Recenzia: Spider-man: Bez domova (film)

Recenzia: Spider-man: Bez domova (film)

Trojka je magické číslo a v prípade filmového sveta Marvelu to vo viacerých prípadoch platí dvojnásobne. 

8. 2. 22
Fandom.sk

Recenzia: Zaklínač (seriál, Netflix, 2019 – )

Recenzia: Zaklínač (seriál, Netflix, 2019 – )

Kde bolo, tam bolo, napísal jeden pán z Poľska strhujúci príbeh o potulnom lovcovi príšer. Už len táto jednoduchá premisa zašklbe ušami fanúšikom žánru… 

19. 1. 22
Fandom.sk

Recenzia: Cowboy Bebop (seriál, 2021)

Recenzia: Cowboy Bebop (seriál, 2021)

V neďalekej budúcnosti, keď ľudstvo skolonizovalo celú slnečnú sústavu, sú lovci odmien – kovboji bežnou súčasťou ekonomiky. 

29. 12. 21
Fandom.sk

Recenzia: Adriana Bolyová a jej Hierarchia tmy

Recenzia: Adriana Bolyová a jej Hierarchia tmy

Zoznámte sa s Radanou Vranickou, mladučkou predstaviteľkou novej slovenskej fantasy pre mladých dospelých. Okrem hustého mena, s ktorým sa v žánrovom príbehu nestratí, je ešte vyzbrojená jedinečnou nadprirodzenou intuíciou. 

4. 8. 21
Fandom.sk

Recenzia – Jennifer Donnelyová: Nevlastná sestra

Recenzia – Jennifer Donnelyová: Nevlastná sestra

Kde sa končí jeden známy príbeh, začína strastiplné dobrodružstvo plné sĺz, utrpenia a odrezaných prstov, ale aj odvahy, kúziel a nádeje. Áno, na rozdiel Popolušky, jej nevlastné sestry nemajú také šťastie. 

8. 6. 21
Fandom.sk

Recenzia – Stephen Fry: Mýty

Recenzia – Stephen Fry: Mýty

Za časov dávnych bohov, hrdinských náčelníkov a kráľov sa veru človek nenudil. Podobne ako bol v severskej mytológii sponzorom programu väčšinou Loki, v tej gréckej za zábavu môžeme ďakovať samotnému Hromovládcovi Olympu. 

25. 3. 21
Fandom.sk

Recenzia – Dušan Damián: Legendy Leopardie

Recenzia – Dušan Damián: Legendy Leopardie

Leopardia – krajina ukrytá v pralese, kde jej obyvatelia žijú úzko spätí s prírodou a jej duchovným svetom. Domov odvážnej Susan, mladučkej dcéry kmeňového šamana… 

26. 1. 21
Fandom.sk

Reportáž – VIECC Viedenský Comic Con: Neočakávaná cesta…

Reportáž – VIECC Viedenský Comic Con: Neočakávaná cesta…

Každý rok nastáva obdobie, v ktorom fanúšikovia fantasy, sci-fi, komiksov a anime ožijú a začnú sa buď pripravovať na najväčšie stretnutie priaznivcov týchto žánrov alebo sa len smutne vyhýbajú správam na internetoch a zastrájajú sa, že na budúci rok si už našetria. Poznáte to príslovie s horou a Mohamedom. 

23. 11. 16
Fandom.sk

Divadlo - Zdanlivo slepá ulička

Divadlo - Zdanlivo slepá ulička

Dve absolútne odlišné duše sa ocitli samy v kine. Jedna je spokojná a užíva si hlavne v svojom vlastnom snovom svete. Tá druhá, pragmatická, racionálna a cynická len hundre a ani v tom kine nie je dobrovoľne. 

27. 10. 16
Fandom.sk

Reportáž: Comics Salón a Istrocon 2016

Reportáž: Comics Salón a Istrocon 2016

Ludia sa menia, no sny a záujmy ostávajú. Tradične ako každý začiatok jesene sa teším na najväčší Slovnenský festival príbehov, ktoré uchvátili srdcia rôznych vekových kategórií. Či už čarovným prútikom, vesmírnou loďou alebo nesmelou japončinou. 

