Hlasovanie o finalistoch súťaže Ohnivé pero - jar 2022

ohnive pero

Tohoročné jarné kolo súťaže Ohnivé pero – jar 2022, ktoré je už 30. v poradí, s predstavovaním súťažných poviedok skončilo. Od februára 2022 bolo našom webe prezentovaných 45 poviedok, čo je zatiaľ najviac za posledných 10 rokov. Čo sa týka žánrov, aktuálne kolo bolo vyrovnané, s miernou prevahou fantasy (vrátane urban fantasy) nad scifi. Pomedzi to sa prepletal horor, buď samostatne, alebo sa pripojil k jednému z hlavných žánrov. Magického realizmu bolo pomenej, autori ho očividne viac obľubujú počas pochmúrnych jesenných dní a večerov. V každom prípade, ani toto kolo sa nezaobišlo bez poviedok, ktoré odrážajú súčasný stav života, vesmíru a vôbec. Keby uzávierka jarného kola nebola vo februári ale neskôr, určite by sa našlo viac textov s vojnovou tematikou. Aj teraz sa objavili texty z prostredia slovenského fandomu. V mene autorov ďakujem všetkým čitateľom za ich priazeň a konštruktívne komentáre k súťažným textom. A teraz na nás všetkých zostáva posledná radostná povinnosť – rozhodnúť o finalistoch.

Tak ako v predchádzajúcom kole, čitatelia svojím hlasovaním vyberú sedem finálových poviedok. Z nich určia poradie na prvých troch miestach porotcovia: Alexandra Pavelková – gestor a organizátor súťaže, Rastislav Weber – literárny kritik a webmaster Fandom.sk a vydavateľka i autorka Katarína Soyka.


Čo možno vyhrať v súťaži?

  • Poviedka, ktorá získa 1. miesto, prinesie svojmu autorovi odmenu 42 eur a diplom.
  • Autor poviedky na 2. mieste bude ocenený diplomom a dvoma knihami.
  • Autor poviedky na 3. mieste bude ocenený diplomom a knihou.
  • Jeden z hlasujúcich v hlasovaní o finalistoch získa knihu.

Ktoré poviedky vyberiete do finále?


Stručne si pripomeňme víťazov predchádzajúcich kôl:

  • 29. kolo jeseň 2021 vyhral Martin Novák s poviedkou Demiurgův sen.
  • 28. kolo jar 2021 vyhral Martin Novák, s poviedkou Demence.
  • 27. kolo jeseň 2020 vyhral Ján Novák s poviedkou Pseudonym.
  • 26. kolo jar 2020 vyhrala Monika Secentity Kandriková s poviedkou Kadiaľ ísť.
  • 25. kolo Q2 2019 vyhral Mikuláš Vaník s poviedkou Za dary sa platí.
  • 24. kolo Q1 2019 vyhral Oskar Kane s poviedkou Červia diera.
  • 23. kolo Q2 2018 vyhrala Beáta Takáčová s poviedkou Opálka.
  • 22. kolo Q1 2018 vyhrala Jana Diviznová s poviedkou Dentata.
  • 21. kolo Q2 2017 vyhral Marcel Majirský s poviedkou Horúca linka.
  • 20. kolo Q1 2017 vyhral Michal Inferio Hosťovecký s poviedkou Tvár v ohni.
  • 19. kolo Q2 2016 vyhral Zdeno Ash Mikláš s poviedkou Pád Kapitána Ameriku.
  • 18. kolo Q1 2016 vyhral Miro Švercel s poviedkou Max i Pes Fík.
  • 17. kolo Q2 2015 vyhrala Alica Rumanová s poviedkou Poludníček.
  • 16. kolo Q1 2015 vyhrala Mária Juríková s poviedkou Správne rozhodnutie.
  • 15. kolo Q2 2014 vyhral Jan A. Braun s poviedkou Mňáááu aneb kvantová mechanika a relativita je zrádná záležitost.
  • 14. kolo Q1 2014 vyhrala Bea Tomash s poviedkou Kvapka na odvahu.
  • 13. kolo Q2 2013 vyhral Culter s poviedkou Zviera chce žrať.
  • 12. kolo Q1 2013 vyhrala Bea Tomash s poviedkou Obyčajný deň (pôvodný víťaz hlasovania sa vzdal svojho miesta v jej prospech).
  • 11. kolo Q2 2012 vyhral Mayo s poviedkou Tunely.
  • 10. kolo Q1 2012 vyhral Dodo Hanes s poviedkou Reality šou.
  • 9. kolo Q2 2011 vyhral Janko Iša s poviedkou Pád.
  • 8. kolo Q1 2011 vyhral Richard ´Regis´ Zamec s poviedkou Rodinný amulet.
  • 7. kolo Q2 2010 vyhral Zdeno ´Ash´ Mikláš s poviedkou Posledné krkavčie pierko.
  • 6. kolo Q1 2010 vyhrali: Alexander Rybak s poviedkou Tichá noc.
  • 5. kolo Q3 2009 vyhral Lamahe s poviedkou Dostatočný trest.
  • 4. kolo Q2 2009 vyhrali Alexander Rybak s poviedkou Dobrá kúpa a Zdeno „Ash“ Mikláš s poviedkou Smrad.
  • 3. kolo Q1 2009 vyhrala Soňa Lantajová s poviedkou Čistá provokácia.
  • 2. kolo Q4 2008 vyhral Miloš Ferko s poviedkou Trón pre kráľovnú.
  • 1. nesúťažné kolo prebiehalo od 13. januára 2006 do 13. júla 2007 a bolo v ňom predstavených 80 mikropoviedok.

