Rozhovor: Herečka Zuzana Slavíková rozpráva o tvorbe audioknihy Čarodějky na cestách

Tie tri sú skrátka výborné

Terry_Pratchett_Carodejky_na_cestach_3D_audiokniha
Zuzana_Slavikova_OneHotBook

Prednedávnom sme uverejnili recenziu na audioknihu Čarodějky na cestách od Terryho Pratchetta. Ďalšiu kniha zo série o Plochozemi sa rozhodlo previesť do čítanej podoby vydavateľstvo OneHotBook. Herečka Zuzana Slavíková, ktorá predtým nahovorila aj knihu Soudné sestry, tvrdí, že „tie tri sú skrátka výborné“. Ktoré tri? No predsa Bábi Zlopočasná, Starenka Oggová a Magráta, tri čarodejnice z hôr Baranej hlavy.


Jak se vám po první audioknize Soudné sestry navazovalo titulem Čarodějky na cestách?

Dobře v tom, že tři hlavní postavy čarodějek už byly jasné, už jsme věděli, jak na ně. Problematičtější pro mě bylo, že v Čarodějkách na cestách je strašně moc ženských postav a to, aby každá mluvila úplně jinak, se prostě nedalo zvládnout. To byl trošku oříšek. Čarodějky na cestách jsou také dějově složitější, než byly Soudné sestry. Snad se nám ale podařilo, aby byl výsledek pro posluchače srozumitelný.


Hlavní záporačka lady Lilith a paní Gogolová ale určitě mají nějaký specifický hlas…

Paní Gogolová nedává moc najevo emoce, je zdánlivě suchá. A někdy se bojí. Co se týče hlavní záporačky – mně vždycky připadají nejnebezpečnější lidé, kteří jsou hrozně milí, usměvaví, ale pak vám bodnou kudlu do zad. Takže lady Lilith jsem pojala takhle. Mluví pomalu, rozvážně, stále se usmívá, i když je naštvaná… Až na konci se víc projeví.


Co vás nejvíc oslovilo v příběhu Čarodějek na cestách?

Pro mě je tenhle díl o pohádkách, pověstech… O tom, jestli můžeme změnit osud, který je nám dán. Je také o příbězích, o neustálém opakování jejich vzorců. V textu je daleko víc vyprávění než v Soudných sestrách, není tam tolik samotné akce nebo dramatických situací. Větší část textu čarodějky směřují na místo určení a cestou se zajímají o místní příběhy – z jejich pohledu jsou často prapodivné, protože jsou v cizích zemích, ale já jsem se u nich zase smála. Příběhy často odkazují na historii, Pratchett není samoúčelný a vždycky se k něčemu podstatnému odkazuje. Když si člověk uvědomuje kontext, když má nadstavbu – která ale není k pochopení bezpodmínečně nutná –, je to dílo ještě vtipnější a hlubší.


Které postavy jste si nejvíc užívala – ty známé, se kterými jste už sžitá, nebo spíš ty nové?

Jsem konzervativní – a ty tři čarodějky jsou zkrátka výborné. A v tomhle díle se jejich osobnosti ještě daleko víc rozvinou.


Jaké scény vás nejvíce pobavily?

Bavilo mě, když čarodějky přijely do městečka, kde byl býčí svátek. Ovšem poté, co do něj tahle trojice zasáhla, býčí svátek zrušili a slavili radši jen svátek květin. A když zase nic netušíc přijely do města upírů, tak nevědomky změnily běh dějin.


Zuzana Slavíková (* 1965)

Vystudovala herectví na brněnské JAMU, do roku 2007 byla členkou Mahenova divadla v Brně a poté získala angažmá v pražském Divadle pod Palmovkou, kde působí dodnes. V letech 2002 – 2005 uváděla televizní soutěž Nejslabší, máte padáka!, díky které se dostala do širšího povědomí. V současnosti hojně účinkuje v seriálech (Detektiv Martin Tomsa, Četnické humoresky, Ordinace v růžové zahradě, Přístav, Ulice), objevuje se ve filmech (Doktor od jezera hrochů, Teorie tygra), známá je díky práci v rozhlase i z dabingu. Je hlasem audioknižní řady pojednávající o čarodějkách ze série Úžasná Zeměplocha.

Audiokniha Čarodějky na cestách je okamžite dostupná na stiahnutie na Audiolibrix


Čarodějky na cestách – audiokniha
Žáner: fantasy
Autor: Terry Pratchett
Preklad: Jan Kantůrek
Vydavateľstvo: OneHotBooks
Rok vydania: 2018
Jazyk: český
Réžia: Jitka Škápíková
Interpretka: Zuzana Slavíková
Dĺžka nahrávky: 14 hodín, 23 minút
Formát: 2 CD alebo mp3 na stiahnutie (868 MB)
EAN: 8594169482125


Súvisiace linky

Recenzia – Terry Pratchett: Čarodějky na cestách – audiokniha

Recenzia – Terry Pratchett: Soudné sestry – audiokniha


19. júna 2019
Fandom SK