Víťaz súťaže Ohnivé pero Q2 2017

Víťaz súťaže Ohnivé pero Q2 2017

V mene autorov ďakujem všetkým čitateľom za ich priazeň a konštruktívne komentáre k súťažným textom. A kto je víťazom tohto kola? 

2. 1. 18
Fandom.sk

Hlasovanie o víťazovi súťaže Ohnivé pero q2 2017

Hlasovanie o víťazovi súťaže Ohnivé pero q2 2017

Tohoročné jesenné kolo súťaže Ohnivé pero Q2 2017, ktoré je už 21. v poradí, s predstavovaním súťažných poviedok skončilo. Teraz zostáva posledná radostná povinnosť – rozhodnúť o víťazovi. 

19. 12. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Hodiny

Ohnivé pero Q2 2017: Hodiny

Ľadový vietor za oknom lomcoval holými vetvami stromov. Už pred pár dňami zhodili svoj farebný šat a pripravili sa na nastávajúcu zimu. Tento rok udreli mrazy zas o čosi skôr. V izbe aj napriek tomu panovalo teplo. Horúca voda prúdila starým potrubím a kŕmila ošarpaný liatinový radiátor. 

18. 12. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Pohovor

Ohnivé pero Q2 2017: Pohovor

Otvorili sa dvere a do malej zasadacej miestnosti vkročil mladík Andrej Potok. Privítal ho vysoký muž stredného veku a mladá krásna žena, ako vystrihnutá z módneho časopisu. Obaja sa zdvorilo postavili a podali mu ruku na privítanie. Andrej mal pocit, že sa dotkol kusu ľadu. 

18. 12. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Mesto za hradbami

Ohnivé pero Q2 2017: Mesto za hradbami

Mesto stojí na vysokom kopci a ľudia kráčajú tým kopcom, smerom k mestu. Keď k mestu konečne dorazia, lebo vždy ho chceli navštíviť, ale nejako na to nenašli čas, okolo mesta vyrastú hradby. 

11. 12. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Horúca linka

Ohnivé pero Q2 2017: Horúca linka

Metro sa hnalo z Karlovky pod Dunaj. Kolesá hrkotali, po poslednom útoku boli koľajnice štrbavé ako prváčik. Duraniové pásy mali byť nezničiteľné, ale to platilo, len ak sa použila stopercentná zliatina. A tú by v Prešporku nenašiel ani najväčší optimista. 

11. 12. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Návštevníci

Ohnivé pero Q2 2017: Návštevníci

Kde som to skončil? Oh áno! Čo sa mi stalo? Prišli za mnou Návštevníci. Nepočul si o nich? Ani ja kedysi. Všetko som to bral ako báchorky ľudí, čo majú príliš veľa času a vymýšľajú blbosti, len aby sa zabavili. Ja som taký nebol. 

4. 12. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Kliatba

Ohnivé pero Q2 2017: Kliatba

Nad hradom šalela búrka. Vietor zavíjal po chodbách, trieskal okenicami, blesky osvetľovali najtemnejšie kúty hradu za sprievodu hrozivého rachotu. Prievan pozhasínal všetky hromničky. Zdalo sa, že zvonku počuť ujúkanie stríg, tešiacich sa na stretnutie so samotným diablom. 

4. 12. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Zázraky

Ohnivé pero Q2 2017: Zázraky

tarca z modlitby vyrušil zvuk pištiaceho čajníka.Roztrasenou rukou sa natiahol po ošarpanej paličke a snažil sa rozhýbať stuhnuté končatiny.Zhrbený sa dotackal do kuchyne.Jednou rukou si zalieval čaj z čerstvej šalvie do prasknutej šálky,druhou si pridržiaval boľavý chrbát. 

27. 11. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Max i horor

Ohnivé pero Q2 2017: Max i horor

Slnko zišlo z oblohy a zem sa ochladzovala ako čerstvá mŕtvola. Malý chlapec sedel v obývačke na polorozpadnutom gauči a ustráchane sledoval čiernobiely televízor. Bežiaci program vôbec nevnímal. Prišla noc a s ňou strach. 

