Predstavujeme – Isaac Asimov: Pod holým nebom

Predstavujeme – Isaac Asimov: Pod holým nebom

Vražda, detektív, ktorému nič neunikne, roboti a to všetko v nadsvetelnom tempe! Pokračovanie obľúbenej sci-fi série Isaaca Asimova je už na knižných pultoch. 

18. 8. 23
Fandom.sk

Recenzia – Isaac Asimov: Nadace a říše (audiokniha)

Recenzia – Isaac Asimov: Nadace a říše (audiokniha)

Nadácia naďalej napreduje. Čelí síce mnohým krízam, ale dokáže si s nimi poradiť. Lebo boli predpovedané. Teraz však stojí proti nečakanému nepriateľovi. Ten navyše oplýva záhadnými schopnosťami. 

9. 11. 22
Fandom.sk

Predstavujeme – Isaac Asimov: Nadácia na rozhraní

Predstavujeme – Isaac Asimov: Nadácia na rozhraní

Začiatkom marca pristane na pultoch kníhkupectiev štvrtá kniha kultovej scifi série Isaaca Asimova Nadácia na rozhraní. 

5. 3. 22
Fandom.sk

Recenzia – Isaac Asimov: Nadace (audiokniha)

Recenzia – Isaac Asimov: Nadace (audiokniha)

Asimovova Nadácia predstavuje klasiku sci-fi literatúry a zároveň v mnohom nadčasové dielo. Čitateľovi ponúka zaujímavý zážitok aj sedemdesiat rokov po prvom vydaní. Tentoraz ozvláštnený audioknižným spracovaním českého prekladu. 

27. 10. 21
Fandom.sk

Seriál Nadácia po troch častiach

Seriál Nadácia po troch častiach

Mnoho kritikov považovalo Asimovovu Nadáciu za nesfilmovateľnú. Knihu tvoria epizódy, ktoré delia desiatky a stovky rokov. O to väčšie bolo prekvapenie, keď sa do seriálovej adaptácie pustila spoločnosť Apple. 

8. 10. 21
Fandom.sk

Výsledky súťaže o knihu Isaaca Asimova Ja, Robot

Výsledky súťaže o knihu Isaaca Asimova Ja, Robot

Kto vyhral?

23. 9. 21
Fandom.sk

Súťaž o knihu Isaaca Asimova Ja, Robot

Súťaž o knihu Isaaca Asimova Ja, Robot

Táto kultová scifi môže zakotviť aj vo vašej knižnej poličke, stačí ak správne zodpoviete na štyri súťažné otázky a budete mať trocha šťastia v žrebovaní. 

16. 9. 21
Fandom.sk

Recenzia – Isaac Asimov: Ja, Robot

Recenzia – Isaac Asimov: Ja, Robot

Asimov sa v poviedkach z rokov 1940 až 1950 skôr zameriava na tri zákony robotiky a na to, ako by teoreticky mohli zlyhať. 

7. 9. 21
Fandom.sk

Predstavujeme - Isaac Asimov: Ja, robot

Predstavujeme - Isaac Asimov: Ja, robot

Ja, Robot je kultová zbierka deviatich poviedok od jedného z najvýznamnejších spisovateľov histórie Isaaca Asimova. 

7. 8. 21
Fandom.sk

Recenzia – Isaac Asimov: Nadácia a impérium (Nadácia 2)

Recenzia – Isaac Asimov: Nadácia a impérium (Nadácia 2)

Druhý diel nadväzuje na predošlý predovšetkým formou. Opäť ide o dve kapitoly z dejín Nadácie, samostatné novely odohrávajúce sa v značnom časovom odstupe. 

17. 12. 20
Fandom.sk

Výsledky súťaž o knihu Isaaca Asimova Nadácia

Výsledky súťaž o knihu Isaaca Asimova Nadácia

Kto vyhral túto kultovú scifi v novom slovenskom preklade? 

