OPPO Scifiens č.8 na svete

S ťažkými pôrodnými bolesťami, ale predsa, vyliezlo nakoniec z môjho počítača ďalšie, v poradí už ôsme číslo fanzinu OPPO Scifiens, ktoré vydáva bratislavský SF klub Planéta opíc. Do osmičky som sa snažil vyextrahovať to najlepšie zo zhromaždeného materiálu a takmer mi na to nestačilo ani tých 40 strán. Prispeli osvedčení autori, ale aj nováčikovia, ktorí sa za svoje dielka vôbec nemusia hanbiť…

Môžte sa tešiť na kvalitné poviedky aj nápadité mikropoviedky, zaujímavú a veselú publicistiku, opis nezabudnuteľného básnického duelu medzi Milošom Ferkom a Mišom Jedinákom, úvahy o vojenskej službe, o živote, o inteligentých rastlinách a k tomu kopec humoru. Oko aj ducha určite poteší aj veľa kvalitných básnických pokusov.

Fanzin bude aj na stránkach SF klubu Planéta opíc, nie však v elektronickej verzii (texty sú rozdelené podľa rubrík stránky). Záujemci o elektronickú verziu (len vnútro – 400 kB, bez obálky) píšte na santon@post.sk.

Stručne z obsahu:

Publicistika

Básnický duel Ferko vs. Jedinák. Inteligentné rastliny IV (Zuska Minichová) Bol som vojakom (?) (Tono Stiffel) Radošínska úvaha o živote

Tvorba

Súboj Jana Vyšatiča (Miloš Ferko) Svet je krutý (alebo legenda o…) (EGO) Edo je pod umývadlom (Iveta Fiľová) Zúfalstvo (Michal Sedlár) Pravda o kočíkoch (Miloš Ferko) Všetko podstatné (Lucia Hošeková) Raz príde čas na električku č.13 (Iveta Fiľová) Zmysel života (Michal Sedlár) Posledná minúta (Michal Sedlár) Duše ušteklencov (Miloš Ferko) Na chlebíka treba tvrdo pracovať (Iveta Fiľová) Dovolenka (Rastislav Šarišský) Rozprávka o lietajúcom tanierovi (Miloš Ferko) Dva pokusy o samovraždu (Iveta Fiľová) Oproti býva vampýr (Iveta Fiľová)

Na humornú strunu

Výroky, ktoré stoja za to Darwinova cena Čo je láska vysvetleniami detí

Malý kútik oppoézie

Poetické hračičky Miša Sedlára Poézia nádejnej Zuzky Sekerkovej. Poeto-pokusy Vila Búra Básnické úvahy od Ega Pár básni od Dášky Mehešovej

OPPO Scifiens č.8, fanzin SFK Planéta opíc, január 2003, vydáva Anton Stiffel, laser.tlač. alebo copy, 20,– Sk, 40 strán


24. januára 2003
Anton Stiffel