Vyhlásenie literárnej súťaže Cena Gustáva Reussa 2024

Vyhlásenie literárnej súťaže Cena Gustáva Reussa 2024

Mesto Revúca v spolupráci s Mestským kultúrnym strediskom vyhlasujú celoslovenskú literárnu súťaž Cena Gustáva Reussa 2023. 

2. 4. 24
Fandom.sk

Vyhlásenie literárnej súťaže Cena Gustáva Reussa 2022

Vyhlásenie literárnej súťaže Cena Gustáva Reussa 2022

Súťaž je tematicky zameraná na sci-fi a fantasy, od tohto ročníka prvýkrát aj na rozprávku a komiks. 

26. 3. 22
Fandom.sk

Víťazi literárnej súťaže Cena Gustáva Reussa 2021

Víťazi literárnej súťaže Cena Gustáva Reussa 2021

Po dvadsiatich rokoch obnovená legendárna súťaž v písaní fantasy a scifi poviedok má za sebou nultý ročník. Online streamom z Mestskej knižnice Samuela Reussa v Revúcej v piatok 29. októbra 2021 a vyhlásením výsledkov bol ukončený prvý ročník novej série. 

3. 11. 21
Fandom.sk

Revúca oživí súťaž v písaní fantastických poviedok Cena Gustáva Reussa

Revúca oživí súťaž v písaní fantastických poviedok Cena Gustáva Reussa

Mesto Revúca v spolupráci s Mestským kultúrnym strediskom obnovia súťaž v písaní sci-fi a fantasy poviedok Cena Gustáva Reussa. Táto etablovaná a odborne rešpektovaná súťaž fungovala v Revúcej jedenásť rokov (1991 – 2002)… 

22. 4. 21
Fandom.sk

Základná škola súčasnej slovenskej fantastiky: Zborníky poviedok Krutohlav

Základná škola súčasnej slovenskej fantastiky: Zborníky poviedok Krutohlav

Slovenský syndikát autorov fantastiky (SSAF) v rokoch 1991 – 2002 organizoval súťaž Cena Gustáva Reussa. Súťažili v nej pôvodné, slovensky písané poviedky žánrov science-fiction, fantasy a hororu. Od roku 1992 boli víťazné práce uverejňované v zborníku Krutohlav. 

20. 10. 17
Fandom.sk

Pozvánka: Testament Miloša Janouška sa bude prezentovať na Istrocone

Pozvánka: Testament Miloša Janouška sa bude prezentovať na Istrocone

Tento týždeň vychádza vo vydavateľstve Artis Omnis zbierka sci-fi poviedok Testament od Miloša Janouška, ktorého si priaznivci fantastiky pamätajú ako finalistu Ceny Karla Čapka či Ceny Gustáva Reussa. 

16. 9. 15
Fandom.sk

Protopero: Javorníkov deň

Protopero: Javorníkov deň

Tvár sa rozpleštila na čerstvo umytom prednom skle práve vo chvíli, keď sa chystal vystúpiť. Vyplašene sa obzrel okolo seba, no tých pár ľudí, čo bolo na ulici, rýchlo prešlo na druhú stranu. Hoci mu logika hovorila, že auto je hermeticky uzavreté, jeho prsty mimovoľne začali šmátrať po maske. 

15. 7. 13
Fandom.sk

Scifistova púť

Pokračovanie životných príbehov slovenského scifistu. Dnes trochu o Cene Gustáva Reussa a zaujímavých osobnostiach, ktoré sa na Slovensku zaoberali či zaoberajú fantastikou.

29. 8. 11
Fandom.sk

Hviezdoveda alebo životopis Krutohlava...

Dr. Gustáv Maurícius Reuss v rokoch 1855 až 1856 napísal román Hviezdoveda alebo životopis Krutohlava, čo na Zemi, okolo Mesiaca a Slnka skúsil a čo o obežniciach, vlasaticiach, pôvode a konci sveta vedel. Dnes prinášame prvú časť Reussovej Hviezdovedy v upravenej forme pre potešenie i poučenie súčasných čitateľov a fanúšikov fantastiky.

15. 12. 10
Fandom.sk

Dr. Gustáv Maurícius Reuss: Prvý literárny fantasta Horného Uhorska?

