Ďalší hustý film sa vrútil do našich kinosál. Dobrý názov, zaujímavá téma, pár duchov a kvantum kľúčových dier.
Caroline (Kate Hudson) pracuje v nemocnici, ale práca ju už nenapĺňa a rozhodne sa pre zmenu. V novinách nájde inzerát, zavolá tam, príde na pohovor a bum!…má nový job. Jej pracovnou náplňou je starať sa o paralyzovaného pána Bena (John Hurt) a pomôcť mu dožiť. Nasťahuje sa do veľkého južanského domu, v chudobnej štvrti. Že je chudobná, to sa pozná na prvý pohľad, samé močiare, podivínski obyvatelia a jeden obrovský biely dom. Proste päsť na oko a každému musí okamžite dojsť, že vo veľkom bielom dome, ktorý je v širokom okolí sám a pri močiaroch niečo nie je v poriadku. Domáca pani dá Carol kľúč – tzv. Skeleton Key, s ktorým otvorí každé dvere v dome. Až na jedny, ktoré sa nikdy neotvárajú a nikdy neboli otvorené. Veľmi lákavá výzva pre Carol, ale rovnako aj otázka, prečo nie sú v dome žiadne zrkadlá, prečo sa pani domáca správa veľmi divne a prečo zostal starý pán paralyzovaný po návšteve povaly. Čo sa dá robiť…treba to všetko vyšetriť ani nie za 90 minút.
Samozrejme, že ide o thriller, podčiarkujem thriller, lebo horor je neadekvátne označenie, kde sa Kate Hudson z mladej naivnej opatrovateľky stane súkromný detektív vyšetrujúci paranormálne javy vo veľkom bielom dome. Film je popretkávaný subjektívnou kamerou, či už z pohľadu Kate Hudson alebo prítomných nežiadúcich resp. predchádzajúcich obyvateľov.
Scenár by sa dal považovať za zaujímavý, ak by stredobodom neboli duchovia. Duchárske príbehy sa svojho času na nás rútili z každej strany a takéto vzkriesenie nie je práve namieste…aj napriek inováciám. Caroline objaví za tajomnými dverami na povale Voodoo „vercajch,“ teda aby som nezavádzal „Hoodooo vercajch.“ Totižto medzi Voodoo a Hoodoo sú určité rozdiely. Voodoo má pôvod v Afrike, zatiaľ, čo Hoodoo je akási ľudová, folková záležitosť Ameriky. Vo filme sa teda nachádzajú aj folkové prvky amíkov a aby bola zaistená autentickosť a neprišlo k nejakým nezhodám, do filmového štábu bola najatá Catherine Yronwode, ako uznávaná autorita na poli Hoodoo mágie a dozerala a korigovala všetko, čo bolo spojené s Hoodoo. K tomu neodmysliteľne patrí bluesová hudba, to znamená, že zvukovú kulisu dotvára mystický blues. Znie to smiešne, blues v thrilleri, ale funguje to.
Ehrenovi Krugerovi išlo o vytvorenie desivého filmu, ktorý by sa ujal. Téma duchov je už passé, ale priniesol aj niečo nové. Upozornil na existenciu špeciálnej mágie, zameriavajúcej sa na ochranu a uzdravovanie. Je to film s ťažkopádnym začiatkom, veľa nezáživných scén sa mohlo vynechať a skrátiť metráž filmu a pritom divák by nebol o nič ukrátený. Zase na druhú stranu máte čas si vybehnúť preparkovať auto a do bufetu.
Asi tak do troch štvrtín je film predvídateľný a diváci sa nestretnú s ničím svetoborným, sem-tam nejaké to BU! alebo HU! spoza rohu, prebehujúce tiene po stenách, vŕzgajúce dvere a x detailných záberov kľúčových dier, ale to len, aby sa nepovedalo. Kate Hudson sa pripomenula diváckemu osadenstvu, že ešte žije a účinkuje, ukázala svoje odhalené poprsie a spodné prádlo v zbytočných scénach filmu. Postrašila duchov, duhcovia ju, trošičku si zašamanila a pripravila zaujímavé finále, ktoré na rozdiel od väčšiny filmu bolo prekvapujúce. Skúste po polovici filmu uzatvárať stávky ako to všetko skončí. Ako sa hovorí: „To najlepšie nakoniec.“