Víťaz súťaže Ohnivé pero - jar 2021

Víťaz súťaže Ohnivé pero - jar 2021

Kto vyhral?

14. 6. 21
Fandom.sk

Finalisti súťaže Ohnivé pero - jar 2021

Finalisti súťaže Ohnivé pero - jar 2021

Koho čitatelia zvolili do finále jesenného kola súťaže? 

7. 6. 21
Fandom.sk

Hlasovanie o finalistoch súťaže Ohnivé pero - jar 2021

Hlasovanie o finalistoch súťaže Ohnivé pero - jar 2021

Po predstavovaní súťažných poviedok jarného kola teraz na nás všetkých zostáva posledná radostná povinnosť – rozhodnúť o víťazovi. 

24. 5. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Potkany

Ohnivé pero - jar 2021: Potkany

Ester bol biohistorik a zaoberal sa faunou, témou vskutku dejinnou. Bavila ho história ako taká, no od detstva ho fascinoval svet zvierat, ich rozmanitosť a schopnosť prispôsobiť sa. 

17. 5. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Hosť

Ohnivé pero - jar 2021: Hosť

„Opravil si ten zvonček?“ Žaneta dvíhala zo zeme pohodený skafander. Z polohovateľného kresla sa ozvalo len „Hm?“. Fridrich sa sediac napchával tabletkami, ktorých chuť mala pripomínať arašidy. 

17. 5. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Město zázraků

Ohnivé pero - jar 2021: Město zázraků

Procházím se čistými ulicemi, obdivuji fantazii místních architektů a stavitelů. Nádherné barevné domy, sklánějící se někde až v naprosto nemožných úhlech nad udržovanými cestami a promenádami. 

17. 5. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Otcův balkon

Ohnivé pero - jar 2021: Otcův balkon

Adam se ocitl na balkóně. Neocitl se tam náhodou, nýbrž protože otci ukradl sešívačku, propisku a tři gumičky. Otec pomyšlení, že by z jeho oblíbeného syna vyrůstal kriminálník, nesnesl. 

10. 5. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Válka s mozky

Ohnivé pero - jar 2021: Válka s mozky

Upozornenie: Táto básnička nie je vhodná pre citlivých a maloletých čitateľov. Útok obřích gigantických mozků, poplach, sirény, rabování… 

10. 5. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Max i milý Ján

Ohnivé pero - jar 2021: Max i milý Ján

Akurát sme čakali na raňajky, keď sa odo dverí ozvalo – klop klop klop. Zdvihli sme hlavy a tam ako žltá ľalia, stála naša blonďavá Lamia. Prstíkmi hebkými ani stovečky klince pohladila drevo, ktoré jej odpovedalo. 

10. 5. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Prach času

Ohnivé pero - jar 2021: Prach času

Keď som otvoril dvere a vyšiel von z domu, na tvár mi dopadli posledné kvapky ranného dažďa.

3. 5. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Demence

Ohnivé pero - jar 2021: Demence

„Mohu se zeptat, pane doktore, k čemu to?“ Doktor se vlídně pousmál a důvěrně Arturovi položil ruku na holé rameno. „Pro vaše dobro…“ 

3. 5. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Medvědí česnek

Ohnivé pero - jar 2021: Medvědí česnek

Žil byl jednou jeden mládenec, byl to syn královského lovce. Od malička byl tedy vychováván k lovu, aby jednou zaujal místo svého otce, jak tomu bylo zvykem v této době. Mladík se jmenoval Arkai. 

3. 5. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Továrna na lidi

Ohnivé pero - jar 2021: Továrna na lidi

5:30. Modré světlo spolu s hlasitým bzučením ostře prošlehlo spací kójí a praštilo Z9842 do tváře. Leknutím sebou škubl, o nízký kryt se uhodil do holého čela a prkenně se natáhl na podložce. 

26. 4. 21
Fandom.sk

Kalendár


Ohnivé pero - jar 2021: Čierna diera

Ohnivé pero - jar 2021: Čierna diera

Píšem vám do Ohnivého pera, že suseda kozmonauta Fera predvčerom či vlastne iba včera na služobke zhltla čierna diera. 

26. 4. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Perák

Ohnivé pero - jar 2021: Perák

Bola hlboká noc. Mesto sa ponorilo do tmy. Tiene v striedmom osvetlení lámp hrali svoju hru. V rohoch naberali neuveriteľne tvary, ktoré povzbudzovali moju fantáziu.

19. 4. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Večne mladá

Ohnivé pero - jar 2021: Večne mladá

Nad hustými lesmi Bielych Karpát zavládla tma. Bola teplá augustová noc, jemný vánok šeptal po vrcholkoch stromov. Mesiac žiaril na oblohe v plnej nádhere a osvetľoval cestu starej žene, ktorá sa rýchlym krokom predierala lesom. 

