Prvé vydanie knihy H. G. Wellsa Neviditeľný v slovenčine

Prvé vydanie knihy H. G. Wellsa Neviditeľný v slovenčine

Kultový spisovateľ H. G. Wells je so svojimi románmi Stroj času, Vojna svetov a Prví ľudia na Mesiaci považovaný za jedného zo zakladateľov sci-fi. 

5. 4. 23
Fandom.sk

Recenzia – James Fox Higgins: Duch Delacroixa

Recenzia – James Fox Higgins: Duch Delacroixa

Prvý diel zanecháva v čitateľovi pocit malého víťazstva, ktoré je iba prvou iskričkou nádeje pre zvyšok ľudstva. Skutočné hľadanie možnosti, ako Evu zastaviť, začína práve v druhej časti. 

5. 5. 22
Fandom.sk

Recenzia: Jakub Banár: Bojko – Lovec príšer

Recenzia: Jakub Banár: Bojko – Lovec príšer

Kým pred pár rokmi mohol v zapadnutej krčme človek maximálne chytiť herpes a mohli mu tam zlámať rebrá, dnes je to určite miestečko, kde sa stretávajú okultisti a privolávajú kozmické temné sily. 

5. 2. 22
Fandom.sk

Seriál Nadácia po troch častiach

Seriál Nadácia po troch častiach

Mnoho kritikov považovalo Asimovovu Nadáciu za nesfilmovateľnú. Knihu tvoria epizódy, ktoré delia desiatky a stovky rokov. O to väčšie bolo prekvapenie, keď sa do seriálovej adaptácie pustila spoločnosť Apple. 

8. 10. 21
Fandom.sk

Recenzia – Gilbert Keith Chesterton: Muž, ktorý bol Štvrtok

Recenzia – Gilbert Keith Chesterton: Muž, ktorý bol Štvrtok

Mladý konzervatívny básnik Gabriel Syme je naverbovaný Scotland Yardom do tajnej protianarchistickej jednotky. 

8. 9. 20
Fandom.sk

Recenzia – James Fox Higgins: Duch Emily

Recenzia – James Fox Higgins: Duch Emily

Je ich čoraz viac! Množia sa ako králiky! Nakoniec nás všetkých zničia! Čo? No predsa záplava postapokalyptických románov. A máme tu ďalší, povie si čitateľ. 

16. 7. 20
Fandom.sk

Predstavujeme - Jozef Dohnány: Slovensko o 100 rokov

Predstavujeme - Jozef Dohnány: Slovensko o 100 rokov

Presne pred sto rokmi napísal Jozef Dohnány svoje utopické dielo Aké bude Slovensko o sto rokov?* Nielen elektrických rýchlovlakoch a modernom školskom systéme sa dnes môžete zadarmo dočítať v elektronickej verzii knihy, 

7. 5. 20
Fandom.sk

Retro: Cesta slepých vtákov, Runa Rider a Slnečné jazero

Retro: Cesta slepých vtákov, Runa Rider a Slnečné jazero

Asi málokto sa do československej literárnej fantastiky zapísal tak výrazne ako Ludvík Souček. Okrem propagácie vedy a techniky po ňom zostala nezmazateľná stopa v oblasti sci-fi. 

29. 11. 19
Fandom.sk

Retro – Thomas More: Utópia

Retro – Thomas More: Utópia

Utopickú literatúru bral vážne málokto. Často ani jej autori. 

28. 6. 19
Fandom.sk

Recenzia – R. H. Benson: Pán sveta

Recenzia – R. H. Benson: Pán sveta

Benson bol jedným z katolíckych intelektuálov konca 19. storočia v Anglicku. V tomto prostredí sa na katolicizmus pozerali s nedôverou až nenávisťou, a to významne ovplyvnilo jeho prácu. 

30. 5. 19
Fandom.sk

Retro: Profesor Šiltao alebo socializmus z vesmíru

Retro: Profesor Šiltao alebo socializmus z vesmíru

Krátky zoznam slovenskej sci-fi vydanej pred rokom 1945 by nebol kompletný bez kníh Václava Chlumeckého. Ten sprostredkoval slovenským čitateľom prvú utópiu. 

