Ohnivé pero Q1 2018: Tvár v strope

Ohnivé pero Q1 2018: Tvár v strope

Po slabom šťuknutí televízia zhasla. Neuprataná izba potemnela. Trocha svetla, vychádzajúceho z otvorených dverí do chodby, dopadala na zamastené zvyšky objednanej večere pred obéznym mužom na gauči.

5. 2. 18
Fandom.sk

Víťaz súťaže Ohnivé pero Q1 2017

Víťaz súťaže Ohnivé pero Q1 2017

V mene autorov ďakujem všetkým čitateľom za ich priazeň a konštruktívne komentáre k súťažným textom. A kto je víťazom tohto kola? 

12. 6. 17
Fandom.sk

Hlasovanie o víťazovi súťaže Ohnivé pero Q1 2017

Hlasovanie o víťazovi súťaže Ohnivé pero Q1 2017

Tohoročné jarné kolo súťaže Ohnivé pero Q1 2017, ktoré je už jubilejné 20. v poradí, s predstavovaním súťažných poviedok skončilo. A teraz zostáva posledná radostná povinnosť – rozhodnúť o víťazovi. 

22. 5. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Moja milovaná Emma

Ohnivé pero Q1 2017: Moja milovaná Emma

Moja milovaná Emma, píše sa rok 2015 a Ty máš práve 6 mesiacov. Oči máš svetlé a vlásky sa mi zdá, že budeš mať kučeravé, tak ako otec. Keďže zrejme čítaš tento list, znamená to, že je 1.7., máš krásnych 15 rokov a ja som mŕtva. 

15. 5. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Ťažké ráno

Ohnivé pero Q1 2017: Ťažké ráno

Do uší sa mi zahryzol ženský vreskot, ktorý mi evokoval spôsob komunikácie mojej bývalej so mnou, keď som sa vrátil domov z jedného piva o štvrtej nad ránom. Rinčanie skla a chaotický dupot mi zas pripomenul jej výpady v kuchyni.

15. 5. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Hovory k sebe

Ohnivé pero Q1 2017: Hovory k sebe

Po ohromnej katastrofe, ktorej detailami vás nejdem zaťažovať, ostalo na Zemi veľmi málo ľudí. Nejaká geomagnetická hovadina, aspoň tak to hlásali všadeprítomné pútače, billboardy a správy. V každom prípade, preživších v našej oblasti bolo možné porátať na prstoch ruky. 

1. 5. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Tvár v ohni

Ohnivé pero Q1 2017: Tvár v ohni

Kotolňa, v ktorej Oliver stál, bola neprirodzene čistá. Holá podlaha bola pozametaná, drevo úhľadne naukladané pozdĺž jednej steny. Žiadne pavučiny pod sivým stropom, ani neporiadok na zemi. 

24. 4. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: (Ne)priateľ

Ohnivé pero Q1 2017: (Ne)priateľ

Od pristátia vesmírnej lode uplynulo dvadsať minút, od môjho prezradenia desať a šesť od jeho útoku. Čelo má teraz rozťaté, pery tiež. 

24. 4. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Mág kúzelníkom

Ohnivé pero Q1 2017: Mág kúzelníkom

Zamračilo sa. Do čarodejníka udrel blesk. Čierny plášť mu vzbĺkol jasným ohňom. Starý Mág stál pevne. Jeho uhrančivý pohľad uväznil oči Prsnatej Čarodejníčky. Zaznel hromový hlas: „Ja som Starý Mág.“ 

17. 4. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Hradní páni

Ohnivé pero Q1 2017: Hradní páni

Premýšľal som. Nie že by som sa nudil, ale keď máte na hlave čierne vrece, ruky máte zviazané a ležíte medzi prednými a zadnými sedadlami vozidla, do ktorého vás pred chvíľou vrhli štyria statný muži, tak vám ani nič iné veľmi neostáva. Najmä ak dostanete do krku dávku z paralyzačného prsteňa… 

10. 4. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Modlitba

Ohnivé pero Q1 2017: Modlitba

Anton sa prežehnal a zhlboka si vzdychol. Z obývačky doliehal zvuk televízora, v správach rozoberali chemický útok v Sýrii. Telka šla príliš hlasno, ale Antonova manželka jedno ucho už takmer nepočula. Bolo lepšie strpieť hluk ako hádať sa, kto zapotrošil baterky do načúvacieho strojčeka. 