Napriek opodstatnenému „humbuku“, s ktorým sme (myslím SSAF) začali propagačnú kampaň okolo prvej slovenskej literárnej sci-fi súťaže ešte v roku 1991, pravdepodobne zneistie väčšina opýtaných, keď sa im položí triviálna otázka : „Ktože bol prvým slovenským (hornouhorským) literárnym fantastom?“

24. 8. 10
Fandom.sk

Štefan Huslica prešiel do inej reality

Slovenská scifi dnes prišla o jeden z svojich veľkých talentov, Štefana Huslicu. Jeho odchod je nečakaný a vďaka spoločným spomienkam (najmä z Ceny Gustáva Reussa) je pre mňa aj veľmi bolestivý. Radšej vám predstavím jeho predčasne ukončenú bibliografiu, ktorá o ňom povie viac.

17. 12. 08
Fandom.sk

Vyhlásené výsledky RAKETY 2004 (Ceny Fantázie)

Vyhlásené výsledky RAKETY 2004 (Ceny Fantázie)

Z piatich finálových textov v poviedkovej súťaži časopisu Fantázia RAKETA 2004 bol iba jeden od už dlhšie publikujúceho autora – poviedka Oheň autorky Alexandry Pavelkovej. Ostatní finalisti – Zuzana Gajdošová, Tomáš Knapko, Daniel Klimek a Andrej Tusičišny majú zatiaľ skúsenosti len s publikovaním vo Fantázii a v Cene Gustáva Reussa a aj v týchto prípadoch patria skôr medzi nováčikov. Z dvadsiatky zúča…

29. 10. 04
Fandom.sk

Výsledky CGR

Slovenský syndikát autorov fantastiky vyhlasuje výsledky 13. ročníka literárnej súťaže o Cenu Gustáva Reussa

27. 1. 04
Fandom.sk

Krutohlav 2002

Krutohlav 2002

Trochu neskôr ako zvyčajne, ale predsa – nový Krutohlav, antológia finálových poviedok Ceny Gustáva Reussa, je na svete. Tentoraz zachytáva dvanásty ročník súťaže, čo jemne naznačuje aj počtom poviedok – v útlej knižočke je ich presne tucet. Desať najlepších a dve navyše, zaradené ako bonus. A ako to už pri takýchto zborníkoch býva, čitateľ dostane mikrodávku zo všetkého, čo v minulom roku \„letelo\

17. 8. 03
Fandom.sk

Tajomstvo krivých zrkadiel

Tajomstvo krivých zrkadiel

Finálová poviedka Ceny Gustáva Reussa 2002. Pripájam dva posudky porotcov.

14. 8. 03
Fandom.sk

Do Revúcej sa ísť oplatilo

Zažil som všelijaké Reussove Revúce. Prvýkrát som tam bol v roku 1996, bolo to celkom slušné podujatie, aj keď sme ako mladí spali na chatkách. Rok či dva potom to bol najsilnejší ročník – poviedkami aj účasťou na seminári. Boli tu Martina Pilcerová, Šimon, Brloh, plus klasická zostava – Saša Pavelková, Jožo Girovský, Marek Eliáš (myslím, že ešte nie Hyena), Rasťo Weber. Bolo veľa srandy, menej literatúr…

2. 6. 03
Fandom.sk

Cena Gustáva Reussa

Cena Gustáva Reussa

Slovenský syndikát autorov fantastiky vyhlasuje 13. ročník literárnej súťaže Cena Gustáva Reussa o pôvodnú poviedku žánrov science fiction, fantasy a horor.

29. 4. 03
Fandom.sk

Cena Gustáva Reussa 2002

Cena Gustáva Reussa 2002

Slovenský syndikát autorov fantastiky vyhlasuje výsledky 12. ročníka literárnej súťaže o Cenu Gustáva Reussa 2002.

27. 1. 03
Fandom.sk

Cena Gustáva Reussa

Cena Gustáva Reussa

Prečítal som si vo Fantázii recenziu na Krutohlava a zarazilo ma, že bola najmä o iných veciach a ani veľmi nie o literatúre. Tak som si povedal, že napíšem niečo o CGR aj ja. Veď sa k nej už vyjadroval každý…

6. 8. 02
Fandom.sk

Ako sa meno moje do Krutohlava dostalo

Vo svojom prvom stredníku vám poradím, čo stačí na to, aby si vás predseda Slovenského syndikátu autorov fantastiky všimol v úvode zborníka z Ceny Gustáva Reussa Krutohlav

15. 5. 02
Fandom.sk

Kalendár


Ceny akadémie sci-fi, fantasy a hororu odovzdané

V máji sa neprebúdzajú iba hormóny, ale zdá sa, že tento mesiac má nejaký vplyv aj na scifistov. Už tradične sa to stáva a tentokrát to bolo dokonca ešte vystupňované – keď sa v Prahe odovzdáva Cena akademie sci-fi, fantasy a hororu, určite zorganizuje nejakú scifistickú akciu aj niekto iný. A tak sme mali predošlý víkend dilemu – ísť na Cenu akademie do Prahy, Cenu Gustáva Reussa do Revúcej, alebo na Poradu s…