18. 6. 20
Fandom.sk

Súťaž o knihu Isaaca Asimova Nadácia

Súťaž o knihu Isaaca Asimova Nadácia

Zapojte sa do súťaže o knihu Isaaca Asimova Nadácia, ktorá vyšla prednedávnom vo vydavateľstve Lindeni. Ak chcete, aby táto kultová scifi od svetoznámeho spisovateľa zakotvila vašej knižnej poličke, stačí správne odpovedať na štyri súťažné otázky a mať trocha šťastia pri žrebovaní. *** *Upozornenie: Svojou účasťou v súťaži súťažiaci vyjadruje svoj súhlas so spracovaním jeho osobných údajov pri úk… 

10. 6. 20
Fandom.sk

Recenzia - Isaac Asimov: Nadácia

Recenzia - Isaac Asimov: Nadácia

Asimovova Nadácia (Foundation, knižne 1951) je jedným z kľúčových diel svetovej science fiction a spisovateľov svet galaktického Impéria dodnes fascinuje, baví aj inšpiruje. Veď aj tri zákony robotiky sa zrodili práve tu – v poviedke Runaround. 

3. 6. 20
Fandom.sk

Predstavujeme – Kultová Nadácia od spisovateľa Isaaca Asimova v slovenskom preklade

Predstavujeme – Kultová Nadácia od spisovateľa Isaaca Asimova v slovenskom preklade

Séria Nadácia je základným kameňom moderného sci-fi žánra a dnes sa považuje za klasiku svetovej literatúry. 

21. 4. 20
Fandom.sk

Týždeň geeka č. 20 - Dragon Mighty Power Hajzl

Týždeň geeka č. 20 - Dragon Mighty Power Hajzl

V dvadsiatej časti spravodajstva zo sveta geekov sa dozviete, čo má spoločné seriál Power Rangers s ružovým jednorožcom a okrem toho sa zoznámite s poriadnym Hajzlom. Marek Čabák vám okrem ďalších noviniek prezradí, že George Lucas pracuje na animáku na motívy Sna noci svätojánskej (tí zrelší sa tešia hlavne na to, ako sa mu tam podarí zapracovať erotiku), že voľačo nové sa chystá v duchu starého Zoolandera a ani fanúšikovia hier neobídu nasucho. 

26. 11. 14
Fandom.sk

Týždeň geeka č. 19 - Odyssea do blázninca

Týždeň geeka č. 19 - Odyssea do blázninca

Najnovšie geekovské spravodajstvo poteší hlavne pravovernýc, ktorí sa tohto životného štýlu či filozofie držia už pár rokov, ba desaťročí. Vedeli ste, že sa chystá filmová adaptácia Poeho Archy bláznov? A čo by ste povedali na seriál podľa Asimovovej Nadácie? 

19. 11. 14
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2012: Spomienky dnešných dní

Ohnivé pero Q1 2012: Spomienky dnešných dní

Cestovanie časom ma fascinovalo už od dvanástich rokov. Príbehy od H. G. Wellsa, Isaaca Asimova či Philipa K. Dicka som mal v malíčku. Neskôr som si do zošita zapisoval aj svoje vlastné príbehy týkajúce sa tohto fenoménu. Moje amatérske diela som potom dával čítať spolužiakom, ale nedokázali ich oceniť tak ako ja. Zo šuplíka som vyhádzal všetko, len aby som ho našiel. Volám sa Mário Walters, ale vždy mi hovoria Mark…

12. 3. 12
Fandom.sk

Čo nového vo svete fantastiky 26

Čo nového vo svete fantastiky 26

Tento týždeň sme pre vás nachystali porciu „zaručených“ správ o pavúčich plánoch, vyleštených buľvách, Asimovovi, hadoch v New Yorku, remakoch a, žiaľ, aj o Rolandovi Emmerichovi a neodmysliteľnom 3D.

13. 2. 10
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2009: Dobrá kúpa

Ohnivé pero Q2 2009: Dobrá kúpa

Keď som v meste, vždy sa rád zastavím u Poctivého Jima. Väčšina farmárov zamieri po nákupoch do krčmy, ja volím Jimov bazár. Možno kvôli spomienkam na svet, aký býval, stovky užitočných aj daromných harabúrd vám na chvíľu zastrú rozpálené pláne Antarktídy, ktorou sa ešte za čias môjho deda preháňali snežné skútre.

