H.R.Giger Revealed - svetová premiéra DVD

Praha, 1. októbra v Divadle Archa

/Tlačová správa/ Společnost Deep Side Production připravuje vydání DVD, které mapuje život a tvorbu slavného švýcarského malíře H.R. Gigera. Tvůrce biomechanických světů H.R. Gigera není třeba pražskému publiku představovat. Po úspěšné retrospektivní výstavě v Národním technickém muzeu, kterou navštívilo přes pětatřicet tisíc lidí, se chystá další přehlídka jeho tvorby, tentokrát ve filmové podobě. Dokument nazvaný „H.R. Giger Revealed“ je dílem debutujícího režiséra Davida N. Jahna. Bude součástí prvního oficiálního DVD H.R. Gigera.

Světová premiéra tohoto ojedinělého vizuálního počinu se odehraje 1. října v Divadle Archa, kde proběhne zároveň křest DVD. Na after-party potkají návštěvníci kromě H.R. Gigera a tvůrců filmu možná i samotného vetřelce…

Režisér dokumentu David Jahn nastoupil v ateliéru H.R. Gigera v Curychu jako asistent v roce 2000. Po odchodu zpět do Česka s Gigerem dále spolupracoval jako iniciátor a konzultant pražské výstavy, která se konala 14. dubna – 13. září 2005.

Jahn navrhl Gigerovi vytvořit DVD, které by mapovalo jeho tvorbu a současný život. Po složitých začátcích se mu společně s kameramanem Zbyňkem Kuncem podařilo spojit s filmovou produkcí Stillking, která natáčení dokumentu umožnila. Natáčení probíhalo v Gigerově curyšském ateliéru a v Gruyéres, kde má H.R. Giger muzeum a bar. Ve Vídni se podařilo natočit rozhovor s rakouským malířem Ernstem Fuchsem, v New Yorku se tvůrci setkali s Debbie Harry (Blondie), pro kterou Giger vytvořil obal desky a dva videoklipy. Na vernisážích v Paříži a v Praze natočili tvůrci filmu řadu dalších osobností výtvarného a kulturního světa, které se ve filmu objeví.

Přestože se autoři nevyhýbají dílčím vývojovým etapám Gigerovy tvorby, nebylo jejich cílem vytvořit umělcovu biografii. V tomto případě se jedná spíš o autentický pohled do svébytného světa švýcarského výtvarníka.

Divadlo Archa, Na Poříčí 26, 110 00, Praha 1 e-mail: pokladna@archatheatre.cz

www.archatheatre.cz nebo www.divadloarcha.cz

on-line rezervace: http://vstupenky.divadloarcha.cz

H.R.Giger vo Fantázii: www.fandom.sk/clanok.php?… – hľadajte v kníhkupectvách Brloh


24. septembra 2007
Fandom SK - PR