Žena s drakem vám spríjemní zimné večery

Žena s drakem
Dračí-náhrdelník
Dračí-záložky
Zena s drakem - autorky

Tretí zväzok z unikátnej série Lehké fantazijno, v rámci ktorej vychádzajú poviedky popredných i začínajúcich českých a slovenských autoriek, sa v priebehu nasledujúcich týždňov dostane na pulty kníhkupectiev. Žena s drakem predstavuje pestrú paletu všemožných fantastických žánrov a čitatelia sa môžu tešiť na zaujímavé hrdinky i hrdinov, ktorí sa vymykajú známym klišé a oplývajú mocou slobodne konať, chrániť aj ničiť. Ako dosiaľ v každom zväzku, aj v tomto nájdete 13 poviedok a k tomu priložených 13 špeciálnych výkladových kariet. Ich autorom je výtvarník Jaroslav Svoboda a jeho inšpiráciou pre ilustrácie boli poviedky a podoba ich autoriek.


Do tretieho zväzku tetralógie prispeli tieto české a slovenské autorky so svojimi poviedkami:

  • Petra Neomillnerová: Stín divokého
  • Zuzana Koubková: Noční můra kněžny Bohunky
  • Vendula Brunhoferová: Pán pustiny – ukážka z poviedky
  • Kristina Haidingerová: Šelma a ďábel
  • Jela Abasová: Jedno z tisíc očí
  • Darth Zira: Není cesty zpět
  • Dana Krejčová: Kapka krve dračí
  • Petra Slováková: Trik
  • Anna Šochová: Jak mizí víly
  • Tereza Matoušková: Popel a krev
  • Zuzana Droppová: Kreslo – ukážka z poviedky
  • Petra Machová: Poslední tanec
  • Edita Dufková: Křížové hřeby – ukážka z poviedky.

 Predslov napísal Zdeněk Rampas, doslov poľská bohemistka Joanna Czaplińska. Ilustráciu na obálke vytvorila opäť Jana Maffet Šouflová (a opäť do nej ukryla easter egg).

Projekt Lehké fantazijno sa aj napriek svojmu neziskovému charakteru presunul do druhej polovice. Podporiť ho môžete aj vy, stačí, keď si knihu predplatíte. Predplatné má jednu veľkú výhodu – ku knihe sa dostanete skôr, než bude na pultoch kníhkupectiev, a navyše za nižšiu cenu. A ešte si spolu s knihou môžete vybrať aj niektorý z bonusov, akými sú napr. dračie náhrdelníky a dračie záložky do knihy, výrobky či predchádzajúce literárne diela zúčastnených autoriek.


Bližšie informácie o knihe nájdete na stránke vydavateľstva Fortna.

Ak sa zaujímate samotný projekt, odporúčame vám aj článok 4 omyly, které doprovází projekt Lehké fantazijno, ktorý reaguje na niektoré omyly kritikov a recenzentov.


Súvisiace linky

Dračia záložka do knihy – opis a ukážka

Dračí náhrdelník – opis a ukážka

Reportáž: Fénixcon 2017

Recenzia: Žena se sovou – ktorá nás stráži (Monika Secentity Kandriková)

Recenzia: Žena se sovou (Ján Blažovský)

Predstavuje sa Žena se sovou

Esej: Fantastické ženy na Slovensku 1. časť

Esej: Fantastické ženy na Slovensku 2. časť

Recenzia: Žena se lvem

Recenzia: Žena se lvem… a lev zareval


26. decembra 2017
Fandom SK - PR