Ako som si čítala finálové poviedky Martinus Ceny Fantázie 2022

Ako som si čítala finálové poviedky Martinus Ceny Fantázie 2022

Čítavam ich každý rok. Tých päť unikátnych výsledkov tvorivých mozgov zaujímavých ľudí 

22. 10. 22
Fandom.sk

Recenzia – Batman (film)

Recenzia – Batman (film)

Na začiatku je potrebné upozorniť, že túto recenziu písala milovníčka komiksov a jej pohľad nie je celkom nestranný. I keď, pri takto vydarenom filme je to v podstate jedno. 

8. 3. 22
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2021: Lietajúci

Ohnivé pero - jar 2021: Lietajúci

V drevenej klietke ležal otrhaný a špinavý muž s krídlami. Od okraja prudkého zrázu nad hlbokým údolím husto obrasteným ihličnanmi ho delil sotva krok. A predsa bola sloboda nedosiahnuteľná. Pevné mreže zlomiť nedokázal. 

5. 4. 21
Fandom.sk

Recenzia – Petra Slováková: Pán čarodějů?

Recenzia – Petra Slováková: Pán čarodějů?

Pán čarodějů je druhá kniha série o časovej zlodejke Jane a čierno-bielom čarodejníkovi Petrovi, ktorý jej ukradol srdce. A nie, ten otáznik v názve recenzie nie je žiaden preklep, je to cielený útok na všetkých minulých i budúcich čitateľov tohto young adult románu. 

4. 2. 21
Fandom.sk

Recenzia – Kristýna Sněgoňová a František Kotleta: Operace Thümmel

Recenzia – Kristýna Sněgoňová a František Kotleta: Operace Thümmel

Nariadenie č. 1: Tento článok bude pokladaný za recenziu, aj keby ňou nebol. Každý iný názor bude zhodnotený ako rebelský a výsledkom bude separát. 

29. 1. 21
Fandom.sk

Recenzia: O čom točí Stjepan Sejić vo svojej Harleen (komiks)

Recenzia: O čom točí Stjepan Sejić vo svojej Harleen (komiks)

Sú také notoricky známe príbehy, o ktorých si všetci myslia, že ich poznajú odpredu aj odzadu. Červená čiapočka, Rómeo a Júlia, Titanic… Ale našťastie sa nájdu ľudia, ktorí tieto príbehy stále znova a znova berú do svojich umných rúk… 

22. 10. 20
Fandom.sk

Recenzia – Natalie C. Parker: Ohnivý príboj

Recenzia – Natalie C. Parker: Ohnivý príboj

More odjakživa patrilo v prvom rade mužom. Tradovalo sa predsa, že žena na palube prináša smolu. Ženy patrili iba do prístavov, kde na vyčkávali, kým sa v diaľke na horizonte objaví loď, mávali jej potom bielou šatôčkou a slzili. Ach, jaj! 

6. 10. 20
Fandom.sk

Recenzia: Stargirl (seriál)

Recenzia: Stargirl (seriál)

Je Stargirl blondína s hviezdičkou?

29. 9. 20
Fandom.sk

Recenzia – Monika Secentity Kandriková: Noc ma volá po mene

Recenzia – Monika Secentity Kandriková: Noc ma volá po mene

Niekedy siahnete aj po niečom staršom, už čítanom či zabudnutom a náhle objavenom. To je aj prípad poviedkového románu Noc ma volá po mene. 

30. 6. 20
Fandom.sk

Ohnivé pero - jar 2020: Kadiaľ ísť

Ohnivé pero - jar 2020: Kadiaľ ísť

Na šibenici pri krížnych cestách visel obesenec. Zo šiat a topánok ho vyzliekli žobráci, z ľudskej podoby počasie, chrobač a neodbytné zobáky. Krkavce a vrany mu krúžili nad hlavou a hlasným škriekaním ohlasovali, že hostina ešte neskončila. 

4. 5. 20
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2019: Je to iba mesiac...

Ohnivé pero Q2 2019: Je to iba mesiac...

Opúšťala ma hybnosť. Beh sa stal problematickým. Zakopol som a skydal sa na kraji cesty. Pichľavý štrk mi zodral dlane a polovicu ksichtu. „Kur va!“ Vietor v jedline sa so svišťaním rozrehotal a ozvena opakovala kur va kur va kur kur va va … 

2. 12. 19
Fandom.sk

Recenzia - Deti krvi a kostí

Recenzia - Deti krvi a kostí

Young adultoviek je nezmerateľné množstvo. Zaoberajú sa vzťahmi a dospievaním a možno ich podeliť podľa všelijakých kritérií. Bývajú romantické, humorné, situované v súčasnosti alebo v histórii, ba aj v utópii. 

21. 11. 19
Fandom.sk

Recenzia – Marián Kubicsko: Potvorobijci II

Recenzia – Marián Kubicsko: Potvorobijci II

Túto knihu som brala do ruky s očakávaním. V anotácii a upútavkach som sa dočítala, že partia detí tu cestuje do našej minulosti, do čias Slovanov. V prvej knihe o Potvorobijcoch sa dej odohrával v tábore prežitia, boli v ňom súťaže a hry, a popritom si deti odskočili do minulosti a zabili démona. 

12. 9. 19
Fandom.sk

Recenzia - Petra Slováková: Střípky času

Recenzia - Petra Slováková: Střípky času

Hrdinkou jej knihy Střípky času je Jana Macháčková z Ostravy. Ona je našou Júliou. Chodí na strednú školu, na otca má už iba krásne spomienky. 

