Väznica Fortress

Geoff Murphy

Je to, ako keď idete na záchod a podľa arómy presne viete, ktorý rodinný príslušník tam bol tesne pred vami. Takisto si stačí na obale videonovinky prečítať meno Christopher Lambert a každému je hneď jasné, že pôjde o nízkorozpočtovú treťotriednu gebuzinu, čo každý zdravý mozog rozfašírkuje kladivom bezočivej stupidity. Úvodná akčná scéna (na videobrak relatívne slušná) vám síce dá nádej, že tentokrát by to mohlo byť inak, ale figu borovú. Story o chlapíkovi, čo sa snaží utiecť z väzenskej kozmickej stanice, je natlačená takými hovadinami, že ľudia, ktorí na Parcone označili Čiernočiernu tmu za nelogický americký odpad, by pri sledovaní VÄZNICE FORTRESS rovno ošediveli. Kam sa hrade MacGyver na negra, ktorý si z rozbitej telky a mobilu vyrobí ovládač a pomocou neho vyradí z činnosti centrálny počítač špičkovej orbitálnej stanice? Navyše sa to celé odohráva v alobalových kulisách a trikom by sa vysmial aj Karel Zeman. Takže na tomto filme je pre mňa úžasná iba jediná vec: a síce tvrdenie majiteľky videopožičovne, že tých zhruba 50 ľudí, čo si kazetu požičali predo mnou, bolo navýsosť spokojných. No nech mi niekto tvrdí, že som nenáročný divák…

Hodnotenie: 1/10


13. júla 2000
Ďuro Červenák