Pozvánka: Žilinský literárny festival

Žilinský literárny festival

Najväčšia literárna udalosť na strednom Slovensku, ktorú organizuje občianske združenie ZLF už tradične v spolupráci s kníhkupectvom Artforum v Žiline, kultúrnym centrom Stanica Žilina-Záriečie a mestom Žilina, sa bude konať v dňoch 16. až 18. septembra 2021 v priestoroch Novej synagógy v Žiline, ktorej dominuje monumentálna Sphéra umelca Juraja Gábora. Jeho funkčné dielo organizátori prepoja na tri festivalové dni s bohatým literárnym a kultúrnym programom. Nebudú chýbať diskusie so zaujímavými slovenskými aj zahraničnými autormi, koncerty, workshopy, celodenný detský program a knižný trh vydavateľov a kníhkupectiev. Priamo v Sphére sa odohrá niekoľko sprievodných podujatí a zároveň bude počas sobotného dňa slúžiť ako chillout zóna, kde si budú návštevníci môcť oddýchnuť s dobrou knihou. Príďte si vychutnať vôňu kníh a kávy v jedinečnom architektonickom priestore s neopakovateľnou atmosférou.

Medzi hosťami festivalu bude aj slovenský spisovateľ Juraj Červenák, popularizátor našej histórie Roman Mocpajchel, literárny publicista Dado Nagy, prekladateľ a publicista Samo Marec a mnoho ďalších slovenských a zahraničných autorov, prekladateľov, publicistov, scenáristov či muzikantov. Samozrejme, nebudú chýbať ani slovenskí vydavatelia fantastiky – vydavateľstvo Artis Omnis, SLOVART a ďalší.

Zoznam hostí a ich medailóny si môžete pozrieť pod týmto linkom

Program festivalu si môžete pozrieť pod týmto linkom


Festival podporil z verejných zdrojov Fond na podporu umenia.


15. septembra 2021
Fandom SK - PR
Zdroj informácií