19. 4. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Veže, princezné, draci a to okolo

Ohnivé pero - jar 2021: Veže, princezné, draci a to okolo

„Máš tam chybu.“ Veta, ktorú nemá nikto rád. Rozladí žiaka, sediaceho nad úlohou, zamrzí umelca, dokončujúceho svoje dielo. A určite, jednoznačne a rozhodne nepoteší temného mága, keď ju počuje z úst práve vyvolaného démona. 

12. 4. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Červ

Ohnivé pero - jar 2021: Červ

Pracovitosť, poslušnosť, presnosť. Princíp troch P bol alfou a omegou poriadku v mlyne. Prevádzkarom bol rachitický Vietnamec a deväťčlenná grupa nováčikov v ňom zjavne nevzbudila dôveru, lebo motto podniku niekoľkokrát zopakoval. 

12. 4. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Lietajúci

Ohnivé pero - jar 2021: Lietajúci

V drevenej klietke ležal otrhaný a špinavý muž s krídlami. Od okraja prudkého zrázu nad hlbokým údolím husto obrasteným ihličnanmi ho delil sotva krok. A predsa bola sloboda nedosiahnuteľná. Pevné mreže zlomiť nedokázal. 

5. 4. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Maska

Ohnivé pero - jar 2021: Maska

Pustila som sa do vybaľovania batožiny. Ruka mi padla na okrúhly predmet, opatrne zabalený v igelitovej taške. Môj suvenír, pamiatka na toto dobrodružstvo. 

5. 4. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Bubák.

Ohnivé pero - jar 2021: Bubák.

„Aký nádherný večer,“ povzdychol si spokojne Peter nad otvorenou fľašou piva. Zatiaľ len druhou. „Stará v robote, v telke futbal a malý spí ako zarezaný. Skrátka idylka,“ pokračoval v ospevovaní vydareného večera. 

29. 3. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Dřevorubec

Ohnivé pero - jar 2021: Dřevorubec

Ještě před pár minutami jsem seděl před svým srubem, brousil svou krásnou, velkou se-keru a sledoval, jak se měsíční paprsky úplňku odráží o ostří. Takhle to mívám rád. 

29. 3. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Na dobrej stope

Ohnivé pero - jar 2021: Na dobrej stope

Pred osamelým jazdcom sa konečne zjavil zrub, o ktorom mu nedávno ľudia rozprávali. Podľa ich slov sa nevyhne štedrému pohosteniu, výbornému jedlu a najkrajším horalským devám. 

22. 3. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Nový svet

Ohnivé pero - jar 2021: Nový svet

Tobias sa pozrel na hodinky, ktoré mal na zápästí. Ukazovali 22:42. Stál na schodoch starého domu, ktorý už chátral a pozoroval sekundovú ručičku. Hoci mal oblečený hrubý kabát, bola mu zima. Odvrátil zrak od hodiniek a poobzeral sa okolo seba. 

15. 3. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: V pohodlí domova

Ohnivé pero - jar 2021: V pohodlí domova

Dedina pokojne spala v zadúšajúcej horúcej noci. Z jarku doliehalo pomalé a omamné cvrlikanie, prelietalo ponad teplú cestu k záhonom s voňavými kvetmi, odkiaľ odpovedali ďalšie hmyzie zvuky a navzájom sa škriepili. 

8. 3. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Zradné pokušenie

Ohnivé pero - jar 2021: Zradné pokušenie

Každý človek občas rozmýšľa, aký osud je preňho nachystaný. Mňa si ten môj zastihol vo vlaku. Po bolestivom rozchode, keď som pristihla môjho bývalého manžela v náručí dobrej kamarátky som sa rozhodla cestovať. 

8. 3. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Osvietení

Ohnivé pero - jar 2021: Osvietení

„Ako k tomu došlo?!“ opýtal sa Bonzel. Vyzeral rozmrzene a nevyspato, teda rovnako ako ostatných desať rokov. „Ten človek sublimoval,“ odvetil Jan Pario. 

1. 3. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Výškrab

Ohnivé pero - jar 2021: Výškrab

Prechádzala spustnutými záhradami cintorínskeho parku a obzerala sa vôkol seba. Nič. Samá sivá. Farby jari zatienil nádych smrti, ktorý sa mestom vanul už niekoľko mesiacov. 

1. 3. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Nekonečná hmla

Ohnivé pero - jar 2021: Nekonečná hmla

Smutný mladý muž sa počas neskorej večernej hodiny vliekol so sklonenou hlavou úzkou uličkou. Jeho chôdza bola pomalá, nikam sa neponáhľal. Šiel akoby bez cieľa. 

22. 2. 21
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Stratená v hmle.

Ohnivé pero - jar 2021: Stratená v hmle.

Zvuk z diaľky dolieha k mojím boľavým ušiam. Snažím sa otvoriť oči, no sú ako v mede namáčané. Uvažujem, či počujem hlasy, alebo len ozvenu podobnú niečomu známemu. 

22. 2. 21
Fandom.sk