Recenzia - Richard Brenkuš: Satamaranga a deus ex machina

Recenzia - Richard Brenkuš: Satamaranga a deus ex machina

Kniha je kronikou civilizačného prevratu, kolážou zlepenou z útržkov ľudských životov. Na svojich hrdinoch názorne predvádza, že ľudia sú šialení, panovační alebo bezzásadoví, niektorí všetko dokopy. 

24. 11. 20
Fandom.sk

Recenzia - Daniel Forgács: Rastarika

Recenzia - Daniel Forgács: Rastarika

Polit-fiction román v publicistickom háve. Rastarika je názov vymysleného karibského ostrova (pripomína Haiti), ktorý má nadštandardné vzťahy so Slovenskom. 

26. 3. 20
Fandom.sk

Recenzia – Martin Jurík: 2084

Recenzia – Martin Jurík: 2084

Juríkova 2084 je ideologicky konkrétna – berie minulú i súčasnú podobu islamskej civilizácie a extrapoluje ju do budúcnosti. Kým Orwell tvaruje našu všednú skúsenosť so štátnou mašinériou do patologicky obludnej podoby, Jurík vkladá existujúci cudzí model štátneho a politického zriadenia do našej budúcej skutočnosti. Pocit reálnosti je o to ostrejší a bolestivejší. 

10. 9. 19
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Pád Kapitána Ameriku

Ohnivé pero Q2 2016: Pád Kapitána Ameriku

Starý muž na šramot nereagoval. Nebolo to plieskanie krídiel netopierov preháňajúcich sa popod jaskynnú klenbu, ktorá zvuky náhodne zosilňovala a pohlcovala. Takto sa kotúľajú kamienky. A žiadny kamienok sa nepohne sám od seba. 

12. 9. 16
Fandom.sk

Recenzia: Miroslava Varáčková - Adaptácia

Recenzia: Miroslava Varáčková - Adaptácia

Mám slabú predstavivosť. Napríklad si neviem predstaviť, že by moje články čítali davy mladých diev akéhokoľvek veku. Teraz sa to možno zmení. Dočítal som totiž novinku vydavateľstva Slovart od Miroslavy Varáčkovej nazvanú Adaptácia a vytvoril som si na ňu názor.

2. 4. 15
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2014: Operátor stroja času v Bratislave

Ohnivé pero Q2 2014: Operátor stroja času v Bratislave

Asistentka sa vynorila z výťahu sťa Afrodita z mušle. Kamil zhodil nohy z ovládacieho pultu. Na tvár nasadil zaneprázdnený výraz číslo tri a zjemnil ho úsmevom s náznakom flirtu. Vysoké podpätky doklopkali až k jeho pracovnému miestu. 

24. 11. 14
Fandom.sk

Rozbor: Projekt Zenta

Rozbor: Projekt Zenta

Aké by bolo dvadsiate storočie, keby v Sarajeve roku 1914 Gavrilo Princip nezastrelil Ferdinanda, následníka rakúskeho trónu? No, minimálne by Hašek musel vymyslieť do Švejka inú úvodnú vetu. 

20. 11. 14
Fandom.sk

Kalendár


Recenzia - Andy Weir: Marťan

Recenzia - Andy Weir: Marťan

Dá sa napísať príbeh človeka opusteného na nehostinnej planéte tak, aby vyznel optimisticky, dokonca veselo? Marťan dokázal, že sa dá. 

15. 10. 14
Fandom.sk

Recenzia: Zborník eFantázia vol. 1

Recenzia: Zborník eFantázia vol. 1

Prvý zborník novej edície som si kúpil pár dní po jej verejnom ohlásení. Volanie po publikovaní ďalších poviedok zo súťaže Cena Fantázie sa ozývalo už zopár rokov a potešilo ma, že po nesmelých pokusoch to tentoraz organizátori rozbalili naplno a s ucelenou koncepciou.

2. 10. 12
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2010: Posledné krkavčie pierko

Ohnivé pero Q2 2010: Posledné krkavčie pierko

Predvianočná fujavica ustala skôr, než zvony modranského rímskokatolíckeho kostola odbili tretiu hodinu. Vietor rozohnal ťažké mračná, kloniace sa slnko zalialo lúčmi náprotivné fasády domov a tie ožiarili Ľudevítovu izbicu. Hlavou mu preletelo, že sa vari na zajtrajšiu poľovačku predsa len vyčasí a on bude môcť oprášiť pušku zavesenú v kúte. Aspoň sa vytrhne z kolobehu otupného života, vystrie chrbát ohnut…

11. 10. 10
Fandom.sk

TV tipy od 10. 5. do 16. 5. 2010

Tento týždeň si každý užije. Catwoman čaká Veľké dobrodružstvo v Dogville, Popol a diamant sa ocitne v Kapustnici, Hubblove obrazy priletia z Pásu Orióna a Juraj s drakom padne do Priepasti.

7. 5. 10
Fandom.sk

Znovuzrodený Tolkien

Pol roka po Hone na Gluma (pardon, pre prekladateľských puristov Glocha) prichádza zo Stredozeme jeho mladší a väčší súrodenec Born of Hope (Zrodený z nádeje)

16. 12. 09
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2009: Parkour

Ohnivé pero Q2 2009: Parkour

Sedel pri okne svojej kancelárie a hľadel na areál pomaly sa strácajúci vo večernom šere. Zapadajúce slnko premenilo parčíky, terasy, lavičky a schodiská na labyrint svetiel a tieňov. Svet zdrsnel, každá nerovnosť získala spolu s tieňom aj nádych dramatičnosti. Tmavé zákutia rozťahovali pazúre a vytláčali ustupujúce slnečné lúče. Súmračná obloha s krvavo sfarbenými oblakmi sa zrkadlila na sklenených mozaikác…

20. 4. 09
Fandom.sk