Wild, wild, west

Barry Sonnenfeld

Film, ktorý dostal toľko „ocenení“ a „nadšených“ kritík, človek vkladá do videa s maximálnou opatrnosťou. A potom hľadí a hľadí a čuduje sa, prečo táto neškodná somarinka vyvolala toľko nenávisti. Iste, môj názor nemusíte brať ako objektívny, pretože som už dal na známosť svoju slabosť pre westerny a Salmu Hayekovú (na scéne s deravou nočnou košeľou som skoro zodral kazetu), ale aj tak – WILD WILD WEST si povesť najhoršieho filmu roka nezaslúži (veď čo by na to povedal Seagal so svojím Patriotom či Van Damme s Infernom?). Za istých okolností by sa vám dokonca táto veľmi uletená techno-westernová komédia mohla naozaj páčiť. Iste, scenár je v podstate zbierka nehoráznych blbostí a prehreškov (či skôr zločinov) proti logike, ale spôsob, akým to celé Barry Sonnenfeld previedol na plátno, má svoje čudesné čaro. Mne to pripadá, akoby sa autori pokúsili preniesť na plátno milo stupídnu naivitu seriálu zo 60-tych rokov. Navyše kamera a triky sú vynikajúce a niekoľko fórov stojí za citáciu. Tento film nie je žiadne veľdielo, no tí, čo ho označili za nudný, majú podľa mňa prehnane vysoké nároky. Ak to znamená, že som nenáročný divák s mozgom vymletým americkou komerciou, nech je teda tak.

Hodnotenie: 6/10


13. júla 2000
Ďuro Červenák