Ohnivé pero - jar 2023: Děsný džes

ohnive pero

Jednoho úterního večera se Láďa vydal na koncert do sousedního města. Moc si od toho nesliboval, jazz ho nikdy nijak nefascinoval, ovšem když už měl koupený lístek, teď z toho vycouvat nemohl. Nejdříve měl problém najít ten kulturní dům, protože podle Google mapy měla být ta budova natrvalo uzavřená. To se ukázalo být jako naprostá fáma, ten společenský dům byl otevřený, i když ho odemkli asi až deset minut před začátkem samotné akce.

Alespoň nemusel Láďa čekat dlouho na to, než to začne. Objevila se ještě jedna organizační drobnost. Akce se nekonala ve velkém, nýbrž jen v malém sále, protože nebylo dostatek diváků. Jelikož měl Láďa koupený lístek dokonce do první řady, znamenalo to pro něj, že bude muset sedět ve třetí. Když pak uslyšel, jak hlasitá byla ta muzika, tolik mu to zase nevadilo. Co ho však naprosto udivilo, bylo, jak se svižně dostal do víru té hudby. Zcela ho to pohltilo a on si vychutnával každý tón. Najednou ovšem spatřil šokující věc. Někdo z publika vstal a šel přímo směrem k pódiu, kde začal tančit. To přirozeně celý sál udivilo a účinkující to trošku vyvedlo z míry. Ten tanečník byl očividně podnapilý. Navíc divákům blokoval výhled na muzikanty. Největší šok to byl pro Ladislava, protože ten rebelský tanečník byl on. Nebo mu byl alespoň k nerozeznání podobný a měl dokonce úplně stejné oblečení, jako měl Láďa. To ale nemohlo být možné. Vždyť Láďa nebyl nijak opilý a věděl o sobě, že sedí na svém místě, jinak by se přece nemohl sám na sebe dívat, jak dělá skopičiny před první řadou. Vůbec to nedávalo smysl. Jak se mohl dívat sám na sebe, pokud byl opravdu u pódia? To nebylo zdaleka všechno. Krátce po úvodním tanečku vyzval jednu sympatickou paní z první řady k tanci. Paní se zjevně příliš nechtělo. Jednak na ni najednou také visely všechny zraky v sále, a druhak to naštvalo hlavního interpreta. Muzikant se na ně díval dosti nelibě, jelikož se jednalo o jeho partnerku. To přimělo muzikanta z pódia slézt a dát Láďovi pořádnou ránu, respektive tomu podnapilému pánovi, jenž byl Láďovi k nerozeznání podobný, i když to nebyl on, protože skutečný Láďa přece seděl na svém místě.

Jakmile spadl opilec knockoutován k zemi, byl vyveden dvoučlennou ochrankou pryč ze sálu. Láďa na toho pána zíral dál, a ještě chvilku se z toho nemohl vzpamatovat. Přirozeně uvažoval o tom, zdali se nemá jít podívat dozadu a zjistit, co se s tím člověkem stalo. Hlavně to, jestli byl skutečný. Po pár dalších chvilkách přemítání měl ovšem Láďa malátný pocit, který ho najednou utvrzoval v tom, že se teď teprve probudil. Tato domněnka byla podpořena i tím, že se z ničeho nic všichni v sále chovali normálně, jako by se předtím vůbec nic nevstalo. Žádné viditelné pozdvižení, dokonce ani ne na pódiu u muzikantů. Možná, že se to vážně nestalo a Láďa jednoduše přitom místy uspávajícím jazzu usnul. Dál se tedy snažil tuto ne moc pochopenou muziku vychutnávat, dokud nebyl konec. Nic dramatického se už potom nestalo. Láďa naprosto v pohodě stihnul odjet zpět do svého města nočním vlakem a neměl ani žádné problémy usnout, tentokráte už v pohodlí své vlastní postele ve své garsonce.

Divná věc se stala druhý den ráno, když Láďa vešel do koupelny a v zrcadle spatřil na svém oku začínající monokl. Odkud to měl? Nabízelo se jen jediné vysvětlení. Ten muzikant ho vážně praštil za to, že tančil s jeho partnerkou na tom koncertě.


  • Toto je príspevok do súťaže mikropoviedok Ohnivé pero.
  • Je publikovaný v pôvodnom stave, neprešiel redakčnou ani jazykovou úpravou.
  • Súťažné poviedky sú publikované pravidelne, každý pondelok jedna až tri.
  • Pevne stanovená uzávierka súťaže nie je, príspevky do každého kola prijímame priebežne, kým sa kolo nenaplní.
  • Čiastkové uzávierky sú dvakrát do roka (jarné a jesenné kolo súťaže) a sú oznámené s dostatočným predstihom. Poviedky, ktoré prídu po uzávierke, sú po dohode s autorom presunuté do ďalšieho kola.
  • Na hodnotenie poviedky má vplyv jej čítanosť, počet a obsah komentárov a najmä záverečné verejné hlasovanie o finalistoch, ktoré sa uskutoční po predstavení poslednej poviedky daného kola súťaže.
  • O víťazovi daného kola rozhoduje porota.
  • Vyhlásenie a odmenenie víťazov sa uskutoční po vyhodnotení daného kola, teda 2-krát ročne.
  • Viac v pravidlách súťaže.
  • Ak sa chcete súťaže zúčastniť, prečítajte si aj zoznam chýb, ktorých sa súťažiaci v Ohnivom pere dopúšťajú najčastejšie.
  • Najnovšie aktuality o súťaži Ohnivé pero sa dozviete aj na facebookovskej stránke súťaže.

20. februára 2023
Steve Gonzales