Recenzia – Isaac Asimov: Nadace a říše (audiokniha)

Recenzia – Isaac Asimov: Nadace a říše (audiokniha)

Nadácia naďalej napreduje. Čelí síce mnohým krízam, ale dokáže si s nimi poradiť. Lebo boli predpovedané. Teraz však stojí proti nečakanému nepriateľovi. Ten navyše oplýva záhadnými schopnosťami. 

9. 11. 22
Fandom.sk

Predstavujeme – Isaac Asimov: Nadácia na rozhraní

Predstavujeme – Isaac Asimov: Nadácia na rozhraní

Začiatkom marca pristane na pultoch kníhkupectiev štvrtá kniha kultovej scifi série Isaaca Asimova Nadácia na rozhraní. 

5. 3. 22
Fandom.sk

Recenzia – Isaac Asimov: Nadace (audiokniha)

Recenzia – Isaac Asimov: Nadace (audiokniha)

Asimovova Nadácia predstavuje klasiku sci-fi literatúry a zároveň v mnohom nadčasové dielo. Čitateľovi ponúka zaujímavý zážitok aj sedemdesiat rokov po prvom vydaní. Tentoraz ozvláštnený audioknižným spracovaním českého prekladu. 

27. 10. 21
Fandom.sk

Seriál Nadácia po troch častiach

Seriál Nadácia po troch častiach

Mnoho kritikov považovalo Asimovovu Nadáciu za nesfilmovateľnú. Knihu tvoria epizódy, ktoré delia desiatky a stovky rokov. O to väčšie bolo prekvapenie, keď sa do seriálovej adaptácie pustila spoločnosť Apple. 

8. 10. 21
Fandom.sk

Recenzia – Isaac Asimov: Nadácia a impérium (Nadácia 2)

Recenzia – Isaac Asimov: Nadácia a impérium (Nadácia 2)

Druhý diel nadväzuje na predošlý predovšetkým formou. Opäť ide o dve kapitoly z dejín Nadácie, samostatné novely odohrávajúce sa v značnom časovom odstupe. 

17. 12. 20
Fandom.sk

Výsledky súťaž o knihu Isaaca Asimova Nadácia

Výsledky súťaž o knihu Isaaca Asimova Nadácia

Kto vyhral túto kultovú scifi v novom slovenskom preklade? 

18. 6. 20
Fandom.sk

Súťaž o knihu Isaaca Asimova Nadácia

Súťaž o knihu Isaaca Asimova Nadácia

Zapojte sa do súťaže o knihu Isaaca Asimova Nadácia, ktorá vyšla prednedávnom vo vydavateľstve Lindeni. Ak chcete, aby táto kultová scifi od svetoznámeho spisovateľa zakotvila vašej knižnej poličke, stačí správne odpovedať na štyri súťažné otázky a mať trocha šťastia pri žrebovaní. *** *Upozornenie: Svojou účasťou v súťaži súťažiaci vyjadruje svoj súhlas so spracovaním jeho osobných údajov pri úk… 

10. 6. 20
Fandom.sk

Recenzia - Isaac Asimov: Nadácia

Recenzia - Isaac Asimov: Nadácia

Asimovova Nadácia (Foundation, knižne 1951) je jedným z kľúčových diel svetovej science fiction a spisovateľov svet galaktického Impéria dodnes fascinuje, baví aj inšpiruje. Veď aj tri zákony robotiky sa zrodili práve tu – v poviedke Runaround. 

3. 6. 20
Fandom.sk

Predstavujeme – Kultová Nadácia od spisovateľa Isaaca Asimova v slovenskom preklade

Predstavujeme – Kultová Nadácia od spisovateľa Isaaca Asimova v slovenskom preklade

Séria Nadácia je základným kameňom moderného sci-fi žánra a dnes sa považuje za klasiku svetovej literatúry. 

21. 4. 20
Fandom.sk

Týždeň geeka č. 20 - Dragon Mighty Power Hajzl

Týždeň geeka č. 20 - Dragon Mighty Power Hajzl

V dvadsiatej časti spravodajstva zo sveta geekov sa dozviete, čo má spoločné seriál Power Rangers s ružovým jednorožcom a okrem toho sa zoznámite s poriadnym Hajzlom. Marek Čabák vám okrem ďalších noviniek prezradí, že George Lucas pracuje na animáku na motívy Sna noci svätojánskej (tí zrelší sa tešia hlavne na to, ako sa mu tam podarí zapracovať erotiku), že voľačo nové sa chystá v duchu starého Zoolandera a ani fanúšikovia hier neobídu nasucho. 

26. 11. 14
Fandom.sk

Týždeň geeka č. 19 - Odyssea do blázninca

Týždeň geeka č. 19 - Odyssea do blázninca

Najnovšie geekovské spravodajstvo poteší hlavne pravovernýc, ktorí sa tohto životného štýlu či filozofie držia už pár rokov, ba desaťročí. Vedeli ste, že sa chystá filmová adaptácia Poeho Archy bláznov? A čo by ste povedali na seriál podľa Asimovovej Nadácie? 

19. 11. 14
Fandom.sk

Kalendár


Čo nového vo svete fantastiky 2

S filmovými adaptáciami literárnych a komiksových diel sa v poslednom čase akoby roztrhlo vrece. Nečudo, veď je to zlatá baňa. A tak sa americké filmové štúdiá s chuťou pobili o tie najlepšie kúsky z ponuky nepohyblivých obrázkov a písmeniek, a pritom sa naplnilo staronové príslovie: „Kde sa dvaja bijú, tretí získa práva na sfilmovanie.“ Žiaľ honba za peniazmi má niekedy aj negatívne následky a fanúšikov…

17. 2. 09
Fandom.sk

Na počiatku bolo...

Na počiatku bolo...

Kultový cyklus o Nadácii od Isaaca Asimova ovplyvnil svojho času mnohé generácie autorov SF a zmenil tak trochu aj samotný náhľad na SF zvonku. Už to neboli len lode, lasery, technika a dobrodružstvo, ale niečo hlbšie, z čoho sa zakrútila hlava aj nejednému nescifistovi. Nadácia a psychohistória sa stali v SF pojmom. Asimov pripisoval na žiadosť čitateľov ku svoje základnej pentalógii ďalšie diely, ale keď v apríli …

10. 9. 02
Fandom.sk