12. 4. 19
Fandom.sk

Retro: Výprava na severnú točňu

Retro: Výprava na severnú točňu

Netrvá dlho, kým sa autor dostane na miesto určenia a objaví sa aj záhada pohybu Zeme okolo svojej osi. Najlepšie sú prvé reakcie na príchod na pól. 

1. 2. 19
Fandom.sk

Recenzia: Den trifidů – audiokniha

Recenzia: Den trifidů – audiokniha

Všetko má korene dlho pred udalosťami, keď kdesi v Rusku začali pestovať hybrida viacerých rastlín, ktorý je bohatý na najkvalitnejši­e oleje. 

23. 10. 18
Fandom.sk

Recenzia - Roman Kulich: Krik nevinných

Recenzia - Roman Kulich: Krik nevinných

V Blatnici sa dejú čudné veci. Exorcizmus je pravidelnou záležitosťou a ľuďom miznú domáce zvieratá, ktoré sú rituálne obetované. 

7. 8. 18
Fandom.sk

Retro - Nadia: Tajomstvo Modrej vody

Retro - Nadia: Tajomstvo Modrej vody

Ako už naznačuje názov, hlavnou postavou je štrnásťročná Nadia. V roku 1889 sa v Paríži zoznámi s francúzskym vynálezcom Jeanom, ktorý je v podobnom veku. Nadiu prenasleduje trojica dobráckych zlodejov drahokamov… 

3. 8. 18
Fandom.sk

Recenzia: Pás plný jedu - tri nové výzvy profesora Challengera

Recenzia: Pás plný jedu - tri nové výzvy profesora Challengera

Druhý slávny asociálny hrdina A. C. Doyla je späť, a to hneď v troch výnimočných príbehoch. V prvom čelí globálnej katastrofe, v druhom sa stretne s niekým, kto je ešte excentrickejší ako on sám, a v treťom sa postará o svetový rozruch. 

24. 7. 18
Fandom.sk

Retro: Thulkandra – intelektuálov sprievodca predapokalyptickými časmi

Retro: Thulkandra – intelektuálov sprievodca predapokalyptickými časmi

Všetci, ktorí čítali Malakandru, tušia, že Lewisova kozmická trilógia sa končí na Zemi. Všetko sa začína odkúpením pozemkov univerzity v Edgestow. Mladý Mark Studdock je akademikom na tejto univerzite. 

20. 7. 18
Fandom.sk

Recenzia – Alexandra Salmela: AntiHrdina

Recenzia – Alexandra Salmela: AntiHrdina

Už pri prvom pohľade na knihu AntiHrdina si uvedomíte, že vás čaká premyslené putovanie, ktoré mnohými spôsobmi otestuje vašu ochotu otvoriť sa neobvyklému. 

21. 6. 18
Fandom.sk

Retro: Vojna svetov

Retro: Vojna svetov

Málokto by dnes pochyboval o tom, že H. G. Wells patrí medzi zakladateľov literárneho žánru science fiction. Spolu s jeho Strojom času patrí Vojna svetov medzi najznámejšie knihy tohto autora. Prvý preklad do slovenčiny vychádza v roku 1933 a ide o výnimočné dielo na poli fantastiky na Slovensku. 

15. 6. 18
Fandom.sk

Retro - Vladimír Babula: Signály z vesmíru

Retro - Vladimír Babula: Signály z vesmíru

Začalo to celkom nevinne. Ako chlapec som v akomsi starom časopise objavil článok o knihe Planéta troch sĺnc, ktorá vyšla niekedy v 50. rokoch minulého storočia. 

16. 2. 18
Fandom.sk

Retro: S autorom Narnie do vesmíru a späť

Retro: S autorom Narnie do vesmíru a späť

Jedna zo spomienok na diskusiu Tolkiena a Lewisa hovorí o tom, ako sa obidvaja rozhodli napísať sci-fi. Lewis mal písať o cestovaní do vesmíru a Tolkien o cestovaní v čase. Tolkien sa podľa niektorých zdrojov k písaniu jednoducho nedostal. U Lewisa to dopadlo inak. 