27. 11. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Intermezzo

Ohnivé pero Q2 2017: Intermezzo

Prší. Už ani nemohu říct, že prší zase, protože prší pořád. Nejsou to jednotlivé přeháňky, ale jeden nekonečný vytrvalý déšť. Ani nepoznám, kdy je ráno nebo večer. Vypadá to pořád stejně. Šedivě a chladně. Vyhovuje mi to. V té chvíli, co začne pršet, zpozorníte, jakmile uslyšíte ten zvuk. 

20. 11. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Bum

Ohnivé pero Q2 2017: Bum

„Ááá…“ krik a vydesený výraz na tvári sprevádzal Rayovo precitnutie. Chvíľu mu trvalo kým pochopil, kde vlastne je. Sedel potme vo svojej veľkej kancelárii a jediným zdrojom svetla bol nápis EXIT nad dverami. 

20. 11. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Pasažier z päťky

Ohnivé pero Q2 2017: Pasažier z päťky

Vlak zastal. Ošarpané vagóny hrali rovnakými farbami ako listy briez, okolo ktorých prešiel. Vlak akoby túžil splynúť s jeseňou, akoby chcel viac nebyť prostriedkom, z ktorého cestujúci vystúpia a už si nemusia lámať hlavu nad spiatočnou cestou. Bolo poobede. Prekrásny deň. 

13. 11. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Obyčejný den

Ohnivé pero Q2 2017: Obyčejný den

Nenávidíš monarchii, protože ti před lety vzala matku, proto se chceš za prince vdát a pak ho zničit. Dnes je tvůj svatební den. Možná už zítra bude tvůj manžel mrtvý. Můžeš to dokázat. Stačí jen chtít. 

13. 11. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Ceruzka

Ohnivé pero Q2 2017: Ceruzka

„Čo hľadáš, Gregor?“ „Ceruzku.“ „Si na vesmírnej lodi. Nemôžeš len tak stratiť ceruzku.“ 

6. 11. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Všetci svätí

Ohnivé pero Q2 2017: Všetci svätí

„Rýchlo! Poď, Dereck!“ syčal detský hlas. „Mne sa to nezdá,“ piskľavo odvetil iný hlas. „Nebuď posero,“ odvetil mu chlapec. Dereckova hrdosť utrpela. Nadýchol sa a vkročil za chlapcom cez brány cintorínu. 

6. 11. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Urban explorer

Ohnivé pero Q2 2017: Urban explorer

Tomáš vošiel do starej továrne a zložil si z hlavy kapucňu. Na chrbte mu naskočila husia koža, keď mu trochu dažďovej vody stieklo za golier bundy, no sčasti za to mohla aj pochmúrna atmosféra tohto miesta. Zaplavil ho pocit déjà vu, akoby tu už niekedy bol. Nakoniec, rozpadnutá továreň vyzerala rovnako… 

30. 10. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Elegán

Ohnivé pero Q2 2017: Elegán

Dnešný pracovný deň začal v miestnej fabrike rovnako ako obvykle. Partia chlapov a žien pracujúcich spolu v zadnej časti dielne spokojne popíja svoju rannú kávu. A rovnako ako obvykle aj dnes sa ich rozhovor točí okolo ich momentálne obľúbeného seriálu. 

30. 10. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Rozpolcená zahrada

Ohnivé pero Q2 2017: Rozpolcená zahrada

Na zahradu padaly paprsky ostrého letního slunce. Padají na tu stranu, kde je silnice, na tu stranu, kterou všichni vidí, ta, kolem, které chodí lidé a usmějí se, když se podívají. Je to část, podle které budete hodnotit.

23. 10. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Tma

Ohnivé pero Q2 2017: Tma

Neznášala pracovať na smeny. Odjakživa túžila po bežnej práci. Ráno do roboty, poobede z roboty. Ako pracovníčka v závodoch však často končila až po desiatej večer. Za Tmy z roboty. Ranná smena jej zasa začínala o šiestej ráno. Za Tmy do roboty. Temrava ju sprevádzala každý deň. 

23. 10. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Temné jazero

Ohnivé pero Q2 2017: Temné jazero

Znova žblnkanie vody. Miloš už bol zvedavý. Vstal a podišiel bližšie k vode, ale nič nevidel. Len svetlo mesiaca odrážajúce sa od hladiny. Asi päť metrov od neho uvidel postavu vychádzajúcu z vody. 