10. 4. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Vesmírni záhradníci, spoločnosť bez záruky

Ohnivé pero Q1 2017: Vesmírni záhradníci, spoločnosť bez záruky

Krátky čas sa motáme po galaxii od zákazky k zákazke. No už sme si stihli vybudovať nejaké to renomé. Dobré meno nás, Vesmírnych záhradníkov – spoločnosti bez záruky. Naša cesta k nesmrteľnosti a sláve v našom fachu odštartovala nenápadne. I keď náš prvý výtvor nenápadný rozhodne nebol. 

3. 4. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: deň ako každý iný

Ohnivé pero Q1 2017: deň ako každý iný

ošarpaná felícia sa ako zbitý slimák brodila cestou pokrytou vrstvou šedivého snehu. stierače čoraz lenivejšie rozmazávali belavú špinu padajúcu z oblohy a vnucovali šoférovi predstavu, že v nočnej chumelici niečo vidí. 

3. 4. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Šťastie

Ohnivé pero Q1 2017: Šťastie

Volám sa Luna. Prirovnávajú ma k mesiacu teda presnejšie k svetlu, ktoré je na nočnej oblohe pánom. Skoro všetci ľudia, ktorých poznám to robia. Velebia ma a slávia moje narodenie. Vraj som zrodená z čistej lásky a budem našej dedine slúžiť ako totem šťastia. Trápne! Nemyslíte? Hlavne preto, lebo vo svojej podstate som rodené zlo alebo aj inak povedané záruka nešťastia. Chodím od domu k domu, podávam ruky tým smrad 

27. 3. 17
Fandom.sk

Kalendár


Ohnivé pero Q1 2017: Smaragdové krídlo

Ohnivé pero Q1 2017: Smaragdové krídlo

Neznámy mládenec kráča tichým lesom. Ani vtáčika letáčika nikde nechyrovať. Počuje len svoje vlastné kroky. Tento les je strašidelný už sám o sebe. Celý temný, bez života. Kôry stromov už dávno sčerneli od toho zla všade navôkol. Mladík je sám ako prst. Nemá zo sebou žiadnu spoločnosť ani len psa. Mladík nebol bohato oblečený. 

27. 3. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Toto si zapamätaj

Ohnivé pero Q1 2017: Toto si zapamätaj

V labáku bolo chladno a slabé svetlo. Nikko viac nepotreboval. Ani stupňov, ani luxov. Nevyzeral ako doktor. Skôr rubač. Dojem budil iba biely, nie príliš čistý plášť. „Chlapče, toto si zapamätaj. Na svete sú len dve veci, ktoré nechápem a nenávidím.“ 

20. 3. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Huby

Ohnivé pero Q1 2017: Huby

Mala ďalší záchvat. Narýchlo vyrobené putá z prikrývok sa nebezpečne napli. Skrúcalo jej celým telom a pritom vykrikovala čosi v neznámej reči. Oči jej svietili, áno, svietili jasným modrým svitom, ako behala pohľadom raz na mňa a raz na môjho spoločníka. 

20. 3. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Detská izba

Ohnivé pero Q1 2017: Detská izba

V jednom opustenom lese sa našiel dom. Bol veľký a nad stromami sa týčil ako hrad, ľahko odolal krutému počasiu ktoré aj najsilnejšie stromy takmer zlomilo. V tom dome sa v detskej izbe malý Daniel skrýval pod perinou od hlavy až po päty… 

13. 3. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Max a wild wild Weston

Ohnivé pero Q1 2017: Max a wild wild Weston

Bob Weston vyskočil z vozíka až mu zaprašťali stáročné kosti: „Sú tu… vššade ssú…“ šušlal skrz zuby, ktoré mal ako noty na bubon. „Kto? Zmrdi?“ špekuloval z mrákot sa preberajúci Albert. 

