Víťazi ankety Fantastická kniha roka 2023

Fantastická kniha roka 2023

V uplynulých týždňoch mohli naši čitatelia hlasovať za najlepšiu pôvodnú slovenskú a prekladovú zahraničnú knihu v žánroch scifi, fantasy a horor. Kto si odnesie virtuálnu cenu Fantastická kniha roka 2023?

Od 27. marca do 14. apríla ste mohli hlasovať v našej ankete za knihy v dvoch kategóriách: Najlepšia slovenská kniha a Najlepšia zahraničná kniha. Záujem o anketu prejavilo vyše 700 čitateľov. Väčšina hlasujúcich prideľovala svoje hlasy s rozvahou, pričom viacerí využili možnosť hlasovať len v jednej kategórii. Samozrejme, aj v tomto roku sa našlo pár chybných hlasov. Napríklad hlasujúci uvádzali knihy, ktoré nevyšli v roku 2023. Viacero omylov bolo v prípade knižných sérií, keď hlasujúci hlasovali za knihu, ktorá vyšla v inom roku. Niektorí si vôbec neprečítali podmienky ankety a hlasovali za knihy, ktoré nepatria do žánrov fantastiky alebo hlasovali za zahraničné knihy v inom ako slovenskom alebo českom jazyku (preklade).


Po hlasovaní je poradie takéto:

Najlepšia slovenská kniha

1. Iveta Pernišová: Riján (Elist)
2. Zuska Stožická: Labute neplačú (Artis Omnis)
3. Kolektív autorov: Slovensko fantastické (Artis Omnis) a Natali Fox: Katja – Zrodení z mágie (vlastný náklad)

Riján Labute neplačú Slovensko fantastické Katja - Zrodení z mágie


Najlepšia zahraničná kniha

1. Neal Shusterman: Kosenie (Slovart)
2. Rebecca Yarros: Štvrté krídlo (Metafora)
3. Miroslav Žamboch: Koniáš & Bakly – Mrtví muži (Triton)

Kosenie Štvrté krídlo Koniáš a Bakly - Mrtví muži



Za víťazstvo v ankete Fantastická kniha roka 2023 teda virtuálne dekorujeme Ivetu Pernišovú a Neala Shustermana, ktorým srdečne gratulujeme a prajeme veľa ďalších literárnych úspechov.

Spomedzi hlasujúcich sme tiež vyžrebovali jedného šťastlivca, ktorý vyhráva knihu. Tento rok je to Tomáš D. z Banskej Bystrice a ak do hlasovacieho formulára napísal správnu e-mailovú adresu, čoskoro si s ním dohodneme zaslanie odmeny.

Všetkým hlasujúcim ďakujeme za ich priazeň, ktorú svojim obľúbeným autorom venovali. Veríme, že fantastickej literatúre zostanú verní aj naďalej.


Súvisiace linky

Slovenská literárna fantastika v roku 2023

Anketa: Fantastická kniha roka 2023


24. apríla
Fandom SK
Zdroj informácií