16. 10. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Valec

Ohnivé pero Q2 2017: Valec

Oslepujúce svetlo. Privreté viečka nedokážu dostatočne zabrániť omračujúcej nepríjemnosti. Pritláčam dlane na oči a pokúšam sa zhromaždiť, náhlim traumatickým atakom, rozstrelené myšlienky. Čo sa deje? Bol som na ceste. Kráčal som lesom bezcieľne, po počiatočnom, panickom úteku 

16. 10. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Legenda mezi vrahy

Ohnivé pero Q2 2017: Legenda mezi vrahy

„Ještě jednou ti blahopřeji,“ řekl Thordal s nepatrným úsměvem na zjizvené tváři. Neměl ve zvyku moc se smát, ale dnes k tomu měl důvod. Jeho společník zahalený v černé kápi přikývl. „Za to, co umím, vděčím jen tobě,“ odvětil ledovým hlasem, jenž mrazil jako čepel meče na holé kůži. 

9. 10. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Vodopád

Ohnivé pero Q2 2017: Vodopád

Peter pocítil náhly príval energie, ktorý ním pretekal ako mohutná rieka. Pomaly začínal pochybovať, či bol dobrý nápad vybrať sa k tomuto vzdialenému vodopádu tak fatálne spojeného so životom jeho starej mamy. Napriek tomu z neho nevedel odtrhnúť oči. 

2. 10. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Obraz

Ohnivé pero Q2 2017: Obraz

Milan si pokojne odpil z piva. Už dávnejšie prestal počítať koľko ich v tento teplý letný večer vlastne vypil. Alkohol a jeho obľúbená krčmička(s ro­mantickým názvom Záhrada) bolo to jediné, čo mu ešte dokázalo urobiť radosť. 

2. 10. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Za těmi okny je jiný svět

Ohnivé pero Q2 2017: Za těmi okny je jiný svět

Není to dům s temnou zdí a pustým dvorem, není na konci ulice s reklamou „Na prodej“. Je to dům jako každý jiný. Zdi, za těmi zdmi místnosti, v těch místnostech tma. Do tmy září světlo okny. Skrze stromy prostupuje do skla. Za těmi stromy něco žije, za těmi okny někdo sedí. 

25. 9. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Potkaniar

Ohnivé pero Q2 2017: Potkaniar

Keď sa rodičia nevedia zhodnúť na mene svojho dieťaťa, môže to dopadnúť všelijako. Niekedy rozhodnú kameň, papier, nožnice a inokedy hádzanie mincou. U môjho priateľa Kehara dokonca rozhodli päste. 

25. 9. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Zafírový poklad

Ohnivé pero Q2 2017: Zafírový poklad

„Bože!“ zastenal Štefan, zatiaľ čo sa z neho na záchode miesto bežného tekutého obsahu rinula krv. „Prečo?“ položil rečnícku otázku a od bolesti udrel do kachličiek. Darmo, nachladnutý mechúr nie je príjemná záležitosť. Ak to vôbec je mechúr, pomyslel si. 

18. 9. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Únos

Ohnivé pero Q2 2017: Únos

Útroby lietajúceho taniera vyvolali v Kleťovi spomienky na detstvo. Podobne totiž voňal nový favorit, ktorý si jeho otec v deväťdesiatych rokoch kúpil. Okrem toho jeho strýko rád rozprával príbeh o tom, ako ho zamlada uniesol lietajúci tanier. Kleťovi rodičia mu zakazovali hovoriť to pred deťmi, ale strýko vedel vyčíhať chvíle, kedy neboli nablízku. 

18. 9. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2017: Pekár

Ohnivé pero Q2 2017: Pekár

Ťažké chodidlá istým krokom merali cestu skrz oďobkané malinčie tvoriace pomyselnú bránu do lesa za sprievodu vyčíňania búrlivého vetru prinášajúceho so sebou hustý dážď. Kvapky odrádzal plášť chrániaci majiteľa nielen pred tvrdohlavým počasím, dovoľovali nositeľovi splynúť s tieňmi. 

11. 9. 17
Fandom.sk