Tipy na týždeň 13. - 19. júla 2020

Aj tento prázdninový týždeň čaká na svojich návštevníkov kopa dlhotrvajúcich aj kratších podujatí po celom Slovensku, na ktorých môžete príjemne stráviť svoj voľný čas. Pre fanúšikov fantastiky sme si vyhliadli čarodejníka s bleskom na čele, online krst Štrkáča Callahana, zámocké strašidlá a nezabudnuteľnú stavebnicu.


Harry Potter každú nedeľu v letnom kine

Anotácia

Sú tu milovníci Harryho Pottera? Máme pre vás program na prázdninové nedeľné večery. Počas júla a augusta odohráme celú sériu so slovenským dabingom!

Miesto konania podujatia: Letné kino, Cesta na amfiteáter 494, Banská Bystrica

Termín podujatia: Každú nedeľu od 5. júla do 23. augusta 2020

– V tomto týždni sa v nedeľu 19. 7. o 21:30 premieta časť Harry Potter a Väzeň z Azkabanu

Vstupné: 6 eur za predstavenie, podrobnosti o vstupnom nájdete pod týmto linkom.

Viac podrobností sa dozviete na stránke organizátora podujatia.
Facebookovská stránka Letného kina Banská Bystrica.


Štrkáč Callahan – online krst novej knihy Juraja Červenáka

Anotácia

Westernová divočina s prvkami fantasy a hororu od Juraja Červenáka sa už pár dní teší vašej priazni. Je načase privítať ju, ako sa patrí – poriadnym knižným krstom. Autor, ilustrátor a vydavateľ si to s Callahanom rozdajú v niektorom zo štiavnických saloonov, prípadne spolu zablúdia kamsi do okolitých divokých prérií… A vy môžete pri tom, ak v tom čase budete sledovať facebookovskú stránku vydavateľstva Artis Omnis.

Miesto konania podujatia: kdekoľvek

Termín podujatia: streda 15. júla 2020 od 17:30 do 18:30

Vstupné: Zadarmo

Podrobnosti o knihe

Viac podrobností sa dozviete na stránke organizátora podujatia.


Strašidlá v podzemí hradu

Anotácia

Trenčianske múzeum Trenčín pozýva návštevníkov na výstavu tajomných bytostí autora Aleša Drašnara zo Slavoňova (ČR). Výstava je ľahko strašidelná a súčasne zábavná a poučná. Je určená pre rodiny s deťmi a širokú verejnosť. Kolekciu magických strašidiel zastupujú figuríny, pričom každá má svoje meno je pre návštevníka niečím atraktívna. Návštevníci budú môcť vidieť prašivca, baziliška, jezinky a ďalšie záhadné postavy z mytológie. Unikátna expozícia strašidiel má na Slovensku svoju premiéru. Pre verejnosť je prístupná v priestoroch Trenčianskeho hradu pod Delovou baštou, kam sa návštevník bežne nedostane.

Miesto konania podujatia: Trenčianske múzeum Trenčín

Termín podujatia: od 5. júna do 6. septembra 2020, vždy od 9:00 hod.

Vstupné: Info o Trenčianskom hrade a cenník

Podujatie je vhodné aj pre deti.

Viac podrobností sa dozviete na stránke organizátora podujatia.


Interaktívna výstava stavebnice Merkur

Anotácia

Pre najmenších ale aj pre dospelých, ktorí si chcú zaspomínať na svoje detstvo, Tekovské múzeum v Leviciach pripravilo v Dobóovskom kaštieli na leto interaktívnu výstavu Merkur. Táto legendárna hračka patrí k výbave detských izieb už dlhé roky. Najväčším zberateľom a staviteľom tejto populárnej českej stavebnice je Jiří Mládek. Jeho najväčší model, Oceľové mesto, ktorý je trvalo vystavený v múzeu v Polici nad Metují, mu priniesol i zápis do Guinessovej knihy rekordov. Do Levíc sa jeho zbierka opäť vracia po deviatich rokoch. História tejto českej stavebnice siaha až do 20. rokov minulého storočia. Kovové časti spájané pomocou skrutiek a matíc umožňujú zostaviť modely vlakov, strojov, vozidiel či širokú škálu iných konštrukcií. Záleží len na vašej predstavivosti a šikovnosti.

Miesto konania podujatia: Tekovské múzeum, Dobóovský kaštieľ, Levice

Termín podujatia: od 6. júla do 25. októbra 2020

Vstupné: Dospelí: 2 €, deti a dôchodcovia 1 €

Podujatie je vhodné aj pre deti.

Viac podrobností sa dozviete na stránke organizátora podujatia.


Keďže mnohé podujatia sa opakujú alebo pretrvávajú celé leto, pozrite si ešte tipy z predchádzajúcich týždňov


13. júla 2020
Fandom SK