14. 10. 16
Fandom.sk

Kalendár


Divadelná recenzia: Ray Bradbury’s 2116

Divadelná recenzia: Ray Bradbury’s 2116

Na Dejvickej v Prahe sa dejú veci! Pôvabné divadlo Semafor uvádza muzikál z pera legendárnej osobnosti sci-fi literatúry Raya Bradburyho. 

29. 8. 16
Fandom.sk

Recenzia: Jednotka samovrahov

Recenzia: Jednotka samovrahov

Po dlhokánskom čakaní, slintaní nad všakovakými verziami trailerov, teróriách a dohadoch či utrapách hercov s trollovaním Jokera je tu konečne veselá samovražedná tímovka. Odložte katany, obujte kroksy, zapáľte cigaretku, vezmite plyšového jednorožca a dajte si Margotku… 

12. 8. 16
Fandom.sk

Recenzia: Kniha džunglí

Recenzia: Kniha džunglí

Pred pár mesiacmi nás prekvapil zaujímavý trailer na hranú adaptáciu literárnej i animovanej klasiky. Hádali sme, ktorej postave patrí zvodný hlas slečny Johanssonovej a s kvalitnými zimomriavkami a hviezdičkami v očiach sledovali, že nadupaný v podstate remake má kvalitného režiséra. 

10. 5. 16
Fandom.sk

Recenzia - Lovec: Zimná vojna

Recenzia - Lovec: Zimná vojna

Ktože je najkrajší na zemi? Snehulienka je z hry von, zlatá, strieborná a bronzová pozícia obsadená a kraľuje tomu severský boh z Austrálie s britským prízvukom. 

29. 4. 16
Fandom.sk

Recenzia: Príbehy spod kiltu (Veveričiak začína)

Recenzia: Príbehy spod kiltu (Veveričiak začína)

Rozviate horalské kilty, záhadné zmiznutia mladých panien, súboj drakom či stelesnenie hrdinstva s huňatým chvostom. V príbehoch spod kiltu si každý niečo nájde. 

8. 1. 16
Fandom.sk

Recenzia – Ján Púček: ...a dážď

Recenzia – Ján Púček: ...a dážď

Ako sa dajú zmyť staré hriechy? Vstávať a cvičiť. Pekne spinkať a umývať sa, spievať a zase cvičiť, to všetko pod dozorom milej sestričky. Tiež treba poslúchať a neodvrávať… nedajbože ešte nadávať. 

13. 11. 15
Fandom.sk

Recenzia: Posledný lovec čarodejníc

Recenzia: Posledný lovec čarodejníc

Obľúbený drsniak s hlasom galaktického stromového strážcu sa rýchlo a zbesilo vrhá do boja s čarodejnicami. Sekundovať mu bude hobit, ryšavá divoška spoza Múru a Michael Caine. Film tiež funguje ako Dieselov konkurz do Vikingov. 

29. 10. 15
Fandom.sk

Reportáž: IstroCON a Comics Salón 2015

Reportáž: IstroCON a Comics Salón 2015

Uplynulý víkend bolo v Bratislavskom DK Ružinov husto. Atmosféru najväčšieho slovenského conu sa snaží priblížiť táto reportáž. 

24. 9. 15
Fandom.sk

Recenzia: V hlave

Recenzia: V hlave

Nová pixarovka je o emóciách, a to viacerými spôsobmi. Budete sa smiať, plakať a zrazu bude mnoho vecí dávať zmysel. 

17. 9. 15
Fandom.sk

Recenzia: Ant-man

Recenzia: Ant-man

Prívlastok „najmenší“ sa v prípade tohto hrdinu z Marvelu týka naozaj len jeho fyzických rozmerov. Fáza 3 sa práve začala! ďalší jedinečný prírastok do pestrej škály charakterov jedného z najepickejších filmových projektov je tu. 

13. 8. 15
Fandom.sk

Recenzia: Terminátor Genisys

Recenzia: Terminátor Genisys

Hasta la vista, Arnie je späť! Spolu so Sárou Targaryenovou a Kapitánom Boomerangom sa zasa pokúsia odvrátiť vojnu ľudstva proti strojom. 

