poviedok či inej databázy, ktorú Fandom.sk vydá v budúcnosti, a na účely prezentácie www.fandom.sk a povedomia o literatúre v žánroch fantastiky, pričom na vyššie uvedené účely udeľuje stránke www.fandom.sk nevýhradnú, bezplatnú licenciu na použitie diela, jeho rozširovanie spôsobmi možnými v čase zaslania do súťaže na neurčitú dobu, s neobmedzenou územnou platnosťou, a tiež vyjadruje svoj súhlas so spracovaním jeho osobných údajov pri úkonoch súvisiacich so súťažou Ohnivé pero,
  • súťaž nemá pevne stanovenú uzávierku, poviedky je možné zasielať priebežne aj v priebehu daného kola súťaže, až do naplnenia kola poviedkami,
  • v prípade, že sa dané kolo poviedkami naplní (t. j. počet zaslaných poviedok presiahne kapacitu jedného kola), redakcia bezodkladne oznámi k danému dňu uzávierku. Poviedky, ktoré prídu po tomto dátume, bude možné zaradiť po dohode s autorom do nasledujúceho kola Ohnivého pera,
  • príspevky do ukončenia daného kola súťaže Ohnivé pero na stránke www.fandom.sk nesmú byť publikované inde časopisecky, knižne, na internete ani iným spôsobom, kde by k nim mala prístup široká verejnosť, ale autor môže zdieľať link svojej poviedky uverejnenej na www.fandom.sk na sociálnych sieťach alebo na svojom blogu,
  • jeden autor sa môže v jednom kole zúčastniť najviac troma poviedkami,
  • akonáhle autor zašle poviedku do súťaže, už ju nemôže požadovať spätne upravovať.

Najnovšie aktuality o súťaži Ohnivé pero sa dozviete aj na facebookovskej stránke súťaže.

Svoje poviedky zasielajte výhradne e-mailom na adresu alexandra.pavelkova@fandom.sk ako prílohu e-mailu. Akceptujeme len texty vo formátoch rtf, doc, docx. V predmete e-mailu uveďte: Ohnivé pero a v texte e-mailu uveďte svoje meno alebo meno, pod ktorým má byť poviedka uverejnená. Nezabudnite na názov poviedky, pokiaľ nie je uvedený priamo v poviedke. Ak pridáte nejakú vetičku o sebe, potešíte nás. Pred zaslaním poviedky si ešte skontrolujte pravidlá, či ste ich dodržali, respektíven nazrite do zoznamu najčastejších chýb, ktorých sa dopúšťajú súťažiaci v Ohnivom pere. Každý autor je spravidla do troch pracovných dní od zaslania poviedky informovaný administrátorom súťaže o tom, či jeho poviedka spĺňa podmienky, či je prijatá do súťaže, resp. je mu oznámený dátum predpokladaného uverejnenia poviedky. V prípade, že poviedka nespĺňa podmienky súťaže, aj tento fakt je autorovi oznámený do troch pracovných dní od zaslania poviedky.


Prehľad víťazov Ohnivého pera

Stručne si pripomeňme víťazov predchádzajúcich kôl:

