Ohnivé pero - jar 2023: Posledný spoj

ohnive pero

Nastupujem do dvadsaťjednotky sám. Od jednej konečnej takmer na druhú ma čaká dlhá cesta. Tento posledný spoj v nedeľu býva poloprázdny, smejem sa, že to je môj taxík.

O niekoľko zastávok niekto nastúpi zadnými dverami a usadí sa na dvojsedadlo za mnou. Jasné, celý bus je prázdny, ale on sa musí vtrepať sem.

Zrazu začujem ten najodpornejší zvuk.

Robievajú to staré tetky v kostole, keď si vlhčia pery alebo len tak z dlhej chvíle otvoria a zatvoria ústa. Snažíte sa sústrediť na slová, na ktoré sa máte sústrediť, ale proste to nejde.

Mľask, mľask.

V živote som tak neľutoval, že som si zabudol slúchadlá. Autobus hučí, robotická teta ohlasuje zastávky, ale všetko prehluší jediný zvuk. Je to vyslovene odporné.

Mľask, mľask.

Krk mi brní a zimomriavky sa nepríjemne rozlievajú do celého tela. Zo všetkých síl bojujem s nutkaním otočiť sa a povedať mu, nech si zavrie papuľu. Ale to nie je slušné. A to je slušné, keď vám niekto mľaská rovno do ucha?

Mľask, mľask.

Najhoršia je tá pauza medzitým. Človeku to dodá falošnú nádej. Možno sa to už skončilo. Nie som z tých, čo si myslia o druhých zlé, ale v tom okamihu svojho spolucestujúceho z duše nenávidím.

Keď sa zozadu ozve odchrchlenie, už to fakt nevydržím.

„Prosím, mohli byť ste prestať s…“

Pozerám sa do tlamy plnej špicatých zubov. Pomedzi ne sa myká hrubý končistý jazyk a rozsieva sliny naokolo. Príšera sa ešte viac zacerí.

Posledná vec, čo počujem, kým sa mi jej zuby zacvaknú za hlavou, je mľasknutie.


  • Toto je príspevok do súťaže mikropoviedok Ohnivé pero.
  • Je publikovaný v pôvodnom stave, neprešiel redakčnou ani jazykovou úpravou.
  • Súťažné poviedky sú publikované pravidelne, každý pondelok jedna až tri.
  • Pevne stanovená uzávierka súťaže nie je, príspevky do každého kola prijímame priebežne, kým sa kolo nenaplní.
  • Čiastkové uzávierky sú dvakrát do roka (jarné a jesenné kolo súťaže) a sú oznámené s dostatočným predstihom. Poviedky, ktoré prídu po uzávierke, sú po dohode s autorom presunuté do ďalšieho kola.
  • Na hodnotenie poviedky má vplyv jej čítanosť, počet a obsah komentárov a najmä záverečné verejné hlasovanie o finalistoch, ktoré sa uskutoční po predstavení poslednej poviedky daného kola súťaže.
  • O víťazovi daného kola rozhoduje porota.
  • Vyhlásenie a odmenenie víťazov sa uskutoční po vyhodnotení daného kola, teda 2-krát ročne.
  • Viac v pravidlách súťaže.
  • Ak sa chcete súťaže zúčastniť, prečítajte si aj zoznam chýb, ktorých sa súťažiaci v Ohnivom pere dopúšťajú najčastejšie.
  • Najnovšie aktuality o súťaži Ohnivé pero sa dozviete aj na facebookovskej stránke súťaže.

15. mája 2023
Veronika Wan