Vyhlásenie literárnej súťaže Cena Gustáva Reussa 2024

Vyhlásenie literárnej súťaže Cena Gustáva Reussa 2024

Mesto Revúca v spolupráci s Mestským kultúrnym strediskom vyhlasujú celoslovenskú literárnu súťaž Cena Gustáva Reussa 2023. 

2. 4. 24
Fandom.sk

Vyhlásenie literárnej súťaže Cena Gustáva Reussa 2022

Vyhlásenie literárnej súťaže Cena Gustáva Reussa 2022

Súťaž je tematicky zameraná na sci-fi a fantasy, od tohto ročníka prvýkrát aj na rozprávku a komiks. 

26. 3. 22
Fandom.sk

Víťazi literárnej súťaže Cena Gustáva Reussa 2021

Víťazi literárnej súťaže Cena Gustáva Reussa 2021

Po dvadsiatich rokoch obnovená legendárna súťaž v písaní fantasy a scifi poviedok má za sebou nultý ročník. Online streamom z Mestskej knižnice Samuela Reussa v Revúcej v piatok 29. októbra 2021 a vyhlásením výsledkov bol ukončený prvý ročník novej série. 

3. 11. 21
Fandom.sk

Revúca oživí súťaž v písaní fantastických poviedok Cena Gustáva Reussa

Revúca oživí súťaž v písaní fantastických poviedok Cena Gustáva Reussa

Mesto Revúca v spolupráci s Mestským kultúrnym strediskom obnovia súťaž v písaní sci-fi a fantasy poviedok Cena Gustáva Reussa. Táto etablovaná a odborne rešpektovaná súťaž fungovala v Revúcej jedenásť rokov (1991 – 2002)… 

22. 4. 21
Fandom.sk

Základná škola súčasnej slovenskej fantastiky: Zborníky poviedok Krutohlav

Základná škola súčasnej slovenskej fantastiky: Zborníky poviedok Krutohlav

Slovenský syndikát autorov fantastiky (SSAF) v rokoch 1991 – 2002 organizoval súťaž Cena Gustáva Reussa. Súťažili v nej pôvodné, slovensky písané poviedky žánrov science-fiction, fantasy a hororu. Od roku 1992 boli víťazné práce uverejňované v zborníku Krutohlav. 

20. 10. 17
Fandom.sk

Krutohlav 2002

Krutohlav 2002

Trochu neskôr ako zvyčajne, ale predsa – nový Krutohlav, antológia finálových poviedok Ceny Gustáva Reussa, je na svete. Tentoraz zachytáva dvanásty ročník súťaže, čo jemne naznačuje aj počtom poviedok – v útlej knižočke je ich presne tucet. Desať najlepších a dve navyše, zaradené ako bonus. A ako to už pri takýchto zborníkoch býva, čitateľ dostane mikrodávku zo všetkého, čo v minulom roku \„letelo\

17. 8. 03
Fandom.sk

Cena Gustáva Reussa

Cena Gustáva Reussa

Slovenský syndikát autorov fantastiky vyhlasuje 13. ročník literárnej súťaže Cena Gustáva Reussa o pôvodnú poviedku žánrov science fiction, fantasy a horor.

29. 4. 03
Fandom.sk

Cena Gustáva Reussa 2002

Cena Gustáva Reussa 2002

Slovenský syndikát autorov fantastiky vyhlasuje výsledky 12. ročníka literárnej súťaže o Cenu Gustáva Reussa 2002.

27. 1. 03
Fandom.sk

Cena Gustáva Reussa

Cena Gustáva Reussa

Prečítal som si vo Fantázii recenziu na Krutohlava a zarazilo ma, že bola najmä o iných veciach a ani veľmi nie o literatúre. Tak som si povedal, že napíšem niečo o CGR aj ja. Veď sa k nej už vyjadroval každý…

6. 8. 02
Fandom.sk

Ceny akadémie sci-fi, fantasy a hororu odovzdané

V máji sa neprebúdzajú iba hormóny, ale zdá sa, že tento mesiac má nejaký vplyv aj na scifistov. Už tradične sa to stáva a tentokrát to bolo dokonca ešte vystupňované – keď sa v Prahe odovzdáva Cena akademie sci-fi, fantasy a hororu, určite zorganizuje nejakú scifistickú akciu aj niekto iný. A tak sme mali predošlý víkend dilemu – ísť na Cenu akademie do Prahy, Cenu Gustáva Reussa do Revúcej, alebo na Poradu s…

13. 5. 02
Fandom.sk

Reussova Revúca 2002

Reussova Revúca 2002

Cena Gustáva Reussa je jednou z mála literárnych súťaží (všeobecne, nielen v oblasti fantastiky), kde sa porotcovia nemôžu schovávať za suché bodové hodnotenie, za anonymnú stenu, ktorá delí svet krutých sudcov a neschopných autorov ;-) V Cene Gustáva Reussa totiž porotcovia riskujú až dvakrát – raz, keď píšu svoje posudky k poviedkam v zborníku Krutohlav a druhýkrát – oveľa bezprostrednejšie – keď s…

13. 5. 02
Fandom.sk

Cena Gustáva Reussa 2001

Cena Gustáva Reussa 2001

Slovenský syndikát autorov fantastiky vyhlasuje výsledky súťaže o Cenu Gustáva Reussa 2001…

17. 12. 01
Fandom.sk

Cena Gustáva Reussa 2002

Cena Gustáva Reussa 2002

Slovenský syndikát autorov fantastiky (SSAF) vyhlasuje dvanásty ročník literárnej súťaže Cena Gustáva Reussa 2002 o pôvodnú, po slovensky písanú poviedku žánrov science fiction, fantasy a horor…

17. 12. 01
Fandom.sk

Cena Gustáva Reussa 2001

Slovenský syndikát autorov fantastiky (SSAF) vyhlasuje jedenásty roćník literárnej súťaže Cena Gustáva Reusa 2001 o pôvodnú, po slovensky písanú poviedku žánrov science fiction, fantasy a horor.

23. 11. 00
Fandom.sk

Cena Gustáva Reussa 2000

Uff, ďakujem Ondrejovi Hercovi za bleskové správy o výsledkoch Ceny Gustáva Reussa. Musím sa priznať, že výsledky ma zaskočili (príjemne). A preto: Slovenský syndikát autorov fantastiky vyhlasuje výsledky súťaže o Cenu Gustáva Reussa 2000…

20. 11. 00
Fandom.sk

Poklad

Táto poviedka získala 7. miesto v literárnej súťaži cena Gustáva Reussa 1999. V porote sedeli aj ľudia mimo fantastiky: spisovateľ Peter Jaroš a literárny vedec Viliam Marčok. Podľa autorských komentárov, publikovaných v zborníku finálových poviedok (Krutohlav 1999) sa táto poviedka nikomu z nich nepáčila. Napriek tomu získala siedme miesto v konkurencii ďalších 73 poviedok (!!?). Fantázia túto poviedku odmietl…

24. 7. 00
Fandom.sk

Kalendár


Cena Gustáva Reussa 2000

Slovenský syndikát autorov fantastiky (SSAF) už pred nejakým časom vyhlásil jubilejný desiaty ročník literárnej súťaže Cena Gustáva Reussa 2000. Čas jej uzávierky sa blíži (31. august 2000). Podmienky súťaže, vaše šance a motívy vyhrať sa vám preto pokúsim objasniť. Zvyšok je už na vás…

13. 7. 00
Fandom.sk