  • 33. kolo jeseň 2023 vyhral František Škoda s poviedkou Zbojnícka morálka.
  • 32. kolo jar 2023 vyhral Tom Hotep s poviedkou Apokalypsa sa nekoná.
  • 31. kolo jeseň 2022 vyhral Marcel Majirský s poviedkou Stratil sa slon.
  • 30. kolo jar 2022 vyhrala Kakrfóna Hrmlajtová s poviedkou Lucinka a kouzelná budka.
  • 29. kolo jeseň 2021 vyhral Martin Novák s poviedkou Demiurgův sen.
  • 28. kolo jar 2021 vyhral Martin Novák s poviedkou Demence.
  • 27. kolo jeseň 2020 vyhral Ján Novák s poviedkou Pseudonym.
  • 26. kolo jar 2020 vyhrala Monika Secentity Kandriková s poviedkou Kadiaľ ísť.
  • 25. kolo Q2 2019 vyhral Mikuláš Vaník s poviedkou Za dary sa platí.
  • 24. kolo Q1 2019 vyhral Oskar Kane s poviedkou Červia diera.
  • 23. kolo Q2 2018 vyhrala Beáta Takáčová s poviedkou Opálka.
  • 22. kolo Q1 2018 vyhrala Jana Diviznová s poviedkou Dentata.
  • 21. kolo Q2 2017 vyhral Marcel Majirský s poviedkou Horúca linka.
  • 20. kolo Q1 2017 vyhral Michal Inferio Hosťovecký s poviedkou Tvár v ohni.
  • 19. kolo Q2 2016 vyhral Zdeno Ash Mikláš s poviedkou Pád Kapitána Ameriku.
  • 18. kolo Q1 2016 vyhral Miro Švercel s poviedkou Max i Pes Fík.
  • 17. kolo Q2 2015 vyhrala Alica Rumanová s poviedkou Poludníček.
  • 16. kolo Q1 2015 vyhrala Mária Juríková s poviedkou Správne rozhodnutie.
  • 15. kolo Q2 2014 vyhral Jan A. Braun s poviedkou Mňáááu aneb kvantová mechanika a relativita je zrádná záležitost.
  • 14. kolo Q1 2014 vyhrala Bea Tomash s poviedkou Kvapka na odvahu.
  • 13. kolo Q2 2013 vyhral Culter s poviedkou Zviera chce žrať.
  • 12. kolo Q1 2013 vyhrala Bea Tomash s poviedkou Obyčajný deň (pôvodný víťaz hlasovania sa vzdal svojho miesta v jej prospech).
  • 11. kolo Q2 2012 vyhral Mayo s poviedkou Tunely.
  • 10. kolo Q1 2012 vyhral Dodo Hanes s poviedkou Reality šou.
  • 9. kolo Q2 2011 vyhral Janko Iša s poviedkou Pád.
  • 8. kolo Q1 2011 vyhral Richard ´Regis´ Zamec s poviedkou Rodinný amulet.
  • 7. kolo Q2 2010 vyhral Zdeno ´Ash´ Mikláš s poviedkou Posledné krkavčie pierko.
  • 6. kolo Q1 2010 vyhrali: Alexander Rybak s poviedkou Tichá noc.
  • 5. kolo Q3 2009 vyhral Lamahe s poviedkou Dostatočný trest.
  • 4. kolo Q2 2009 vyhrali Alexander Rybak s poviedkou Dobrá kúpa a Zdeno „Ash“ Mikláš s poviedkou Smrad.
  • 3. kolo Q1 2009 vyhrala Soňa Lantajová s poviedkou Čistá provokácia.
  • 2. kolo Q4 2008 vyhral Miloš Ferko s poviedkou Trón pre kráľovnú.
  • 1. kolo bolo nesúťažné, prebiehalo od 13. januára 2006 do 13. júla 2007 a bolo v ňom predstavených 80 mikropoviedok slovenských autorov. Išlo o projekt Michala Jedináka, ktorý každú z týchto poviedok ilustroval. Aj keď Michal toto nesúťažné kolo po čase uzavrel, pero, čo chce písať, sa nedá hibernovať naveky. Nápady nemôžu vymrieť, nanajvýš sa im podarí na chvíľu ukryť. Pod taktovkou šéfredaktorky Alexandry Pavelkovej je od roku 2009. Ohnivé pero súťažou, autori zápolia medzi sebou o priazeň čitateľov, ktorí môžu svoje dojmy z poviedok vyjadriť v komentároch, čo je pre začínajúcich aj pokročilejších autorov cenným prínosom. Po prvých ročníkoch sa súťaž ustálila na dvoch súťažných kolách ročne a v každom kole sa prezentuje 27 až 45 poviedok. A tak dvakrát do roka na niekoľko mesiacov nastane čas, keď perá vyrazia z úkrytov a vydobyjú si miesto na týchto stránkach.

Ďakujeme za pozornosť a tešíme sa na vaše práce.


1. januára 2012
Redakcia