Stretnutia s fantastikou: Robert Pilch

Robert Pilch
Robet Pilch - muzikant

V našom nepravidelnom seriáli, v ktorom dnes už známi autori, výtvarníci, vydavatelia, organizátori a iní dejatelia rozprávajú o svojich začiatkoch na poli fantastického žánru, pokračuje vydavateľ a prekladateľ Robert Pilch.


Vyrůstal jsem v prostředí, které bylo fantastikou přímo nasáklé. Není divu, oba rodiče byli před rokem 1989 aktivní scifisté, takže byla jen otázka času, kdy se nakazím i já.

Začalo to nenápadně, dětskými knihami s fantastickými motivy (Bulyčevovu Alenku s Malákovými ilustracemi mám dodneška rád), seriálem Návštěvníci, Verneovkami, komiksy z Abíčka, pokud se je podařilo sehnat…

Největší zlom ale nastal, když jsem na toaletě našel mámou rozečtené Heinleinovy Dveře do léta. Z toho záchodu jsem pak nevylezl pěkně dlouho… Ale nesmím zapomenout ani na Součka. Jsem jeden z těch, kteří mu první díl Cesty slepých ptáků sežrali i s navijákem.

A polská televize, půlnoční víkendový program „Noční kino“. Predátor, Terminátor, Vetřelci, Hvězdné války… Kdo nezažil, nepochopí. A pak mi najednou bylo patnáct, doma se objevilo první video, příšerně dabované VHSky, a bylo hotovo. Poslední úder zasadila účast na prvním conu, kam mě rodiče vzali. Byl jsem definitivně ztracen a česká fandomová scéna se mě už nikdy nezbaví. :)


Foto: Archív autora


Viac o Robertovi Pilchovi a jeho prekladateľsko-vydavateľskej činnosti na stránkach vydavateľstva Brokilon


Dosiaľ zverejnené časti seriálu:

Stretnutia s fantastikou: Štefan Konkol

Stretnutia s fantastikou: Jana Plauchová

Stretnutia s fantastikou: Jan A. Braun

Stretnutia s fantastikou: Lucia Lackovičová

Stretnutia s fantastikou: Mark E. Pocha

Stretnutia s fantastikou: Martin Šimon Schuster

Stretnutia s fantastikou: Michal Jedinák

Stretnutia s fantastikou: Robert Pilch

Stretnutia s fantastikou: Katarína Soyka

Stretnutia s fantastikou: Lenona Štiblaríková

Stretnutia s fantastikou: Martina Pilcerová


14. augusta 2013
Robert Pilch