Predstavujeme – Jana Plauchová: Nula kelvinov

Ja neexistujem, ty neexistuješ

Nula Kelvinov AO 2022

Koncom apríla vychádza román, ktorý odštartoval spisovateľskú dráhu slovenskej autorky scifi Jany Plauchovej Nula kelvinov. Kniha teraz vychádza v novom šate vo vydavateľstve Artis Omnis.


Anotácia

„Máte tam chybný dátum,“ upozornil Browling a otočil článok smerom k Lancasterovi. „Vidíte? Podľa tohto ten chlap umrel vyše tridsať rokov predtým, ako sa narodil.“

„Nie,“ usmial sa Lancaster. „Ten dátum je úplne správny.“

Vtedy si Browling uvedomil, že toto bude veľmi zaujímavý rozhovor.

David Settle od detstva čelí neobyčajnému problému – z neznámych dôvodov rastie a starne dvakrát pomalšie než iní ľudia. To, čo by v očiach iných bola výhoda, je pre neho prekliatím. Zdá sa však, že v poslednom čase sa veci začínajú meniť k lepšiemu – zamiluje sa do Molly a zároveň je na stope príčin svojho spomaleného dospievania. Davida však trápi aj pozoruhodné množstvo podivných nehôd, ktoré odmalička zažíva – a pri ktorých ho zakaždým ktosi zachráni. Záhad je v jeho živote naozaj akosi priveľa a cesta k ich riešeniu/odhaleniu sa ukáže byť omnoho bizarnejšia, než si ktokoľvek dokáže predstaviť…

Román s témou cestovania v čase a génových manipulácií, s množstvom nečakaných zvratov, prepletených dejových línií, ale aj silným ľúbostným príbehom vyšiel po prvý raz v roku 2012 (vyd. Q 111). Už vtedy vyvolal u čitateľov vlnu nadšených reakcií a naštartoval spisovateľskú dráhu našej v súčasnosti najuznávanejšej sci-fi autorky.


Ukážka z knihy

Ukážku z knihy nájdete napríklad na Martinuse


Podrobnosti o knihe

Nula kelvinov – Ja neexistujem, ty neexistuješ
Žáner: science fiction
Autorka: Jana Plauchová
Vydavateľstvo: Artis Omnis
Rok vydania: 2022
Väzba: pevná s prebalom
Počet strán: 548
ISBN: 978–80–8201–147–3

Knihu Nula kelvinov si môžete kúpiť napríklad v Martinuse momentálne so zľavou až 5 %, pre podrobnosti kliknite na tento link

E-knihu Nula kelvinov si môžete okamžite stiahnuť v Martinuse, pre podrobnosti kliknite na tento link


O autorke

Jana Plauchová (1987) žije v Kremnici a pracuje v Krajskej hvezdárni a planetáriu M. Hella. Medzi laikmi aj odbornou verejnosťou sú obľúbené jej pútavé prednášky na tému nebeských telies, kozmického výskumu či možnej existencie mimozemského života. Študentom astronómie prednáša aj predmet Raketová technika a kozmonautika. V knižnej tvorbe sa orientuje na žáner vedeckej fantastiky, v ktorej využíva svoje rozsiahle odborné poznatky. Na Slovensku ju môžeme označiť za najvýraznejšiu súčasnú autorku tohto žánru. V roku 2012 jej vyšiel prvý román Nula kelvinov, o rok neskôr to bola kniha Večnosť omylov. Získala za ňu medzinárodné ocenenie Encouragement Award od ESFS (European Science Fiction Society). V roku 2016 vydala sci-fi triler Úvod do teórie chaosu nasledovaný v roku 2019 knihou Druhá planéta. V roku 2021 získala v prestížnej literárnej súťaži Cena Karla Čapka najvyššie ocenenie Mlok. Zaujímavé a doplňujúce informácie (nielen) o jej románoch nájdete na autorkinej webstránke www.adhara.sk.


9. apríla 2022
Fandom SK - PR
Zdroj informácií