25. 5. 09
Fandom.sk

Návraty sa vyplatia

Dvanásť poviedok, zhrnutých v tejto zbierke, vzniklo v rozmedzí rokov 1939–1948. Zachytáva tak ranú tvorbu autora a zároveň atmosféru povestného zlatého veku vedeckej fantastiky v USA. Sturgeonove poviedky sa na rozdiel od textov väčšiny jeho súčasníkov (Asimov a.i) väčšmi než na záhady okolo nás zameriavajú na záhady ľudského vnútra. Zo žánrového i tematického hľadiska je knižka pomerne rôznorodá. Nájde…

29. 3. 05
Fandom.sk

Je Asimov‘s pornografický časopis?

Novinárske senzácie sa v Amerike nevyhýbajú ani oblasti science fiction. Naposledy michiganská spravodajská televízna stanica News 8 napadla najlepší americký SF časopis Asimov\'s Science Fiction (ASF), že vraj obsahuje poviedky plné sexu, drog a násilia a nechápe, prečo je rozširovaná distribúciou detských časopisov QSP. Vedenie ASF vysvetlilo, koľko zámerných dezinformácií v reportáži bolo.

25. 2. 04
Fandom.sk

Prednadačný epos sa završuje..

Prednadačný epos sa završuje..

Vydavateľstvo Návrat nechalo čitateľov čakať skoro celý dlhý rok, kým sa im do rúk konečne dostal očakávaný tretí diel druhej trilógie o Nadácii. Dej celej druhej trilógie je situovaný do časov, ktoré predchádzali udalostiam, opísaným neskôr Isaacom Asimovom vo svojom kultovom cykle.

13. 11. 03
Fandom.sk

Nadace a chaos

Nadace a chaos

Vydavateľstvo Návrat sa pochlapilo a stihlo ešte v tom istom roku, ako vyšiel prvý diel druhej trilógie o Nadácii, vydať aj druhý s názvom Nadace a chaos. V krátkosti pripomeniem, že dej celej tejto druhej trilógie je situovaný do časov, ktoré predchádzali všetkým tým následným udalostiam, ktoré opísal vo svojich dielach o Nadácii Isaac Asimov. Každý z dielov píše iný autor a ten prvý, napísaný Gregorym Benf…

22. 1. 03
Fandom.sk

Na počiatku bolo...

Na počiatku bolo...

Kultový cyklus o Nadácii od Isaaca Asimova ovplyvnil svojho času mnohé generácie autorov SF a zmenil tak trochu aj samotný náhľad na SF zvonku. Už to neboli len lode, lasery, technika a dobrodružstvo, ale niečo hlbšie, z čoho sa zakrútila hlava aj nejednému nescifistovi. Nadácia a psychohistória sa stali v SF pojmom. Asimov pripisoval na žiadosť čitateľov ku svoje základnej pentalógii ďalšie diely, ale keď v apríli …

10. 9. 02
Fandom.sk

Honda + Asimov = ASIMO (malý pomocník do domu)

20.novembra 2000 spoločnosť Honda oznámila začiatok vývoja nového humanoidného robota pod označením ASIMO, ktorý sa bude pohybovať a chodiť podobne ako človek. Prečo ho japonci nazvali práve ASIMO, je jasné hádam každému. Ubehol rok a pol a sú tu prvé výsledky…

6. 5. 02
Fandom.sk

Asimov mohol žit...

New York Post a niektoré ďalšie periodiká priniesli šokujúcu správu o pravej príčine smrti jedného z veľkej trojky sci-fi spisovateľov – Isaaca Asimov. Asimov prekonal v roku 1983 operáciu, pri ktorej mu lekári urobili bypass, a práve pri tomto zákroku sa údajne pri transfúzii krvi nakazil vírusom HIV.

13. 3. 02
Fandom.sk

Kalendár


Vivat McAuley

Ďakujem osudu a všetkým scifistickým božstvám za Paula J. McAuleyho. V Anglicku aj Amerike už vyhral nejednu cenu a prirovnávajú ho k novodobému Heinleinovi, či Asimovi. Vniesol do súčasnej SF nový svieži dych, nové nápady, novú koncepciu a načrtol nové smery, na ktoré sa už nejaký čas netrpezlivo čakalo, pretože v posledných rokoch vývoj vo vnútri SF dosť stagnoval.

10. 1. 02
Fandom.sk