13. 5. 02
Fandom.sk

Reussova Revúca 2002

Reussova Revúca 2002

Cena Gustáva Reussa je jednou z mála literárnych súťaží (všeobecne, nielen v oblasti fantastiky), kde sa porotcovia nemôžu schovávať za suché bodové hodnotenie, za anonymnú stenu, ktorá delí svet krutých sudcov a neschopných autorov ;-) V Cene Gustáva Reussa totiž porotcovia riskujú až dvakrát – raz, keď píšu svoje posudky k poviedkam v zborníku Krutohlav a druhýkrát – oveľa bezprostrednejšie – keď s…

13. 5. 02
Fandom.sk

Zabodoval už svojou prvou poviedkou

„Písať som začal po tom, čo som si prečítal v novinách vyhlásenie druhého ročníka ceny Gustáva Reussa. Vtedy som si povedal, že to skúsim. Prekvapujúco, hneď moja prvá poviedka sa dostala do zborníka. Potom som si chvíľu myslel, že to je všetko, že viac zo seba nedostanem. Nakoniec som to na ďalší rok skúsil znovu a motyka opäť vystrelila, moja druhá poviedka získala druhé miesto. Tak som pomaličky prichádzal …

22. 2. 02
Fandom.sk

Poézia fantastiky - fantastická poézia

Jozefa Girovského žiadnemu z priaznivcov slovenskej fantastiky predstavovať netreba. Je dvojnásobným víťazom Ceny Gustáva Reussa a jej dlhoročným, veľmi úspešným účastníkom, publikoval vo Fantázii, Logruse, Ikarii, Nemezise a iných slovenských či českých periodikách. Debutoval na stránkach zborníka Krutohlav 91–92, kde sa dostala jeho poviedka Poklad. Dnes, po desiatich rokoch tvo…

16. 1. 02
Fandom.sk

Výsledky Ceny Gustáva Reussa

Slovenský syndikát autorov fantastiky vyhlasuje výsledky súťaže o Cenu Gustáva Reussa 2001.

19. 12. 01
Fandom.sk

Cena Gustáva Reussa 2001

Cena Gustáva Reussa 2001

Slovenský syndikát autorov fantastiky vyhlasuje výsledky súťaže o Cenu Gustáva Reussa 2001…

17. 12. 01
Fandom.sk

Cena Gustáva Reussa 2002

Cena Gustáva Reussa 2002

Slovenský syndikát autorov fantastiky (SSAF) vyhlasuje dvanásty ročník literárnej súťaže Cena Gustáva Reussa 2002 o pôvodnú, po slovensky písanú poviedku žánrov science fiction, fantasy a horor…

17. 12. 01
Fandom.sk

Reussova Revúca 2001

Prvá písomná zmienka o Revúcej je z roku 1357. Dnes je to neveľké okresné mesto (14 tisíc obyvateľov), ktoré leží v nádhernej Muránskej doline – mesto, ktoré si cení skôr slávnu históriu ako trochu neutešenú prítomnosť. História totiž skutočne súčasnosť zatieňuje – spomeňme si napr. na Prvé slovenské gymnázium v Revúcej (1862), alebo – čo je pre nás významnejšie – na osobnosť Gustáva Maur…

15. 5. 01
Fandom.sk

Krutohlav 2000

Slovenská fantastika žije. Je to síce len plamienok vo vetre – no zatiaľ stále horí. Je tu časopis Fantázia a občas sa vynorí aj nejaká tá kniha. Fantasy, sci-fi, experiment… Je ich málo, ale sú tu. A jedna sa objavila celkom nedávno, premiéru mala na Kraacone 2001. Zborník Krutohlav, antológia zostavená z najlepších poviedok Ceny Gustáva Reussa (CGR). Krutohlav – jedna z mála istôt slovenskej fantastiky. Kruto…

9. 5. 01
Fandom.sk

Kráľovská hra

Táto poviedka sa v mojom drese zúčastnila Ceny Gustáva Reussa 2000. Kým si však jej kolegyňa vybojovala druhé miesto, táto „chuderka“ neuspela. Porotcovia vedia prečo, ja možno tiež – no poviedka sa mi aj tak páči. Pozrite sa s ňou do dávnych čias, keď…

2. 2. 01
Fandom.sk