Ohnivé pero Q2 2017: Obyčejný den

ohnive pero

Nadechni se. Uklidni se. Připomeň si, co jsi vlastně zač. Evaldine, dcera hraběte, ale zároveň měňavka a králova nastávající. Máš dlouhé rovné vlasy, poněkud nevýrazný obličej a silnou nedůvěru k lidem, což je dobře. Umíš se přeměnit v cokoli na světě- jsi jedna z posledních- ale zároveň ti to ubírá hodně energie. Nenávidíš monarchii, protože ti před lety vzala matku, proto se chceš za prince vdát a pak ho zničit. Dnes je tvůj svatební den. Možná už zítra bude tvůj manžel mrtvý. Můžeš to dokázat. Stačí jen chtít.

Teď si obleč ty dlouhé bílé šaty, krásně se namaluj a nezapomeň na bílé střevíčky na podpatku a na závoj. Je dobře, že jsi královským komorným nedovolila, aby tě obsluhovaly, zvládneš všechno sama, a navíc nikdo nemůže pojmout podezření. Nesmíš si dovolit udělat jedinou chybu, zatím si vedeš skvěle. Matka by na tebe byla pyšná. Ten její medailon si neber, radši sáhni po perlách, co ti daroval princ, ať ho příjemně překvapíš. Snad naposledy. Ano, máš pravdu, není to jeho vina, ale stejně musí zemřít. Starý král je nad hrobem a v tuto chvíli už monarchii reprezentuje spíš jeho syn. Tak, to je krása. Vypadáš úchvatně. Hlavně se neboj a nezpanikař. Všechno bude fajn.


Dívka oblečená v bílém a s tváří zahalenou závojem vyšla ze své komnaty, kde na ni už čekaly družičky, aby ji doprovodily do svatebního sálu. Místnost byla naplněná lidmi a hudbou hrající tak nahlas, až jí zaléhaly uši. Zastavila se u oltáře těsně vedle prince. „Evaldine, má drahá, vypadáte úžasně.“

„Děkuji. Vám to také velmi sluší.“

„Už se nemohu dočkat, až budete mou. Miluji Vás.“

„Já Vás také.“


Výborně, vše jde podle plánu. Uklidni se. Nadechni se. Jsi měňavka Evaldine a tohle je den jako každý jiný. Zvládneš to. Hlavně mi důvěřuj.

  • Toto je príspevok do súťaže mikropoviedok Ohnivé pero.
  • Je publikovaný v pôvodnom stave, neprešiel redakčnou ani jazykovou úpravou.
  • Súťažné poviedky sú publikované pravidelne, každý pondelok jedna až dve.
  • Uzávierka súťaže nie je, súťaž trvá priebežne, kým prichádzajú príspevky.
  • Čiastkové uzávierky sú dvakrát do roka (jarné a jesenné kolo súťaže) a sú oznámené s dostatočným predstihom. Poviedky, ktoré prídu po uzávierke, sú po dohode s autorom presunuté do ďalšieho kola.
  • Na hodnotenie poviedky má vplyv jej čítanosť, počet a obsah komentárov a najmä záverečné verejné hlasovanie, ktoré sa uskutoční po čiastkovej uzávierke.
  • Vyhodnotenie a odmenenie víťazov sa uskutoční priebežne, po ukončení hlasovania, dátum najbližšieho termínu redakcia oznámi s dostatočným predstihom.
  • Viac v pravidlách súťaže.
  • Najnovšie aktuality o súťaži Ohnivé pero sa dozviete aj na facebookovskej stránke súťaže.

13. novembra 2017
Klára Lopuchovská