Víťaz Ceny Béla 2012

Vydavateľka a víťaz
Ostatní nádejní súťažiaci a usporiadatelia

Súčasťou slávnostného vyhodnotenia 10. ročníka Ceny Fantázie, ktoré sa konalo v sobotu 10. 11. v rámci programu knižného veľtrhu Bibliotéka v Bratislave, bolo aj ocenenie autora najlepšej hororovej poviedky. Cenu Béla 2012 tentokrát vydavateľstvo Artis Omnis udelilo Jánovi Išovi za poviedku Medzi regálmi.

Krvavá scéna zo supermarketu s nádychom sociálnej kritiky a antiglobalizmu nám ponúka svojský pohľad do duše a myslenia psychopata. Víťaz si domov odniesol rakvičku s podobizňou Bélu Lugosiho, na počesť ktorého je cena pomenovaná, ako aj kôpku žánrových kníh vydavateľstva Artis Omnis.

Do kategórie hororových poviedok bolo zaradených 45 súťažných prác z celkového počtu 223, z toho dve vyradila hlavná porota pre nesplnenie podmienok. „Hororová“ porota tak posudzovala o19 textov viac ako vlani.

Medzi finalistami Ceny Béla boli aj: Pavel Hlubík (Miluješ ma ešte), Marián Vaško (Posledná večera), Lukáš Janitor (Joshua Tarkin) a František Kozmon (Externé svedomie).

Cena Béla za najlepšiu hororovú poviedku vznikla v roku 2001 ako aktivita hororového online magazínu Hlboký hrob. Víťazom prvých dvoch ročníkov bol dnes už známy autor hororov Dušan D. Fabian. Po zániku portálu sa súťaž na niekoľko rokov odmlčala, v roku 2009 ju oživilo nástupnícke občianske združenie Mastodont. V spolupráci s vydavateľstvom Artis Omnis a vydavateľstvom Fantázia sa stala pridruženou cenou Ceny Fantázie. Posledné dva roky Cenu Béla vyhlasuje vydavateľstvo Artis Omnis v spolupráci s CF.

Viac o vydavateľstve Artis Omnis a jeho aktivitách: www.artisomnis.sk a facebook.com/ar­tisomnis


13. novembra 2012
Fandom SK - PR