Istron 2002

Nominovaní a víťazi

Časopis Fantázia a kníhkupectvo Brloh uvádzajú výsledky ceny slovenských fanúšikov sci-fi, fantasy a hororu

ZAHRANIČNÁ KNIHA: Card, Orson Scott: Enderův stín (Laser–books, SF) Gaiman, Neil: Američtí bohové (Polaris, F) Holdstock, Robert: Keltika (Polaris, F) Pratchett, Terry: Pravda (Talpress, F) Tolkien, J. R. R.: Pán prstenů – Společenstvo prstenu (Mladá fronta, F)

SLOVENSKÁ KNIHA: Pavelková, Alexandra: Prokletá přísaha (Fantom print) Girovský, Jozef: Zubaté slnko (Vyd. Spolku sl. spisovateľov) Hvorecký, Michal: Lovci & zberači (LCA) Minichová,Z.–Stiffel,A.–Búr,V.: Mozaika rôznobež. ciest (Vyd. Kunder) Pavelková, Alexandra – Konkol, Štefan: Miešanci 2 – Kláštor (Epos)

ČESKÁ KNIHA: Medek, L. – Vrbenská, F.: Stín Modrého býka (Straky na vrbě, F) Kotol, R.: Rabit aneb Cesta někam a zas zpátky (Straky na vrbě, F) Mostecký, Jaroslav: Ďáblovy dcery (Klub Julese Vernea, F) Neff,O.: Milénium–Země ohrožená, bojující a vítězná (Milénium Publ., SF) Žamboch, Miroslav: Na ostří čepelí (Klub J. Vernea, F)

ANTOLÓGIA: Mozaika rôznobežných ciest (zost. 3ÉDER) (Vyd. Kunder, SF/F) Drakobijci 3 (zost. Michal Bronec) (Straky na vrbě, F) Je dobré být mrtvý (zost. J.Pavlovský) (Klub J.Vernea/Rigor Mortis, SF/H) Krutohlav 2000 – zbor. diel Ceny Gustáva Reussa (SSAF/NOC, SF/F/H) Víťazný Krutohlav – víť. pov. CGR 1991–2000 (Vyd. Spolku slov. spisovateľov)

POVIEDKOVÁ ZBIERKA: Niven, Larry: Neutronová hvězda (Wales, SF) Girovský, Jozef: Zubaté slnko ( Vyd. Spolku sl. spisovateľov, SF) Hvorecký, Michal: Lovci & zberači (LCA, SF) Pavelková, Alexandra: Prokletá přísaha (Fantom print, F) Tolkien, J. R. R.: Básně z trilogie Pán prstenů (Mladá fronta, P)

PÔVODNÁ POVIEDKA: Stiffel, A.: Vždy budem hovoriť navždy (Mozaika rôznobežných ciest) Červenák, Ďuro: Daždivá noc v Boot Hille (Fantázia 18) Pavelková,A.: Súkromná záležitosť (Fantázia 18/Krutohlav 2000/Víť. Krutohlav) Pavelková, Alexandra: Jantarová Kapka (Prokletá přísaha) Stiffel, Anton: Smutné oči plné piesku (Mozaika rôznobežných ciest

VÝTVARNÍK: Molčák, Juraj (Fantázia 17, 18,19, Mozaika rôznobežných ciest) Kľúčik, Peter (Fantázia 20) Maxon, Juraj (Kníhkupectvo Brloh, Třetí kniha krve) Mráz, Fero (Fantázia 18,19,20) Pilcerová, Martina (Prokletá přísaha, Miešanci 2)

NAJLEPŠÍ VYDAVATEĽ: Laser–books Fantom print Polaris Straky na vrbě Talpress

NAJLEPŠÍ FILM: Shrek A.I.: Umelá inteligencia Final Fantasy Kocka Tiger a drak

POČIN ROKA: Rádio Twist/Slovenský rozhlas: Rozhlasová hra Pán prsteňov I Fantázia: Internetová stránka Fantázia OnLine Maxon, J.: Airbrushová výzdoba Kníhkupectva Brloh OZ Fantázia: Istrocon 2001 – najväčší stredoeurópsky SF con Weber, R.: Internetový portál www.fandom.sk

Cena bola vyhlásená pri príležitosti konania Medzinárodného festivalu science fiction, fantasy, moderných technológií a nového životného štýlu ISTROCON HP 2002 13. – 15. septembra 2002 v Bratislave. Hlasovania sa mohol zúčastniť každý slovenský fanúšik SF, F a H (aj taký, ktorý sa nezúčastnil kola prvého). V prvom kole sa vyberalo sedem najlepších v jednotlivých kategóriách. Päť nominovaných v každej kategórii postúpilo do druhého kola. V druhom kole sa prideľoval iba jeden hlas, ktorý určil víťaza každej kategórie.


16. septembra 2002
Istrocon Team