Výsledky ankety Fantastická osobnosť roka 2017

FOR 2017
Harman kontroluje
EPocha - Animeshow 2015 perex
Lucia Lackovicova portret
FXC 2017 Františka Vrbenská a krst Hořícího koně
Thor - súboj
IC CS 2015 Frantiska Vrbenska a Vlado Risa

Záujem o anketu Fantastická osobnosť roka – FÓR bol znova vysoký, z čoho sa veľmi tešíme. Niet sa čomu čudovať – počet pôvodných vydaných žánrových kníh na domácej pôde medziročne rastie, aktivity fanúšikov, stretnutia a cony tiež. Anketu sme uskutočnili v dvoch kolách – v prvom mohli čitatelia a fanúšikovia fantastiky nominovať slovenské a zahraničné osobnosti a v druhom kole sa za tieto osobnosti hlasovalo, pričom uzávierka hlasovania bola 31. januára 2018.


Zaznamenali sme takmer dve stovky hlasov, pričom väčšina fanúšikov využila možnosť zahlasovať aj za slovenskú, aj za zahraničnú osobnosť. Bohužiaľ, veľa hlasov bolo neplatných z dôvodu nesprávneho vyplnenia hlasovacieho formulára alebo viacnásobného zaslania formulára. Pritom stačilo iba prečítať si jednoduché pravidlá a príliš sa neponáhľať s odoslaním formulára.


Najfantastickejšou domácou osobnosťou roku 2017 sa stáva

  • dvojica Ivan Harman a Andrea Harmanová, vydavatelia (Artis Omnis), ktorá získala 38 hlasov v kategórii domáca osobnosť.
  • Druhé miesto v rebríčku domácich fantastických osobností si vyslúžil spisovateľ Mark E. Pocha, ktorý získal 27 hlasov.
  • Na treťom mieste sa umiestnila s počtom 17 hlasov organizátorka a redaktorka Lucia Lackovičová.

Najfantastickejšou zahraničnou osobnosťou roku 2017 sa stáva

  • spisovateľka a editorka Františka Vrbenská, ktorá získala 39 hlasov v kategórii zahraničná osobnosť.
  • druhé miesto sa delí režisér Denis Villeneuve, ktorý vlani zaujal filmom Blade Runner 2049, so superhrdinom Thorom Odinsonom, ktorý zaujal novým účesom. Obaja dostali po 11 hlasov.
  • Na treťom mieste sa umiestnil s počtom 9 hlasov šéfredaktor časopisu XB-1 Vlado Ríša.

Odmenu vo forme knihy získava aj jeden z hlasujúcich, spomedzi ktorých sme vyžrebovali Martinu Nosáľovú, takže ak uviedla do hlasovacieho formulára správne kontakty, onedlho môže očakávať balíček od redakcie Fandom.sk.

Víťazom srdečne gratulujeme, a zároveň ďakujeme za všetkých, na ktorých si fanúšikovia spomenuli. Oceňujeme vašu priazeň a dúfame, že na slovenskej i svetovej fantastickej scéne sa aj v roku 2018 zviditeľní dosť osobností, aby o nich čitatelia, fanúšikovia a priaznivci mysleli často a v dobrom.


Pripomeňme si osobnosti, ktoré ste nominovali za rok 2017:

(osobnosti sú zoradené abecedne podľa priezviska, príp. názvu, a k menám osobností sú priradené ich povolania alebo činnosti v rámci fantastiky, ako ste ich napísali pri nomináciách)

Slovenská osobnosť

  • Marek Čabák, moderátor, youtuber
  • Mark E. Pocha, spisovateľ
  • Ivan Harman a Andrea Harmanová, vydavatelia (Artis Omnis)
  • Miloš Jesenský, spisovateľ, bádateľ, publicista
  • Lucia Lackovičová, organizátorka, redaktorka
  • Alexandra Pavelková, spisovateľka, publicistka, redaktorka

Zahraničná osobnosť

  • Boris Hokr a Leoš Kýša, editori (antológia Ve stínu Říše)
  • Thor Odinson, superhrdina
  • Vlado Ríša, šéfredaktor (XB-1)
  • Lee Unkrich, režisér (Coco)
  • Denis Villeneuve, režisér (Blade Runner 2049)
  • Františka Vrbenská, spisovateľka, editorka
  • Taika Waititi, režisér (Thor: Ragnarok)
  • David Weber, spisovateľ (séria Honorverse)

Foto: Archív Fandom.sk.


Súvisiace linky

Anketa: Nominujte fantastickú osobnosť roka – FÓR 2017

Anketa: Hlasujte za fantastickú osobnosť roka – FÓR 2017


2. februára 2018
Fandom SK