Fantázia na Istrocone 2009

IC08-fantastan

Povráva sa, že tohtoročný Istrocon zažije „návrat starého ducha“. Nie, nebude to Takmer bezhlavý Nick, to sa len FantáziaBrlohom pokúsia preniesť kúsok starej dobrej SÚZY do priestoru v Istropolise, kde sa festival Istrocon aj tento rok v dňoch 11. – 13. septembra koná. Všetko by to dokonca malo byť zvládnuté aj bez stavebných úprav a búrania, vystačí nám pohoda, príjemní hostia a zaujímavý program, pri ktorom si môžete posedieť, ale aj postáť, počúvať a pritom si prezrieť galériu, alebo sa len tak „džongať“ na fit-lopte a nechať sa unášať fantastikou v priestore. V inom priestore…

Po minuloročnom Fantázia-stane na Istrocone prichádza časopis Fantázia v spolupráci s knižnou sekciou Brloh s celou zónou, v ktorej sa bude nachádzať galéria fantastického výtvarného umenia, nájdete tu priestor „na kávičku“, ale aj prednáškovú časť, priestor s vitrínkami na veci, ktoré máme všetci radi – figúrky, knižky, komiksy, gadgety – ale aj také to „domáce sedenie“ pri telke. Tak trochu mimo Istrocoňáckeho zhonu a zároveň stále na Istrocone. Keď chcete, aj papuče si môžete priniesť.

Do Fantázia-zóny zavítajú slovenskí a českí autori, prekladatelia, výtvarníci, redaktori – ľudia, ktorých už poznáte zo stránok časopisu, alebo sa s nimi v budúcnosti stretnete. Niekto si pripravil prednášku, iný besedu a ďalší zase krst svojej knižky – krstiť bude napríklad Petra Neomillnerová, Jenny Nowak, Františka Vrbenská, špeciálne na Istrocon vyjde a pokrstený bude ďalší slovenský Terry Pratchett, Tanya Huffová, zborník komiksov Comics Salon a poviedkový zborník Istrocon… Fantázia po svojom prerode píše veľa o slovenských vydaniach zahraničnej fantastiky a to by nešlo bez dobrých prekladateľov. Uvidíte teda naživo rubriku „Tak som to preložil“ vedenú na stránkach Fantázie Online Ivanom Pullmanom a predstavia sa prekladatelia zo „stajne“ Tatranu, Fragmentu a Ikaru. A keď už sme pri „rubrikách naživo,“ tak podobným spôsobom sa objavia aj tie ďalšie z časopisu – Rogerland Martina Králika, seriály s Ivom Kučerom, stolové hranie s Petrom Černákom, videoherné hranie so SpaceJunkerom a možno aj Kovové disky Dušana Fabiana

V galérii sa predstavia tradične slovenskí a českí výtvarníci, svoju tvorbu (a nielen tú knižnú-obálkovú) predstaví Michal Ivan, spoluautor plagátu Istroconu, ale neostaneme iba pri maliaroch a grafikoch. Veď do umenia patrí aj fotografia a dokonca sa predstavia aj mladí architekti. A že Istrocon je sčasti aj Comics salónom, tak Juraj Mandel porozpráva napríklad o tom, ako sa dajú previesť niektoré poviedky z Fantázie do komiksového scenára. Komiksy, to už nie je ďaleko k festivalu Comic Con v kalifornskom San Diegu a svoje zážitky osobne porozprávajú Štěpán KopřivaJiřím Pavlovským. Máte dojem, že už ste o tom čítali a nič vás neprekvapí? Tak to pozor, ich reportážny rozhovor uverejnený v aktuálnej Fantázii vás usadí rovno na zem a keď to uvidíte naživo aj s fotkami…

Apropos Fantázia. Tá sa práve tlačí a vyjde ešte pred festivalom Istrocon a aby toho nebolo málo, časopis sa predstaví aj absolútnou novinkou – vreckovou Fantáziou špeciálne vydanou na festival Istrocon a rozdávanou zadarmo každému účastníkovi festivalu Istrocon. „MiniFantázia“ (pozor, nepôjde o zmenšenú verziu tradičnej Fantázie) sa nikde inde neobjaví a okrem vecí, dôležitých pre program festivalu (anotácie, medailóniky hostí, program, miestnosti) prinesie veľké prekvapenie pre fanúšikov Twilight ságy a tiež pre fanúšikov Miša Ivana.

Kto z toho všetkého už stratil hlavu, môže si dať meno Nick a môže sa na Istrocon vybrať ako levitujúci duch rozveseľujúci účastníkov. A kto hlavu stratiť nechce, môže sledovať Fantáziu Online, kde budú postupne pribúdať upútavky na program Fantázie a Brlohu na festivale Istrocon 2009 v Bratislave.


4. septembra 2009
Fandom SK - PR