Ohnivé pero Q1 2014: Ťuky ťuk

Ohnivé pero

„Čo píšeš?“

„E-mail!“ odpovedám zakrývajúc si ľavačkou krvácajúcu ranu v oblasti hrudníka.

ŤUKY…ŤUK…ŤUK…Ť­UK…ŤUK…ŤUKY!

„Nemáme veľa času,“ rozčuľuje sa, vyťahujúc z čierneho habitu cigaretový ohorok.

„Jednou rukou sa píše ťažko…“ vysvetľujem „…ale ak ťa to poteší, už som na konci.“

„Áno…“ špičkou kosy zapaľuje vlhký tabak „…to určite si!“

ŤUKY…ŤUK…ŤUK…Ť­UK…ŤUK!

Pomaličky sa dostávam k zaujímavej pointe a jemu sa ešte stále dymí spod kapucne.

Neviem aké veľké pľúca ukrýva ten jeho hrudný kôš, no cigaretu fajčí naozaj akosi pridlho.

ŤUKY…ŤUK…ŤUK…ŤUK!

„Už môžeme ísť?“ horím nedočkavosťou klikajúc kurzorom myši na položku ODOSLAŤ.

„To si sa s Gabrielou rozlúčil tak rýchlo?“

„Keby si len vedel, aké ťažké je uživiť na Slovensku rodinu. Aké ťažké je obetovať sa pre prachy…“ a naďalej ho oboznamujem s krutou realitou „…aké ťažké je vykradnúť banku.
Rozlúčiť sa? To je proti tomu malina!“

„Už si skončil?“

ŤUKY…ŤUK…ŤUK!

Na lícnych kostiach nenosí žiadne svalstvo, ale aj napriek tomu badám na jeho tvári úkaz pripomínajúci čosi ako úsmev.

Smrťák sa nenápadne presúva k dverám.

Zatiaľ čo mňa opúšťajú zmysly, on si tam len tak stojí a klope.

ŤUKY…ŤUK!

„Kto je tam?“

Odpoveď prichádza v podobe hrobového ticha.

To už smrť klope na dvere a srdce prestáva tĺcť.

ŤUK!

  • Toto je príspevok do súťaže mikropoviedok Ohnivé pero.
  • Je publikovaný v pôvodnom stave, neprešiel redakčnou ani jazykovou úpravou.
  • Súťažné poviedky sú publikované pravidelne, každý týždeň jedna až dve.
  • Uzávierka súťaže nie je, súťaž trvá priebežne, kým prichádzajú príspevky.
  • Čiastkové uzávierky sú dvakrát do roka (jarné a jesenné kolo súťaže) ktoré sú oznámené s dostatočným predstihom. Ku dňu čiastkovej uzávierky sa uskutoční vyhodnotenie poviedok, ktoré boli publikované medzi dvoma čiastkovými uzávierkami. Poviedky, ktoré prídu po uzávierke, sú po dohode s autorom presunuté do ďalšieho kola.
  • Na hodnotenie poviedky má vplyv jej čítanosť, počet a obsah komentárov a najmä hlasovanie, ktoré sa uskutoční po čiastkovej uzávierke.
  • Vyhodnotenie a odmenenie víťazov sa uskutoční priebežne, po ukončení hlasovania, dátum najbližšieho termínu redakcia oznámi s dostatočným predstihom.
  • Viac v pravidlách súťaže.

10. marca 2014
Peter Šufliarsky