Martinus Cenu Fantázie 2019 vyhrala Dominika Madro

Počas najväčšieho domáceho knižného veľtrhu Bibliotéka boli v sobotu vyhlásení víťazi všetkých žánrových cien aj hlavnej kategórie súťaže Martinus Cena Fantázie 2019. Podujatie bolo súčasťou Fantázia Festu zameraného na žánre SFFH. Program odštartoval na poludnie vyhlásením víťazov v rámci súťaže poviedok v anglickom jazyku Fantasy Award 2019. Zvíťazil Adam Máčaj s poviedkou Dolus specialis. Druhé miesto získal Max Neradný za poviedku Rest In Peace a na treťom mieste skončila Beáta Takáčová s poviedkou Fear of the Dark.

MCF 2019 - finalisti MCF 2019 - výherca Adam Máčaj

Vyhlasovanie víťazov 17. ročníka Martinus Ceny Fantázie moderoval Roman Bomboš a sála so zvýšeným počtom miest na sedenie sa postupne zaplnila tak, že ľudia počas dvojhodinového programu aj stáli. Hneď v úvode vyhlásil porotca Arpád Soltész víťaza Ceny poroty, ktorou sa stala Veronika Sebechlebská vďaka poviedke Peklo na Gessayovej 49. Napriek tomu, že autorka na tejto známej petržalskej ulici, kde sa okrem iného natáčal aj film Červená volavka s hlavnou hrdinkou Jennifer Lawrence, nikdy nebola, jej stvárnenie tamojšieho pekla presvedčilo porotu natoľko, aby poviedku vyhodnotila ako najlepšiu spomedzi 204 prihlásených di­el.

MCF 2019 - finalisti 2 MCF 2019 - finalisti, porota, usporiadatelia MCF 2019 - Víťazka Ceny poroty Veronika Sebechlebská

Nasledovalo vyhlasovanie Ceny spoločnosti ESET za najlepšiu sci-fi poviedku, v rámci ktorej zvíťazila Anna Olejárová a Dungeons & Dragons pod Starým mestom. Cenu za najlepší nápad si odniesol Martin Benkovič za poviedku Ale už by aj stačilo.

Cenu Béla, ktorú vydavateľstvo Artis Omnis udeľuje najlepšej hororovej poviedke ročníka získala opäť Veronika Sebechlebská a poviedka Peklo na Gessayovej 49. Okrem kníh z vydavateľstva Artis Omnis si odniesla aj tradičnú truhličku, ktorá k Cene Béla už neodmysliteľne pa­trí.

Cenu za najlepšiu fantasy poviedku tento rok podporilo vydavateľstvo SLOVART a najštedrejší knižný balíček s ďalšími vecnými cenami si napokon odniesla Ivana Molnárová Dubcová a jej poviedka Gosbuster.

MCF 2019 - Cena Eset MCF 2019 - Cena Béla všetci MCF 2019 - Cena za najlepšiu fantasy poviedku

Riaditeľ Bibliotéky Ivan Veselý vyhlásil víťaza Ceny Bibliotéky, ktorým sa spomedzi všetkých prihlásených poviedok stal mladý autor Ľuboslav Priesečan s poviedkou Strážnik.

MCF 2019 - Cena Biblioteky všetci MCF 2019 - Riaditeľ Biblioteky Ivan Veselý

hlavnom finále bolo najprv udelené tretie miesto, na ktorom skončila Anna Olejárová a Dungeons & Dragons pod Starým mestom. Druhé miesto získala Veronika Sebechlebská a Peklo na Gessayovej 49. Následne sa odhalila piata pozícia, ktorá putovala Branislavovi Majerníkovi za poviedku Kruhy. Na štvrtom mieste skončil Janko Gálik s poviedkou Druhý príbeh.

MCF 2019 - 3. miesto MCF 2019 - 2. miesto MCF 2019 - 1. miesto - víťazka

Celkovým víťazom 17. ročníka súťaže Martinus Cena Fantázie 2019 sa stala Dominka Madro s veľkou poviedkovou fantasy ságou Spevy troch posmrtných ríš.

MCF 2019 - víťazka

Po vyhlasovaní víťazov bol uvedený do života vyše 500-stranový zborník najlepších poviedok zo súťaže. Na obálke od Briana Terrera je postava vydychujúca oheň. Obálka bola inšpirovaná mongolskou rockovou kapelou The Hu a tradičným hrdelným spevom Mongolov. Aj Fantázia 2019 preto bola pokrstená vdýchnutím života od všetkých, ktorí prišli na vyhlasovanie Martinus Ceny Fantázie 2019.

MCF 2019 - krst knihy MCF 2019 - krst knihy - publikum vdychujúce knihe život MCF 2019 - finalisti, porota, usporiadatelia 2

Knihu Fantázia 2019 si môžete kúpiť už dnes napríklad v Martinuse momentálne so zľavou 15 %, pre podrobnosti kliknite na tento link

E-knihu Fantázia 2019 si môžete okamžite stiahnuť v Martinuse momentálne so zľavou 39 %, pre podrobnosti kliknite na tento link


Zdroj a foto: MCF


10. novembra 2019
Fandom SK - PR