10. 11. 17
Fandom.sk

Recenzia – George MacDonald: Princezná a Curdie

Recenzia – George MacDonald: Princezná a Curdie

Po roku sa opäť stretávame s baníkom Curdiem, princeznou Irene a tajomnou starou dámou, ktorá ochraňuje kráľovstvo. Situácia sa však zmenila, už to nie sú krvilační goblini, ktorí si brúsia zuby na princeznú a kráľovstvo. 

10. 3. 17
Fandom.sk

Kalendár


Recenzia – Ben H. Winters: Problémový svet

Recenzia – Ben H. Winters: Problémový svet

Do zničenia Zeme asteroidom zostáva niekoľko dní. Nie je tu superhrdina, ktorý by v poslednej sekunde odvrátil katastrofu, ani technologická hračka, ktorá hrozbu roztrhá na márne kúsky tesne pred nárazom. 

3. 3. 17
Fandom.sk

Recenzia - Ben H. Winters: Koniec sa blíži

Recenzia - Ben H. Winters: Koniec sa blíži

Do zrážky s asteroidom zostalo už iba 77 dní. Chaos a celková depresia sa medzi ľuďmi stupňuje, z existujúcej infraštruktúry už nezostalo takmer nič, všade sa to hemží psychopatickými kultmi a konšpiračnými skupinkami a bývalý detektív Palace sa zaplietol do ďalšieho prípadu. 

30. 6. 16
Fandom.sk

Recenzia - Jevgenij Zamjatin: My

Recenzia - Jevgenij Zamjatin: My

Na pulty našich kníhkupectiev sa vrátil román My. Jedna z prvých dystopií. Otvorene z nej čerpal vo svojich víziách budúcnosti Orwell a podľa viacerých kritikov aj Huxley. Krátko pred dokončením kozmickej lode Integrál inžinier D-503 začína písať denník. 

15. 3. 16
Fandom.sk

Recenzia - Ben H. Winters: Posledný policajt

Recenzia - Ben H. Winters: Posledný policajt

Ben H. Winters nie je pre čitateľa sci-fi a fantasy úplne neznámym autorom. Podarilo sa mu priviesť na svetlo sveta knihy Rozum, cit a morské príšery a Android Karenina. Neskôr opustil vody klasickej literatúry, a tak sa už asi nedočkáme „Hájnikovej ženy na panstve grófa Drakulu“ ani „Bedárov a Yog-Sothoth“. 

1. 3. 16
Fandom.sk

Recenzia - Jules Verne: Honba za meteorom

Recenzia - Jules Verne: Honba za meteorom

Dvadsaťtisíc míľ pod morom, Tajomný ostrov, Cesta na mesiac, Cesta do stredu Zeme a Za osemdesiat dní okolo sveta. Na týchto niekoľko kníh si pri mene Jules Verne spomenie väčšina bežných čitateľov. 

2. 12. 15
Fandom.sk

Recenzia - A. G. Riddle: Odlet

Recenzia - A. G. Riddle: Odlet

Rutinný let, ktorý havaruje na tajomnom ostrove. Pre cestujúcich začína krutý boj o prežitie v neznámej a nehostinnej krajine… Väčšina čitateľov si s nostalgiou spomenie na seriál Lost, ktorý sa začínal podobne… 

27. 11. 15
Fandom.sk

Recenzia - George MacDonald: Princezná a goblin

Recenzia - George MacDonald: Princezná a goblin

Kde končí rozprávka a začína fantasy? Približne na polceste medzi týmito dvomi literárnymi žánrami objavíte niekoľko skvelých kníh. Alica v krajine zázrakov, Princezná nevesta alebo Čarodejník z krajiny Oz sa väčšinou predávajú v detských oddeleniach kníhkupectiev, ale rovnaký zážitok z nich majú deti, aj rodičia, ktorí ich čítajú na dobrú noc. 

23. 10. 15
Fandom.sk

Recenzia - Valentína Sedileková: Pokrvní

Recenzia - Valentína Sedileková: Pokrvní

Z času na čas sa niektoré vydavateľstvo podujme k riskantnému kroku a vydá knihu autora, ktorý si ešte niekoľko rokov bude musieť počkať, kým mu dajú vodičský preukaz alebo mu legálne predajú fľaškovú dvanástku. 

8. 10. 15
Fandom.sk