Jestvujú hranice za ktorými motýle strácajú svoje svetlo a stávajú sa morami. Ide o hranice, ktoré sú ľudskému pohľadu len málo známe. Jedná sa o pohľad ktorý oči zameriavajú do paralelnej reality. Teda ak vidia obraz v obraze. Ak si pozorne začnú všímať krajinu zistia, že v niektorých častiach lesa, možno nájsť dvere, alebo portály z kvetinovými záhonmi modrých ruží. Je to logické, keďže alchymistickú ružu ako symbol znovuzrodenia poznali aj stredovekí alchymisti, ktorých tak rád Carl spomína.. Na zdanlivo pokojných lúkach možno vidieť tancovať lesné víly a iné bytosti odrazu svetla.Za hranicami poznaného sveta očiam realistu, sa nachádza svet snov, vízií a fantastických predstáv. Poverčivosť šíriaca sa kolektívnou mysľou často šepká príbehy o zvláštnych bytostiach.
,,Sú to archetypy,,.Ozval sa za mojím chrbtom hlas, ktorý som počula už veľa krát. Ale, vždy ma šokuje ,ak mi povie niečo, čo už dávno viem, iba neverím že to čo vidím, je len ilúzia v ilúzií života.
Otočila som sa, aby som si všimla, že sedí na bielej secesne prezdobenej a elegantnej lavičke s nohami prekríženými cez seba. V rukách mal cigaru vysokej kvality.
,,Hranice, ktoré vidíš, sú malo prebádané, malo kto ich vidí a veľa ľudí sa stráca pri pohľade na bludičky, zabúdajú na ich symboliku a historický kontext a bezhlavo sa vrhnú do lesných tancov,,. Zadíval sa, ako keby do nič potiahol si z cigarety a pri posledných slovách vytvoril iluzionistický mrak zo zapáleného tabaku.
,,Všetci predsa dnes už vieme, že sú to archetypy, nie je na tom nič zvláštne.,, Povedala som trocha podráždene, pretože prízrak rád vždy hovoril tak, aby mohol rozvíjať moje vlastné myšlienky. Vlastne mi nikdy nehovorili nič priamo, on ani jeho starý priateľ.
,,Uvedomuješ si, že pri pohľade do tohto sveta svetlo stráca význam? Tomu svetu velí tma aj svetlo akokoľvek ti príde nevysvetliteľné, že tomu tak je. Svet podvedomia, žije v svete tieňov nepoznaného a tým je vyživovaný. Všetky tie temné pani, smrtky, vodníci, rusalky, vlkolaci, motýle, kvety života, sú len psychická ilúzia. Aby duša pochopila vlastný presah.,,
Odrazu sa rusalky na lúke rozpŕchli v nejaký svetelný prach vzniesli na modrú oblohu a vytvorili roj motýľov. Tie motýle mali čoraz väčšie krídla a ich svetlé farby odrazu prijímali popolavé nádchy. Bolo ich tak veľa, že zatemnili oblohu a stali sa súčasťou mrakov do ktorých, ako keby leteli a tie ich pohlcovali, ako veľké papule drakov. Potom sa objavil na oblohe obrovský blesk a začal padať dážď. Na zemi sa z kvapiek vytvárali automaticky kvety pripomínajúce modrý ľan alebo čakanky.
Od údivu som prestala Carlovi venovať pozornosť. Fascinujúca scenéria, ktorá sa diala pred mojími očami bola hypnotizujúca.
,,Transformácia symbolov.,, Sucho si odkašlal, keďže ho zrejme dráždil dym z cigarety ktorú stále obsedantne fajčil. Paradox jeho pokojnej mysle filozofa a psychológa. Zrejme ho Sigmund naučil trocha bohémskemu zvyku, ktorý teraz sám musí spracovať ako ,,stigmu,, učiteľa. Jeho modré oči začínajúceho starca sa zadívali do diaľavy…
,,Pamätáš si, ako som spomínal že pod mojím oknom som počul stredovekú zábavu vojenského sprievodu? Nebolo tam vôbec nič, iba tma. Uprostred noci ma zobudilo niečo z iných psychických dimenzií. To čo vidíš, sú korene, kolektívnej duše. Minulosť, folklór strach a povery tvojich predkov. Niektoré miesta sú doslova nabité psychickou energiou. Ak sa v minulosti na tomto mieste niečo dialo…ukáže sa to občas aj teraz. Koniec koncov, radostný pochod stredovekých vojakov pod mojím oknom nebola náhoda, na svojom pozemku som nakoniec našiel pozostatky vojaka.,,
Trocha ma prebehol chlad, neviem či to bolo od strachu, alebo od prítomnosti môjho spoločníka, ktorý prišiel na návštevu z iných svetov.,,
,,Vcelku desivé nestratiť sa v tom,,. Povedala som pretože sa mi už hlava točila z toho, že to čo vidím, sú len povery o utancovávačkách, poverách a spomienkach na fantastiku dávno mŕtvych ľudí, ktorých duše odišli nevedno kam, ale ich energia mysle blúdila stále blízko zeme. A tak rada sa aktivovala v okolí pokojných miest prírody. Psychická energia ma vskutku zvláštny závan reálnosti. Napriek môjmu sprievodcovi, by takmer svojou farebnosťou oklamali aj mňa.
,,Sú ako cirkusanti, kolektívne energie rady upútavajú pozornosť, musíš mať silnú individualitu a poznať veľa mýtov a legiend z rôznych kultúrnych kútov, aby si dokázala odolávať obrazom v tvojej mysli. Je to skutočné a zároveň nie je, citlivosť na tento druh obrazov z teba robí pripravenú prijať mnoho vrstvovitosť ľudského sveta. Koniec koncov, umelci sú takí,,.
