Predstavujeme: Slovensko NOIR

Slovensko NOIR

Vo vydavateľstve Ezopo sa koncom minulého roka podarilo zrealizovať netradičný projekt – multižánrové Slovensko NOIR. V tomto projekte spojilo svoje sily 17 popredných slovenských autorov, 17 hercov, režisérov, muzikantov a talentovaná akademická maliarka. Spoločne prinášajú výpoveď o nás a o Slovensku v aktuálnych časoch.


Za projektom stojí dvojica Judita Hansman, divadelníčka a herečka a František Lintner, hudobník, novinár a nadšenec divadla. Najčastejšie ich nájdete v Prešporskom divadle, v ktorom experimentujú s herectvom, hudbou, svetlom, pohybom. Prvotná myšlienka, ktorá narástla do obrovských rozmerov. Aj tak by sa dal zhrnúť projekt, na ktorom začali Judita a František pracovať v roku 2015.

„Ono to začalo celkom nevinne. Povedali sme si, že nebudeme načítavať hrubý román jedným umelcom. Takých kníh je už kopec, skúsime radšej poviedky. Úplne prvá myšlienka bola osloviť zopár našich známych, ktorí sú autori, a potom hercov, ktorí by poviedky načítali. Postupne sa však do projektu pridávali ľudia a k dnešnému dňu na ňom pracuje cez 50 ľudí. A my sme zrazu zistili, že to bude asi väčšie, ako sme pôvodne plánovali.“ Slovensko NOIR je výnimočný multižánrový projekt. Od bežných audiokníh sa odlišuje najmä tým, že spája štyri druhy umenia. Literatúru, herectvo, hudbu a výtvarné umenie.

Judita s Františkom oslovili 17 popredných autorov, aby napísali originálne poviedky o Slovensku s témou Noir. Tak vznikla literárna časť tohto diela, na ktorej spolupracovali medzi inými známymi menami aj spisovatelia Juraj Červenák a Ivan Kučera. Spolu bezmála 350 strán hutnej zbierky poviedok v kvalitnom vyhotovení s plnofarebnou tlačou a pevnou väzbou vo formáte 170×240 mm.


V Slovensko NOIR si každý nájde to svoje„Samozrejme, že na začiatku prebehla diskusia, či smerovať projekt na mladších ľudí alebo starších. Veď audiokniha sa predsa len nosí najmä u mladšej generácie. No aj u nás v divadle to robíme tak, aby si každý našiel v predstavení niečo to svoje. V audioknihe Slovensko NOIR je to rovnako. Hlasy, ktoré načítavajú jednotlivé príbehy a vlastne aj tých autorov, sme vyberali z rôznych generácií práve preto, aby aj konečný konzument mal dobrý pocit z toho, že je tam dostatočne zastúpená aj mladá generácia a aj tá staršia. Jednoducho žijúce legendy ako Milan Lasica alebo Ľubomír Feldek popri najznámejších hlasoch z dabingu. Máme tam Iva Krúpu, ktorého všetci poznajú ako Bruce Willisa, Borisa Farkaša, ktorý roky rokúce dabuje Monka alebo Al Pacina. Táňa Pauhofová, ktorá je pre mladú generáciu hlasom Hermiony, Danka Mackovičová ako Penny z Teórie Veľkého Tresku, ale aj Zuzanu Fialovú, Dana Dangla, Tomáša Maštalíra alebo Maja Majeského. To sú všetko hlasy, ktoré sú na Slovensku známe a hlavne sa výborne počúvajú,” hovoria autori projektu.


Čo všetko sa ukrýva pod projektom Slovensko NOIR?

​Kniha: 340 strán plnofarebnej tlače zabalených v pevnej väzbe s umeleckou obálkou. Vnútri na vás čaká 17 originálnych príbehov od popredných slovenských autorov a krásne ilustrácie výtvarníčky Kataríny Vavrovej.

Audiokniha: Viac ako 20 hodín kvalitných príbehov, ktoré nahovorilo 17 najlepších hlasov slovenskej umelecke scény. Ide o vôbec prvú stereo audioknihu na Slovensku. Každý príbeh je doprevádzaný hovoreným slovom rozprávača Roba Rotha a originálnou hudbou skupiny Sanity a Prešporského divadla.

Zberateľská magnetka: Každá séria z 9-dielnej ságy príbehov bude doplnená aj o originálnu zberateľskú magnetku. Ústredným motívom tej prvej je ilustrácia s názvom Bratislava od Kataríny Vavrovej.

Zoznam autorov a poviedok:

1. Ivan Kučera – Votrelcovňa
2. Arpád Soltész – Som Števko
3. Juraj Thal – Vražda v kúpeľnej ulici
4. František Kozmon – Petržalka 851 01
5. Juraj Červenák – Mátohy na Krížnej
6. Silvester Lavrík – Zakochany
7. Márius Kopcsay – Halucinácia
8. Sor Ch.Verrin – Popoludnie na Zlatých pieskoch
9. Jakub Nvota – Cesta do Žiliny
10. Milan Lasica – Čo sa nehodí, škrtnite
11. Nikita Slovák – Neviditeľný
12. Zuzana Szatmáry – Ako náletové dreviny/Sargasové more
13. Pavel Vilikovský – Pes na ceste
14. Veronika Šikulová – Cigánska symfónia
15. Hylla Kluth – Rovnováha
16. Pišta Vandal Chrappa – Jazero
17. Ľubomír Feldek – básne

Knihu Slovensko NOIR si môžete kúpiť v Martinuse, pre podrobnosti kliknite na tento link

Audioknihu Slovensko NOIR si môžete kúpiť v Martinuse, pre podrobnosti kliknite na tento link


Podrobnosti o diele

Slovensko Noir
Žáner: multižánrové
Autori: kolektív autorov
Ilustrácie: Katarína Vavrová
Vydavateľstvo: Ezopo
Rok vydania: 2020
Počet strán: 345
Väzba: pevná (kniha
ISBN: 9788097378301

Slovensko NOIR obsahuje audioknihu na 2 CD nosičoch a hudobný album (1×CD).

Interpreti audioknihy:

1. Ivan Kučera – Votrelcovňa – číta Daniela Mackovičová (Šencová)
2. Arpád Soltész – Som Števko – číta Ivan Krúpa
3. Juraj Thal – Vražda v kúpeľnej ulici – číta Boris Farkaš
4. František Kozmon – Petržalka 851 01 – číta Dominika Zeleníková (Morávková)
5. Juraj Červenák – Mátohy na Krížnej – číta Tomáš Maštalír
6. Silvester Lavrík – Zakochany – číta Zuzana Fialová
7. Márius Kopcsay – Halucinácia – číta Marek Majeský
8. Sor Ch.Verrin – Popoludnie na Zlatých pieskoch – číta Milan Bahúl
9. Jakub Nvota – Cesta do Žiliny – číta Dano Dangl
10. Milan Lasica – Čo sa nehodí, škrtnite – číta Dušan Jamrich
11. Nikita Slovák – Neviditeľný – číta Táňa Pauhofová
12. Zuzana Szatmáry – Ako náletové dreviny/Sargasové more – číta Ľudmila Mandžárová
13. Pavel Vilikovský – Pes na ceste – číta Robo Roth
14. Veronika Šikulová – Cigánska symfónia – číta Judita Hansman
15. Hylla Kluth – Rovnováha – číta Peter Krajčovič
16. Pišta Vandal Chrappa – Jazero – číta Ivo Gogál
17. Ľubomír Feldek – básne – číta Dušan Jamrich


21. februára 2021
Fandom SK - PR
Zdroj informácií