Tipy na týždeň 16. - 22. augusta 2021

Aj tento týždeň sa po celom Slovensku koná kopa podujatí, kde môžete stráviť príjemný čas sami, s deťmi alebo partnermi. Aj keď pre väčšinu podujatí platia preventívne protipandemické opatrena, stále je kam ísť a zabaviť sa, prípadne poučiť. Na tento týždeň sme si pre vás vybrali nočnú prehliadku hradu, medovníkovú chalúpku a návštevu slovanského hradiska.

Keďže mnohé podujatia sa opakujú alebo pretrvávajú celé leto, pozrite si aj tipy z predchádzajúcich týždňov.


Nočné prehliadky Trenčianskeho hradu – Matúšova sestra

Anotácia

Nočné prehliadky k letnej atmosfére Trenčianskeho hradu patria a inak to nebude ani počas tohto leta. Nočné prehliadky s príbehom o sestre Matúša Čáka, menším kvízom o Trenčianskom hrade a s veľkolepou ohňovou šou na záver sa konajú v spolupráci so sokoliarskou skupinou Aquila z Bojníc.

Miesto konania podujatia: Trenčiansky hrad

Termín podujatia: 20. a 21. 8. 2021 od 19:00 do 23:00 hod.

Vstupné: uvedené na stránke organizátora.

Podujatie je vhodné aj pre deti.

Viac podrobností sa dozviete na facebookovskej stránke organizátora podujatia


Svet rozprávok – Medovníková chalúpka

Anotácia

Poďte s nami do sveta rozprávok, kde spolu nájdeme cestu k Medovníkovému domčeku a premeníme zlú Ježibabku na dobrú. Program Medovníková chalúpka:
16:30 – 18:30 Ježibabkina maskérňa: Maľovanie na tvár, premena na ježibabky, výroba metiel
16:30 – 17:00 Súťaže s Marienkou proti Ježibabke
17:00 – 17:20 Ježibabkine tance na metle
17:20 – 18:30 Cesta do rozprávky k Medovníkovej chalúpke
Cestou lesom budú deti spolu s Marienkou hľadať čarovné zaklínadlo, ktorým spolu napokon premenia zlú Ježibabku na dobrú.

Miesto konania podujatia: Horný Smokovec

Termín podujatia: 20. 8. 2021

Vstupné: 8 eur / prvé dieťa, 6 eur / druhé a ďalšie dieťa, rodičia vstup zdarma.

Podujatie je vhodné pre deti.

Viac podrobností sa dozviete na stránke organizátora podujatia.


Komentovaný sprievod na hradisku Valy

Anotácia

Nitrianska organizácia cestovného ruchu v spolupráci s obcou Bojná pozýva všetkých zažiť jedinečný zážitok približujúci život na Staroslovanskom hradisku v období Veľkej Moravy. Hradisko Valy je rekonštrukciou osídlenia Slovanov priamo v prírode a jedným z najvýznamnejších archeologických lokalít v strednej Európe. V 9. storočí bolo významným opevneným mocenským centrom, ležiacim na obchodnej ceste medzi Ponitrím a Považím, v ktorom obyvatelia prijali kresťanstvo ešte pred príchodom sv. Cyrila a Metoda. Sprievodca návštevníkov privíta pri historickej rekonštrukcii vstupnej brány hradiska Valy. Pri vstupe na hradisko sa od sprievodcu môžete dozvedieť zaujímavé informácie o vzniku a význame hradiska. Nasledovať bude presun spoločne so sprievodcom do centra bývalého miesta života Slovanov, kde sa návštevníci okrem zaujímavostí o ich živote dozvedia aj o tom, čo predchádzalo zániku a znovu objaveniu pokladov hradiska. Okrem toho počas celého leta bude pre návštevníkov Bojnej sprístupnené Archeologické múzeum Veľkej Moravy denne v čase od 10.00 do 16.00 hodiny.

Miesto konania podujatia: Bojná

Termín podujatia: každú sobotu o celej hodine od 12.00 do 17.00

Vstupné: neuvedené

Viac podrobností sa dozviete na stránke organizátora podujatia.


Keďže mnohé podujatia sa opakujú alebo pretrvávajú celé leto, pozrite si aj tipy z predchádzajúcich týždňov.


16. augusta 2021
Fandom SK