Uškrnul sa popod knír a v okolí jeho očí vystúpili vrásky.
Spomenula som si ako rád maľoval za svojho života, a ako veľa pozornosti venoval pretransformovaniu svojích obrazov na takú formu aby vznikla harmonická estetika. Ktorú považoval za formu práce s podvedomím a ľudskými predstavami, často aj tými ,,invazívnymi,, kolektívnymi. Tie sa objavovali v mysliach čisto univerzálne, bez toho aby ,,vidiaci vnútorným zrakom ,, poznal symboliku. Vedomosť teda z nevedomých symbolov a archetypov šamanov, kňazov, čiernych mačiek, indických božstiev, líšiek,stromov života vždy vytiahla skutočnú podstatu skrytého významu. Nepripravenosť mohla pôsobiť chaos v mysli ,,pozorovateľa,, ktorá sa mohla prejaviť, ako hovoril Carol ,,pohltením arche typmi,, individualita sa teda začala strácať v čítaní všeobecných ,,pravidiel kultúr a náboženstiev.
Ako keby mi čítal myšlienky. Pozrel na mňa zdvihol obočie…
,,Strata duše, to už poznáš nie? Možnosť straty ako tomu hovoria napríklad šamani.,,
,,Lenže toto nebezpečenstvo hrozí každému, nebezpečenstvo prijatia všeobecnej pravdy a jej kultúrnej ilúzie , bez multikultúrnych presahov spôsobuje ,,klietku,, z vlastnej viery,,.
,,…šikovná,, žmurkol na mňa šibalsky, vidno, že sme sa rozhodli správne Lou.
,,Musíš pomôcť šíriť myšlienky, ktoré zapadli prachom. Musíš oživiť Fénixa.,,
,,Ale aj to je len symbol,, Pokrčila som plecami..
,,Ale ak poznáš pravý príbeh Fénixa a jeho rôzne historické a kultúrne prerody nemôžeš zostať pri tom istom koncepte. Posunieš ho inak, vedomým smerom.,,
,,Takže sa nebude večne rodiť a zomierať,,?
,,Ak nájdeš správny kultúrny pilier na to aby mohol prísť na piedestál,,. Zdvihol ruku a ukázal smerom na nebo.
,,Prečo nie…Všetko na čo myslíme je aj tak iba formou príbehov,,
,,Začínam sa strácať…,,
,,To je v poriadku, hľadáme sa celý život a nie jeden Lou, podstatné je, že vieš ,že tvojou úlohou je strhnúť oponu nevedomia. Aby ľudia poznali podstatu cirkusu, a všetkých tie divé zvery, triky akrobatov a zdanlivú mágiu veštkýň. Si ako Alica z krajiny zázrakov, ktorá objavila chyby v ilúzií.,,
Pomaly sa postavil z lavičky a vzdychol si ako keby ho niečo bolelo.
Otočil sa mi chrbtom a ja som vedela, že už odchádza do inej reality, vždy príde iba na chvíľku, aby mi pomohol rozpovedať príbeh, ktorý možno patrí všetkým nie len mne, no ako povedal, všetci sme jedným celkom. Teraz aj on sám je odrazu mnou nepoznaným.
Myslíme si, že je niečo nemožné, ale v cirkuse je to inak všetko čo je prospešné pre celok správne mierumilovné je možným, ak si to publikum praje.. Život si treba vážiť, nepotrebujeme nadľudské schopnosti, aby sme poznali magičnosť našej mysle. Nenápadná dokonalosť desivej krásy sveta iluzií.
Jestvujú hranice, za ktorými motýle už nepotrebujú svetlo ani tmu, pretože sú všetkým a vo všetkom. Skutočne vidíme, ak pochopíme klamlivosť našich zmyslov. Akrobati, divé zvery, príšery, fúzaté dámy, bublinky z mydla, zrastené dvojičky…Tak či tak, temné, alebo veselé, chaos hodný obdivu.
A už je preč…nevadí príde znova, ešte musíme toľko veľa spolu prebrať. A kde ho nájdem? Stačí iba pozorne sledovať svet okolo seba, určite sa niekde zase ukáže, netreba ho hľadať príde v pravý čas.
- Toto je príspevok do súťaže mikropoviedok Ohnivé pero.
- Je publikovaný v pôvodnom stave, neprešiel redakčnou ani jazykovou úpravou.
- Súťažné poviedky sú publikované pravidelne, každý pondelok jedna až tri.
- Pevne stanovená uzávierka súťaže nie je, príspevky do každého kola prijímame priebežne, kým sa kolo nenaplní.
- Čiastkové uzávierky sú dvakrát do roka (jarné a jesenné kolo súťaže) a sú oznámené s dostatočným predstihom. Poviedky, ktoré prídu po uzávierke, sú po dohode s autorom presunuté do ďalšieho kola.
- O víťazovi daného kola rozhoduje porota.
- Vyhlásenie a odmenenie víťazov sa uskutoční po vyhodnotení daného kola, teda 2-krát ročne.
- Viac v pravidlách súťaže.
- Ak sa chcete súťaže zúčastniť, prečítajte si aj zoznam chýb, ktorých sa súťažiaci v Ohnivom pere dopúšťajú najčastejšie.
- Najnovšie aktuality o súťaži Ohnivé pero sa dozviete aj na facebookovskej stránke súťaže.