Systém hlasovania je rovnaký ako dosiaľ. Každý hlasujúci musí označiť štyri súťažné súťažné poviedky (hlasuje sa za poviedku, nie za autora), avšak POZOR, pri hlasovaní záleží na poradí. To znamená, že zo štyroch poviedok, ktoré vyberiete, PRVÁ, za ktorú kliknete, dostane najviac bodov (4) a ŠTVRTÁ najmenej (1). Body, ktoré ste svojmu favoritovi priradili, sa vám ukážu hneď po zakliknutí príslušnej poviedky. Ostatným poviedkam, ktoré neoznačíte, zostane 0 bodov, ale nevadí, možno sa zapáčia inému čitateľovi.

UPOZORNENIE: Pokiaľ hlasujúci nezaklikne 4 poviedky, jeho hlasovanie bude neplatné.

Hlasovania sa môžu zúčastniť čitatelia, ktorí už dovŕšili vek 16 rokov. Hlasujúci svojou účasťou v hlasovaní zároveň vyjadruje súhlas s použitím jeho osobných údajov, ktoré uvedie do hlasovacieho formulára, na účel tohto hlasovania. Hlasujúci, ktorý nevyplní všetky požadované údaje, bude diskvalifikovaný, jeho hlas bude neplatný, a tým pádom sám seba ukráti aj o možnosť výhry zaujímavej ceny.

Hlasovať môžete do 3. júna 2022. Finalistov súťaže Ohnivé pero – jar 2022 ohlásime 6. júna 2022 a víťaza oznámime 13. júna 2022.

Víťaz teda získava 42 eur a diplom, súťažiaci na 2. a 3. mieste získavajú okrem diplomu knihy od našich sponzorov – vydavateľstiev Artis Omnis, Tatran, Ikar, Vydavateľstvo spolku slovenských spisovateľov, Fantom Print a ďalších. Aby čitatelia neobišli nakrátko, knižnú odmenu získa aj jeden z jeden vyžrebovaný hlasujúci. Spôsob zaslania odmeny víťazovi, dvom oceneným i výhercovi si dohovoríme e-mailom v najbližšom možnom termíne.

Oprášte si teda spomienky, tí zábudlivejší ešte môžu preletieť jednotlivé súťažné poviedky, a pristúpte k hlasovaniu o finalistoch Ohnivého pera – jar 2022.

Nezabudnite – tu za svoj hlas dostanete viac než sľuby!


Hlasovací formulár

(Hlasovanie trvá do 3. júna 2022. Po tomto termíne sa už hlasovací formulár nezobrazí.)

Ohnivé pero XXX


Hlasovanie v ankete už nie je aktívne.

Najbližšie kolo Ohnivého pera – jeseň 2022 začína v septembri 2022. Autori môžu využiť súťažné prázdniny cibrením si svojich schopností pracovať s textom a vytvoriť čítavú, konkurencieschopnú mikropoviedku. Túto po zrelom rozhodnutí môžu zaslať e-mailom ako prílohu v textovom súbore typu .docx alebo .txt na adresu alexandra.pavelkova@fandom.sk. Ako predmet použijú heslo Ohnivé pero. Tí, pre ktorých to nie je samozrejmosťou, by sa mali v e-maili pokúsiť zmysluplne formulovať, prečo nám text posielajú. Do e-mailu tiež nezabudnú napísať názov poviedky (ak nie je priamo v texte poviedky), svoje meno alebo meno, pod ktorým si prajú, aby bola poviedka uverejnená. Súťažiacim odporúčame vopred nahliadnuť do podmienok súťaže Ohnivé pero. Odporúča sa autorom aj vynechať z textu grafické barličky, ako sú kurzíva či bold, pretože kto nedokáže osobu, čin či jav zvýrazniť jazykovými prostriedkami, tomu už finty s písmom nepomôžu. Pomôcť vám ale môže tento zoznam chýb, ktorých sa najčastejšie dopúšťajú autor súťažiaci v Ohnivom pere.

Želáme autorom mnoho tvorivých myšlienok a trpezlivosti pri zavŕšení ich diel.

Najnovšie aktuality o súťaži Ohnivé pero sa dozviete aj na facebookovskej stránke súťaže.

Zároveň ďakujeme čitateľom za doterajšiu priazeň a v Ohnivom pere sa stretneme zasa na jar.

Alexandra Pavelková

gestorka súťaže


23. mája 2022
Alexandra Pavelková