4. 7. 19
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2019: Smrť Obeya aj Innerby

Ohnivé pero Q1 2019: Smrť Obeya aj Innerby

Už pred pol otočkou Obey nahlásil chybu v systéme. „Silojemy sú prinízke, musíme ich vymeniť inak nám šífenka raz vybuchne.“ Vedel, že Prvý Komplikátor sa bude vykrúcať, občas mu to vzbúrilo žlč, ale vždy sa nejako dohovorili. 

29. 4. 19
Fandom.sk

Recenzia - Kristýna Sněgoňová: Krev Krev pro rusalku alebo Česká prostonárodná

Recenzia - Kristýna Sněgoňová: Krev Krev pro rusalku alebo Česká prostonárodná

Kde bolo tam bolo, bola raz jedna šikovná česká poviedkarka. Sedela si takto pri písacom stroji a premýšľala: Čo keby som napísala nejaký pekný románik? 

26. 2. 19
Fandom.sk

Retro: Piesok vo vetre

Retro: Piesok vo vetre

Prečo Piesok vo vetre nie je conanovka? Pre mnoho vecí. Ale o tom postupne. Najprv je potrebné aspoň minimálne povedať, prečo by práve táto kniha conanovkou byť mohla. 

11. 1. 19
Fandom.sk

Poviedky Martinus Cena Fantázie 2018 – Fatality!

Poviedky Martinus Cena Fantázie 2018 – Fatality!

Martinus Cena Fantázie ja súťaž poviedok s prvkami scifi, fantasy a hororu s dlhoročnou tradíciou. Finálové texty, je ich vždy päť, obsahujú veci nevídané a neslýchané a môžu ulahodiť náročnému vkusu nejedného nerda i geeka. 

1. 11. 18
Fandom.sk

Recenzia: Žena s drakem – číha, číha drak

Recenzia: Žena s drakem – číha, číha drak

Žena s drakem je tretia poviedková knižka z tetralógie Lehké fantazijno napísanej čisto ženskými autorkami. A o čom sa v tejto antológii píše? 

6. 3. 18
Fandom.sk

Stará dobrá Cena Fantázie

Stará dobrá Cena Fantázie

Ak sa minulý ročník Martinus Ceny Fantázie, ktorý mi, mimochodom, priniesol samé potešenia, dal nazvať ročníkom mamičkovským, tohtoročný jubilejný pätnásty je jednoznačne ročníkom dôchodcovským. Ale nech sa nikto neopováži brať toto tvrdenie ako urážku! Je to jednoducho iba holý fakt. 

19. 10. 17
Fandom.sk

Recenzia: Žena se sovou - ktorá nás stráži

Recenzia: Žena se sovou - ktorá nás stráži

Antológia fantastických poviedok Žena se sovou je druhou knihou z tetralógie Lehké fantazijno, napísanej čisto ženskými autorkami. Umne sa pohráva s množstvom obmedzujúcich faktov, o ktoré možno zakopnúť pri ceste za poznaním. 

7. 9. 17
Fandom.sk

Kalendár


Recenzia: Wonder Woman

Recenzia: Wonder Woman

Nad dobrým filmom nie je veľa čo filozofovať. Poväčšine si povie svoje, čo má hlavu aj pätu, a zanechá nejaký dojem, ktorý si potom odnesieme z kina domov. 

9. 6. 17
Fandom.sk

Recenzia: Žena se lvem... a lev zareval

Recenzia: Žena se lvem... a lev zareval

Vyložila som si tarotové karty. Z balíčka od knihy Žena se lvem. Na policu, aby mi neprekážali pri čítaní. 

21. 3. 17
Fandom.sk

(Ne)recenzia: Fantázia 2015

(Ne)recenzia: Fantázia 2015

Hrubizná, že sa mi do nej nechcelo pustiť. Ja radšej rodokapsy do kapsy, ľahké čítanie do kabelky, len nech to pre-pána-kráľa nie sú evitovky, nič proti evitovkám, ale preč z mojej kabelky!!! Ja predsa čítam fantastiku! Mystiku! Divotvorniku! 

14. 4. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2016: Zbojnícky tanec

Ohnivé pero Q1 2016: Zbojnícky tanec

Ďuro bol junák ako sa patrí. Hora ho chovala, hýčkala, bola jeho domovom. Vlka ani medveďa sa nebál, ak bolo treba, poriskom ich vyplatil. A keď zaťal ostrím, mal i kožušinku na prikrývanie. 

11. 4. 16
Fandom.sk

Seriál: Jessica Jones - Zabitý a pochovaný

Seriál: Jessica Jones - Zabitý a pochovaný

Bola by to vskutku obyčajná story, keby jej hlavná hrdinka nebola psychicky rozhodená po veľmi násilnom únose. Muž, ktorý ju mal vo svojej moci, je schopný svojou mysľou, púhym vyrieknutím príkazu, ovládnuť iných ľudí a donútiť ich urobiť hocičo. 

12. 12. 15
Fandom.sk

Seriál: Daredevil – Vyzývateľ diabla

Seriál: Daredevil – Vyzývateľ diabla

Toto pojednanie je i nie je spoiler, ale predsa – žiadny fanúšik komiksov, ktorý ešte nevidel novučičký seriál Daredevil by ho radšej nemal čítať. Pre istotu. Ostatným, menej zasväteným snáď neuškodí. 

28. 4. 15
Fandom.sk

Vaše tajomstvo je u mňa v bezpečí!

Film Real Steel so slovenským distribučným názvom Oceľová päsť vychádza z krátkeho vedeckofantas­tického príbehu Richarda Mathesona, ktorý do podoby scenára pretvoril John Gatins a režíroval Shawn Levy. Základné informácie sľubujú iba ďalší rodinný film s klasickou zápletkou. Malému chlapcovi umiera mama a na scénu prichádza nehodný otec, bývalý boxer, ktorý sa má za nejaké dve hoďky za účinnej asistencie …

17. 1. 12
Fandom.sk