Fantázia skončila

Fantazia-koniec

Prvé tohtoročné číslo časopisu Fantázia, v celkovom počítaní číslo 54, sa stalo zároveň aj jeho posledným. Ďakujeme všetkým našim čitateľom, či už s nami boli od „znovuzrodenia“ časopisu v roku 2008, či od prvopočiatkov v roku 1997. Je nám ľúto, že sa nám nepodarí vydať už ani rozlúčkové číslo, ktoré sme ešte plánovali a malo vyjsť pred júlovými narodeninami Fantázie.

Ďakujeme prispievateľom časopisu a všetkým priaznivcom, ktorí nám boli verní. Po obnovení časopisu bol ročník 2010 a aktuálne číslo časopisu kvalitatívne najbližšie k magazínu, ktorý sme chceli od počiatku tvoriť – obsahovo aj vizuálne. Nekončíme so sklonenou hlavou, sme presvedčení, že Fantázia počas celej svojej existencie inšpirovala množstvo ľudí. Slovenská (a aj česká) fantastika obsahuje veľa stôp vyšliapaných časopisom Fantázia, dnes po týchto chodníkoch kráčajú iní. Niektorí z vás zažili už jeden zánik časopisu Fantázia, tentokrát je však reinkarnácia možná iba v prípade nového vydavateľa. V spolupráci s našimi distribútormi pracujeme na tom, aby predplatitelia Fantázie dostali zvyšnú sumu predplatného naspäť.

Ďakujeme Ministerstvu kultúry SR za dlhoročnú podporu (aj za podporu v tomto roku, ktorú však už nevyužijeme) a tiež najvýznamnejším partnerom časopisu – vydavateľstvu IKAR, sieti predajní BRLOH a filmovým distribučným spoločnostiam Saturn entertainment a Continental Film.

Radi by sme všetkých upozornili, že internetová stránka Fantazia.sk funguje ďalej a rovnako na ňu naviazaná facebooková stránka Fantázie. Bez zmeny pokračuje literárna súťaž Cena Fantázie, ktorej uzávierka v tomto roku je 31. 5. a okrem hlavnej súťaže môžete vďaka spoločnostiam Intel, Incheba a Artis Omnis zvíťaziť v ďalších troch k nej pridružených cenách. Okrem toho v sieti predajní Brloh pokračuje akcia 1 cent za knihu, v ktorej záleží na vás, koľkými eurami donútite Brloh podporiť literárnu súťaž. Za každú knihu Brloh venuje 1 cent a na konci celú čiastku zdvojnásobí. Aj vďaka týmto partnerom vychádza každý rok knižný zborník s tým najlepším, čo literárna súťaž ponúkla.

S úctou ďakuje

Ivan Aľakša,
Vydavateľ časopisu Fantázia


18. apríla 2011
Ivan Aľakša