31. 7. 15
Fandom.sk

Recenzia - Avengers: Vek Ultrona - čas hrdinov

Recenzia - Avengers: Vek Ultrona - čas hrdinov

Ubehlo už pár mesiacov, čo sme sa triasli od nadšenia nad prvým trailerom a v hlave nám spieval jemnučký hlások démonického Pinocchia. No konečne nadišiel čas premiéry. Čas hrdinov, no i čas umelej inteligencie a Vek Ultrona. 

8. 5. 15
Fandom.sk

Recenzia: Príbehy z lesov

Recenzia: Príbehy z lesov

Kto sa bojí, nesmie do lesa. Obzvlášť ten, kto sa bojí spievajúcej Streepovej. Konečne sme mali možnosť si pozrieť spevavý rozprávkový mišmaš s názvom Príbehy z lesov. 

30. 4. 15
Fandom.sk

Recenzia: Rezistencia

Recenzia: Rezistencia

Ďalší kúsok z knižnej série Divergencia prekvitajúceho žánru young adult je v kinách, aby sme sa nenudili, kým na čiernych krídlach opäť priletí JLaw. Priaznivci žánru, ktorí konečne prestali vzdychať nad diskoguľami a inými ligotavými somarinami, sa po druhýkrát stretnú s divergentnou­ Tris. 

9. 4. 15
Fandom.sk

Recenzia - R. W. Chambers: Kráľ v žltom

Recenzia - R. W. Chambers: Kráľ v žltom

Kniha Kráľ v žltom od Roberta W. Chambersa je zbierka fantazijných strašidelných poviedok, ktoré spája rovnomenná fiktívna divadelná hra. Tým, ktorí si ju napriek varovaniu prečítajú, veľmi pravdepodobne kvalitne zašibe. 

3. 4. 15
Fandom.sk

Reportáž: AnimeSHOW a GameExpo 2015

Reportáž: AnimeSHOW a GameExpo 2015

So stupňujúcim sa očakávaním a eufóriou kráčame na nástupisko električiek. O chvíľu si všimneme dievčinu s ružovými kvetmi vo vlasoch, ktorej spod čierneho kabáta vykúkajú krásne kvetované ružové šaty. 

6. 3. 15
Fandom.sk

Recenzia: Jupiter na vzostupe

Recenzia: Jupiter na vzostupe

Matrixovskí vizionári sa po adaptácii úspešnej bichle Atlas mrakov opäť vrhli do písania a prišli s originálnym scenárom k dlhoočakávanej šupe Jupiter na vzostupe. 

19. 2. 15
Fandom.sk

Recenzia: Siedmy syn

Recenzia: Siedmy syn

Vo svete, kde vystrájajú strašidelné kreatúry, mýtické zvery a pomstychtivé čarodejnice, je Lovec duchov veľmi žiadaným a výnosným povolaním. Na túto prácu sa však nehodí len tak hocikto. Jedným z posledných Lovcov je člen legendárneho rádu rytierov John Gregory. Jeho učňom sa môže stať len siedmy syn siedmeho syna. 

30. 1. 15
Fandom.sk

Recenzia: Večnosť omylov

Recenzia: Večnosť omylov

Padá raketoplán Discovery, želaj si niečo! Po oskarovom úspechu Gravitácie a nolanovke Interstellar máme (s menším odkladom) na stole dielo z podobného súdka, a to priamo z domácej vyhne. Sci-fi triler Večnosť omylov od Jany Plauchovej. 

15. 1. 15
Fandom.sk

Recenzia: Hobit: Bitka piatich armád

Recenzia: Hobit: Bitka piatich armád

A je to tu. Opäť. Už druhý raz sa lúčime so Stredozemou. Tentoraz sú však nádeje na návrat do tejto krajiny menšie a melanchólia väčšia. Než však naposledy zamávame našim obľúbencom, bude treba odstrániť poklad a rozdeliť draka. 

22. 12. 14
Fandom.sk