Ohnivé pero Q2 2019: Ako prísť o anjela za pár minút

ohnive pero

Bola krásna. Takým tým obyčajným spôsobom. Aj keď jej dážď stekal po kapucni a rozmazával jej maskaru. Veselo som zatriasol vlasmi, aby som ju ešte viac ofŕkal. Nezasmiala sa. Aj mne ten úsmev zamrzol. Ale len na sekundu, kým ma chytila pod pazuchu.


Kráčali sme mestom a z lietajúcich áut na nás kvapkala voda. Dopršalo. Hovorila mi o škole, o profesorovi, čo sa na nej vozí a pri tom zúrivo gestikulovala a nadávala. Cítil som sa trochu blbo, lebo toto mal byť príjemný večer, pri ktorom si obaja oddýchneme.

„Chceš ísť do Woodu?“ navrhol som jej, keď znovu začalo pršať.

„Wood je pajzel. Prečo ma ťaháš do pajzlov? Dnes som sa vyobliekala…“

„Wood nie je pajzel,“ namietal som, pri čom som nespúšťal oči z jej perí. Triasli sa od zimy a hnevu. Ja som myslel len na to aké veľké sú a ako krásne červený rúž má.

„Čapujú tam pivo, je to len krajšia krčma!“

„Tak Slnko? To je kaviareň,“ navrhol som. Nepostrehla rezignáciu v mojom hlase.

Milujem ju, preto mi jej rozčuľovanie nevadí. Občas sú aj takéto dni. Nie nevadí mi to. Myslím.

„To si nemôžeme dovoliť,“ oponovala.


A tak sme sa ďalej prechádzali. Postupne vychladla a reč sa znovu zvrtla na plány do budúcnosti. Chcela opustiť planétu, odísť žiť do inej sústavy, niekde kde sú veci iné, nové a teda aj lepšie. Ja som len pritakával. Nevadí mi, že ju môj názor nezaujímal. Naozaj. Milujem ju.

„Ja chcem ostať tu. Mám rád Zem,“ povedal som zrazu.

Vystrašene na mňa pozrela: „Veď aj ja, ale aké tu máš možnosti? Práca v korporáte, hypotéka, malý byt… Ja chcem niečo viac. Viac zážitkov, viac cestovať. Cítiť cudzie slnká!“

„Veď aj ja, ale potom sa chcem vrátiť na miesto ktoré poznám a k ľuďom, ktorých mám rád.“

„Ľuďom…“ zopakovala zamyslene. Potom sa mi zahľadela hlboko do očí.

„Ty začínaš mať pocit, že sa k sebe nehodíme, že? Ale ja nechcem o teba prísť. Milujem ťa,“ povedala.

Zhlboka som sa nadýchol: „Aj ja ťa milujem.“

„Ale?“

„Nie je tam ale.“

„Znel si, že tam chceš povedať ale.“

„Len som tak vydýchol,“ uhýbal som jej pohľadom.

Chcel som povedať ale. Milujem ju, nevadí mi to. Ale máme rozdielne koníčky, rozdielne ciele, rozdielne vierovyznania, rozdielnu rodinu. Sme rozdielne druhy. Miešanka a človek.

Objala ma svojím chápadlom: „Neboj sa nájdeme riešenie.“

Ja som akosi tušil, že nie.


Neskôr večer, keď sme konečne našli cukráreň, ktorá nám vyhovovala a ona sŕkala horúcu čokoládu, som sa jej priznal. Hovoril som o tom, že si jednoducho neviem predstaviť nejaký kompromis v našich životoch. Hoci by som veľmi chcel.

„Raz budem musieť ustúpiť ja, raz ty. A ako sa poznám budem to hlavne ja,“ dokončil som. Hlas sa mi triasol. Ona mala na tvári stoický výraz. „A jedného dňa si to uvedomíš a bude ti to ľúto. A mňa budú všetky tie rozhodnutia strašiť a ani ten najzvrhlejší sex to nenapravý.“

Po líci jej stiekla jedna jediná slza.

„Takže ty si myslíš, že sa rozídeme?“ spýtala sa slabým hlasom.

Mlčal som. Zašiel som priďaleko. Nechcel som sa rozísť.

Odišla na WC. A potom aj odo mňa.


Jasne že mi to bolo ľúto. Stále si posielame fotky, ona z exotických planét a ja fotím neónové lampy v daždi. Možno musím niekam dospieť. Alebo sa ona unaviť neustálim cestovaním. Alebo len láska niekedy nestačí.

  • Toto je príspevok do súťaže mikropoviedok Ohnivé pero.
  • Je publikovaný v pôvodnom stave, neprešiel redakčnou ani jazykovou úpravou.
  • Súťažné poviedky sú publikované pravidelne, každý pondelok jedna až tri.
  • Pevne stanovená uzávierka súťaže nie je, príspevky do každého kola prijímame priebežne, kým sa kolo nenaplní.
  • Čiastkové uzávierky sú dvakrát do roka (jarné a jesenné kolo súťaže) a sú oznámené s dostatočným predstihom. Poviedky, ktoré prídu po uzávierke, sú po dohode s autorom presunuté do ďalšieho kola.
  • Na hodnotenie poviedky má vplyv jej čítanosť, počet a obsah komentárov a najmä záverečné verejné hlasovanie, ktoré sa uskutoční po predstavení poslednej poviedky daného kola súťaže.
  • Vyhlásenie a odmenenie víťazov sa uskutoční po ukončení hlasovania a vyhodnotenia daného kola, teda 2-krát ročne.
  • Viac v pravidlách súťaže.
  • Najnovšie aktuality o súťaži Ohnivé pero sa dozviete aj na facebookovskej stránke súťaže.

9. decembra 2019
Juraj Búry