13. 3. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Mia

Ohnivé pero Q1 2017: Mia

Nikola Fischer bol od krku nadol ochrnutý. Za svoj stav vďačil dvom hajzlom, ktorým skrížil cestu pred troma rokmi. Kvôli zlatým hodinkám Tag Heuer ho dobili takmer na smrť. Po niekoľkých dňoch sa prebral na nemocničnom lôžku­. 

6. 3. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Tvár zla

Ohnivé pero Q1 2017: Tvár zla

Na vrchole Temnej veže, v srdci Temného kráľovstva, napol Garat svoje mohutné svalstvo a rozohnal sa mečom. Preseknuté telo posledného ghúla zarotovalo vo vzduchu a s vlhkým plesknutím pristálo na nedávno skolenom druhovi. 

6. 3. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Zpěv sirén

Ohnivé pero Q1 2017: Zpěv sirén

Jmenuji se Edward Barnes. Nalodil jsem se na Odysseu před třemi týdny jako cestující za obchodem. Okolnosti mě přiměly psát vlastní neformální deník paralelně s tím kapitánovým. Dnes – osmnáctého července totiž posádka zachránila z vln mladou ženu… 

27. 2. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Jánošík

Ohnivé pero Q1 2017: Jánošík

Vytrvalé volanie o pomoc mi znelo v ušiach ako výstražné sirény. Každým krokom sa zdalo byť naliehavejšie. Snažil som sa bežať rýchlejšie, no miestami deravé strechy mi ani trochu nepomáhali. 

27. 2. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Pamlsky

Ohnivé pero Q1 2017: Pamlsky

Nikolas bol zvyknutý, že si u neho ľudia nebudú kupovať zeleninu, či šaty. Pracoval v železiarstve a jeho náplňou práce bolo poskytovačť domácim kutilom veci na opravu, či majstrovanie. 

20. 2. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Nikto nechce pozvať na pivo lodný počítač

Ohnivé pero Q1 2017: Nikto nechce pozvať na pivo lodný počítač

Energetická loď sa vynorila zo pseudopriestoru, a odpor hmoty ju raz dva spomalil. Jej posádke sa naskytol pohľad na maličkú modrú planétu so šedým príveskom so smutnou tvárou. „Sme na mieste,“ povedal Prvý Pionier hlasom rutinným. 

20. 2. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Mutace

Ohnivé pero Q1 2017: Mutace

Monika se přikrčená plížila za zaparkovanými auty, vyděšená k smrti. Z přilehlých ulic i ze vzdáleného náměstí až sem doléhal křik lidských obětí, promíchaný s odporným skučivým řevem a do toho občas nějaký ten výstřel. 

13. 2. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Budúcnosť v srdci

Ohnivé pero Q1 2017: Budúcnosť v srdci

Letná morská bríza, blankytná obloha, vlhký piesok toto sú atribúty pre ideálny život v opustenej chatke pri drahých susedoch zvaných nikto. Aj náš hlavný hrdina takto prežíval s priam hurónskym menom Hercule de Braganza. 

13. 2. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Eduard a Marie

Ohnivé pero Q1 2017: Eduard a Marie

Marie seděla u okna svého pokoje a dumala nad svou existencí. Ve svém mladém, ale již dospělém věku dvaceti pěti let ještě nikdy nezažila opravdovou lásku. 

6. 2. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2017: Sonáta

Ohnivé pero Q1 2017: Sonáta

Biela, zamrznutá tráva jej pod bosými nohami praskala, keď kráčala smerom k osvetlenej ulici. Chodidlá mala mokré a špinavé, musela robiť malé kroky, aby sa na miernom svahu nekĺzala. 

6. 2. 17
Fandom.sk

Ohnivé pero: Vyhlásenie 1. kola roku 2017

Ohnivé pero: Vyhlásenie 1. kola roku 2017

Redakcia denníka Fandom SK vyhlasuje 1. kolo súťaže mikropoviedok Ohnivé pero Q1 2017. Poviedky je možné zasielať priebežne. Prvá poviedka tohto kola bude zverejnená 6. februára 2017 a ďalšie v takom poradí, v akom budú prichádzať. Predpokladaný termín uzávierky je koncom mája. 

9. 1. 17
Fandom.sk