Ako sa na Vartovke sobotilo

Trochu konzumne zameraná fotoreportáž

Hlavný maskot Vartaconu so svojím potomstvom

Uplynulý víkend sa nakopilo toľko zaujímavých udalostí, že človek by potreboval výkonný replikátor, ak by chcel stihnúť všetko, čo by rád.

Nakoniec sme sa rozhodli stráviť sobotňajšie popoludnie vo a pri hvezdárni na vrchu Vartovka v Banskej Bystrici, kde sa konala tradičná porada fantastických klubov sprevádzaná bohatým neformálnym programom – Vartacon.


Síce bolo treba vyšliapať polhodinku hore poriadnym kopcom, čo je pre tých, ktorí sa 16 hodín denne opaľujú pred monitorom, neľahká záležitosť. Ale človek sa raz začas musí obetovať pre svoju vlasť a vlastné chúťky.

Napokon, počasie prialo a škriatok Puk tiež.

Hneď po príchode našu mediálnu výpravu privítala pani prezidentka slovenského fandomu Lucia „Lulu“ Bocková…

Pani predsedkyňa

…a Katka Cranky Bajzíková.

Cranky

Keďže sa však už v takom peknom počasí nikomu nechcelo pokračovať v porade, účastníci sa vyrojili na slniečko a začali súťažiť. Súťažilo sa vo vedomostnom kvíze i vo fantastickom bingu, teda Sfingu.

Po výbornom guľáši sa však žiadalo dačo sladké, a tak nakoniec však došlo aj na obľúbené pretekanie sa v papaní. Sponzorské keksíky papali ostošesť v troch kategóriách všetci – deti, muži i ženy, i psy, častokrát všetci naraz.

Sárinka

Chlapci sa s keksikmi činili.

Súťaž v papaní - chlapci

A chlapi sa nedali zahanbit.

Súťaž v papaní - Krtko

Aby nepodvázali, mali nad sebou pôvabný dozor.

Súťaž v papaní - pôvabný dohľad

Tí, ktorí nepapali, držali palce.

Súťaž v papaní - diváčka

Dámam už medzitým guláš vytrávil, a tak začali súťažiť aj ony.

Súťaž v papaní - Freya

Komu suché keksy nešli dole krkom, pomáhal si obľúbeným nápojom.

Súťaž v papaní - blondínka

Niektorí si radšej vybrali už len ten nápoj.

Súťaž v papaní - povzbudenie

Dámy papali naozaj decentne a páni ich pri tom povzbudzovali.

Po papaní nastal voľný program. Otvorili sa individuálne debatné krúžky.

Pagi a jeho fajka

… a konečne chvíľka na cigaretku.

Pamir s cigaretou

Ale väčšina účastníkov využila fakt, že v spoločenskej miestnosti pri hvezdárni je nainštalovaný nový širokouhlý televízor. Keďže mnohí merali cestu na Vartacon spoza rieky Moravy, z každého gólu sa radovali všetci.

Slovenskooo!

Rozradostení skandovači sa potom pustili do poslednej sobotňajšej súťažnej disciplíny – Scifáka. Pre neznalých, Scifák je fantastická mačka vo vreci – niečo dáš, niečo iné dostaneš, ibaže netušíš, čo…

Scifák - čakanie

Dáreček bol zo svojej výhry dozaista uveličený.

Scifák - Dáreček a hry

Webmaster Fandomu SK sa kochá svojou nádielkou.

Scifák - Marbh

Niektorí sa otočili pre darček aj viackrát – koľko scifákov dali, toľko dostali. Teoreticky.

Scifák - Ondrík

Niektorí súťažili kolektívne, iní zasa rodinne.

Scifák - Hucmanovci

Sobota strávená na Vartovke sa páčila všetkým. Zvieratkám…

Scifák - štvornožec

…aj veľkým…

Fanusikovia

…a malým deťom.

Renátka

Foto: Alexandra Pavelková a Rastislav Weber.

Ďalšie foto autorky z Vartaconu.


23. mája 2012
Alexandra Pavelková