Recenzia – Carlton Mellick III: Strašidelná vagína

Strasidelna vagina - obalka

Carlton Mellick III. (1977) je v našich končinách takmer neznámy. Tento americký autor je jedným z duchovných otcov tzv. *Bizaro fiction štýlu, pre ktorý je špecifické zobrazovanie tých najabsurdnejších tém. Veď aj názvy niektorých Mellickových dielok sú toho rukolapným dôkazom (napr. Menštruujúce obchodné centrum, Nabúchal som Satanovu dcéru, Sex a smrť v televíznom meste).

Keď počujete prvýkrát názov knihy, máte iba dve možnosti:

1. Upadnúť do šoku z pohoršenia (v tom prípade sa nevyhnete príprave siahodlhých prednášok o úpadku morálky v súčasnosti), alebo
2. Začať fantazírovať o tom, o aký druh strašidla či prízraku by mohlo ísť…

Tí najodvážnejší sa do troch krátkych útvarov, spadajúcich do subžánru bizarná hororová erotika, aj skutočne začítajú. Hneď na začiatok je zaradená poviedka, podľa ktorej knižka dostala názov.

Strašidelná vagína rozpráva o Stevovi, ktorý si našiel dievča s bonusom ukrytým tam dolu. Kým Stacy, majiteľka tohto nevšedného zázraku, je na svoj orgán pyšná, všetkým chlapom je iste zrejmé, že to nejakým spôsobom musí poznačiť dovtedy veľmi spokojný a pestrý sexuálny život. Stacy chce zistiť, či to počuť hlas „imaginárneho“ dievčatka, ktoré jej v detstve z vagíny vyliezalo a hrávalo sa s ňou, alebo či ide o niečo iné. Je to žena činu. Takže jedného krásneho rána Stevovi dohladka oholí hlavu, namaže ho litrami lubrikačného gélu a vypraví na prieskum do svojich hlbín. Čo tam nájde? Všeličo a to všeličo všetko zmení.

Počas čítania budete netrpezlivo čakať, čo sa z tohto príbehu vykľuje. Je to taký nečakaný nápad, že máloktorý autor by dokázal udržať napätie a pozornosť čitateľa od začiatku až do konca. Mellick však pracuje s rozumnými vysvetleniami, prichádza s nečakanými zvratmi, dimenziami, kostlivcami a po dočítaní si poviete, že aj absurdné veci v sebe skrývajú množstvo logiky, ak ju viete a chcete nájsť. Prípadne ak dokážete okolnosti opísať dostatočne vedecky.

Ak milujete úlety, v ktorých netreba hľadať nič hlbšie a na svete sú iba na to, aby ste sa pri nich dobre zabavili, Porno v srpnu bolo písané priamo pre vás.

To tak raz vyložili partiu pornohercov uprostred oceánu a nechali ich tam. Vraj sa bude točiť úžasné porno, ktoré má dej, hĺbku a neuveriteľný rozpočet. Zatiaľčo spoznávajú hlbiny okolitej slanej vody, odrážajú útoky žralokov a živia sa medúzami, zisťujú, čo sa v každom z nich nachádza. Na konci sa objaví prsnatá žraločica, ktorá rozvíri stojaté morské vody a svojím zjavom oživí celú pornostory. No a možno príde aj režisér…

Predstavte si svet, v ktorom už nie sú pohlavné choroby (PCH) strašiakom. Práve naopak. Dostať sa na večierok, kde môžete pár nejakých zmutovaných PCH chytiť, je neuveriteľne ťažké. Tieto ochorenia totiž dokážu s vlastníkmi robiť divy. Veď taký vibrátor, zväčšipero či hovoriaca frnda môžu erotické skúsenosti svojho majiteľa len obohatiť.

Hlavný hrdina sa na takúto výmennú swinger párty v klube Diablovo semeno prešmykne až po zaplatení vysokého úplatku. Ale je ochotný obetovať hocičo, aby uspokojil svoju priateľku. To však bez jednej špeciálnej pohlavnej choroby nepôjde. Lenže PCH neustále mutujú, vznikajú nové nebezpečné druhy a také sa postarajú aj o rozruch v klube. Zrazu akoby všetci zošaleli. Z nášho nesmelého chlapíka sa stane vodca odporu a príde s geniálnym plánom, ako sa dostať z Diablovho semena v zdraví do bezpečia. Samozrejme uletený, šialený, orgiálny (odvodený od slova orgie), ale je v ňom neotrasiteľná logika. Taký je príbeh nazvaný Fantastické orgie, ktorý túto útlu knižôčku uzatvára.

Zrazu je koniec. Spoznáte pár nových hrdinov, vyslovených dobrákov s jediným prianím: uspokojiť svoje priateľky. No sú ľudskí, mysliaci a cítiaci. Hoci majú trošku bizár život, budú pre vás skutoční a rovnako sa takými stanú aj ich zážitky. Niekedy erotické, inokedy pripomínajúce nočné mory.

Autor dokáže otvorene a pritom stále seriózne hovoriť o témach, o ktorých sa ľudia bežne medzi sebou nerozprávajú. Okrem toho, že tento chlapík vie dobre písať, jeho poviedky, nech už spracúvajú akúkoľvek absurditu našej sexuálnej či inej (často intímnej) sféry života, majú zaujímavý príbeh, vynikajúco napísané dialógy a ako sa hovorí, hlavu aj pätu.

Ak nie ste citlivky, vaša myseľ je otvorená a slovo prudérny poznáte len zo slovníka cudzích slov, určite knihu Strašidelná vagína neobíďte. Občas nezaškodí utiecť niekam veľmi ďaleko, do niektorej zo zvláštnych dimenzií, a nechať úplne voľne poletovať svoje tajné neslušné myšlienky. A to celkom verejne… Pretože v bizaro fiction je možné skutočne všetko.

Knihu Strašidelná vagína môžete kúpiť v Martinuse momentálne so zľavou 5 %, pre podrobnosti kliknite na tento link


Strašidelná vagína
Autor: Carlton Mellick III
Vydavateľstvo: Carcosa
Rok vydania: 2018
Jazyk: český
Počet strán: 192
Väzba: brožovaná
ISBN: 9788088243090


10. júla 2018
Ena