Recenzia - Jakub Pokorný: Chútky upíra

Recenzia - Jakub Pokorný: Chútky upíra

Človek by predpokladal, že taký upír má primárne chuť na krv. Je to predsa len jeho základná a jediná potravina. Chúťky však vedia byť rozličné a táto kniha sa nám snaží naznačiť… 

19. 6. 18
Fandom.sk

Recenzia: Malá antológia sci-fi poviedok – rozlúčka s Rogerbooks

Recenzia: Malá antológia sci-fi poviedok – rozlúčka s Rogerbooks

Ak ste ešte nepostrehli, vydavateľstvo Rogerbooks ukončilo svoju činnosť. Táto kratučká antológia je poslednou vydanou publikáciou. Poďme sa spolu pozrieť čo zaujímavé v nej môžeme nájsť. 

14. 6. 18
Fandom.sk

Recenzia – Maurizio de Giovanni: Prokletí – Jaro komisaře Ricciardiho

Recenzia – Maurizio de Giovanni: Prokletí – Jaro komisaře Ricciardiho

Ak by to nebolo jasné z úvodnej motivačnej básne, prichádza jar. Aj do Neapolu roku 1931. Žiaľ, nie pre všetkých. Carmela Caliseová, ľuďmi zbožňovaná kartárka, sa jej už nedožije. 

1. 2. 18
Fandom.sk

Recenzia - František Kotleta: Poločas rozpadu - audiokniha

Recenzia - František Kotleta: Poločas rozpadu - audiokniha

Na začiatku diela sa ocitneme znovu v Brne, pár mesiacov po skončení Spadu. Mesto je stabilizované, dokonca vďaka technológiám, ktoré boli skonfiškované Japoncom, sa dá hovoriť aj o nejakom rozvoji. 

21. 12. 17
Fandom.sk

Recenzia - František Kotleta: Spad - audiokniha

Recenzia - František Kotleta: Spad - audiokniha

Toľkokrát sme o tom už čítali. Videli sme to vo filmoch, ale nikto tomu neveril. Preto nás všetkých apokalypsa úplne prekvapila. A už vôbec sme nečakali, že sa atómové zbrane použijú aj na mestá maličkých krajín, ako sú Čechy či Slovensko. 

16. 11. 17
Fandom.sk

Recenzia - Jiří Wittek: Společné chromozomy

Recenzia - Jiří Wittek: Společné chromozomy

Príbeh Jiřího Witteka nás zavedie do Británie. Najskôr budeme svedkom malej, v podstate nenápadnej epizódky, ktorá je čosi ako prequel k samotnému rozprávaniu. Následne sa zoznámime s Veronikou. Má tak trochu nezvyčajné povolanie, je totižto assassin… 

21. 8. 17
Fandom.sk

Recenzia - Vendula Brunhoferová: Čas oblevy po druhýkrát

Recenzia - Vendula Brunhoferová: Čas oblevy po druhýkrát

Neviem čím to je, ale česká space opera je jednoznačne posadnutá zimou. Schválne, pozrite si knihy, ktoré vyšli v rámci edície ESO. Tretina z nich v názve niečím odkazuje na toto ročné obdobie. Nuž, poďme sa pozrieť ako to môže vyzerať, keď sa zima už končí… 

10. 8. 17
Fandom.sk

Recenzia – Neal Asher: Temná inteligence

Recenzia – Neal Asher: Temná inteligence

Dosiaľ som Asherove knihy nehodnotil, aj keď sa mi v knižnici nakopili všetky. Temnú inteligenciu som sa rozhodol čítať na základe povzbudenia z jednej skupiny na Facebooku – a bolo to dobré rozhodnutie. Najnovšia Asherova kniha je bravúrne napísaná. 

15. 6. 17
Fandom.sk

Recenzia: Temnota z Pressburgu

Recenzia: Temnota z Pressburgu

Originalita a tvorivý prístup sú vraj prínosom. V niektorých prípadoch nie. Napríklad, keď vám niekto ponúkne rezeň, čakáte poctivý kus mäsa vypražený v trojobale. Nie vysušený plátok kuraťa ugrilovaný v múke. 

9. 3. 17
Fandom.sk

Recenzia - Maurizio de Giovanni: Bolest

Recenzia - Maurizio de Giovanni: Bolest

Ghost Whisperer, Hercules Poirot, Colombo a Chobotnica. Zdá sa vám, že tieto seriály vlastne nemajú nič spoločné? V princípe by ste možno aj mali pravdu, ale ak ich skombinujete, dostanete Zimu komisára Ricciardiho… 

9. 1. 17
Fandom.sk

Recenzia: Mlok 2016

Recenzia: Mlok 2016

Cena Karla Čapka každoročne prináša víťazné práce v zbierke poviedok MLOK, a tu je pohľad na tohto obojživelníka z roku 2016. 

25. 11. 16
Fandom.sk

Recenzia: 3x sci-fi

Recenzia: 3x sci-fi

Som dosť starý na to, aby som si pamätal zbierky poviedok 10 x sci-fi a 13 x sci-fi z pultov kníhkupectiev, nie antikvariátov. Toto dielo si však neprečítate. Je určené pre vaše uši. 

5. 9. 16
Fandom.sk

Recenzia: Audiokniha - Robert Fabian: Mariňáci II.

Recenzia: Audiokniha - Robert Fabian: Mariňáci II.

Nie je príliš časté, aby sa dali urobiť dve recenzie na jednu knihu. Teda bez toho aby ich písali rozliční autori. Audiokniha Mariňáci to však zjavne umožňuje. Tým, že na rozdiel od papierovej verzie je dvojdielna. 

2. 8. 16
Fandom.sk

Recenzia - A. G. Riddle: Zázračný svet Atlantídy

Recenzia - A. G. Riddle: Zázračný svet Atlantídy

Vraj sa nedá vstúpiť dvakrát do tej istej rieky. Na konci recenzie druhej knihy tejto trilógie som naznačil, že možno zo zotrvačnosti hodím očkom aj po poslednej. Nuž, poďme sa teda zase pozrieť, čo zbytky ľudí čaká na Zemi, a porušiť pravidlo ešte raz. 

23. 6. 16
Fandom.sk

Recenzia: Audiokniha - Robert Fabian: Mariňáci I.

Recenzia: Audiokniha - Robert Fabian: Mariňáci I.

Na prvé stretnutie s českou produkciou audiokníh som si zvolil Fabianových Mariňákov. Viedli ma k tomu dva dôvody. Nikdy som túto knihu nečítal a podľa opisu na stránke trvá iba 8 hodín. 

15. 4. 16
Fandom.sk

Recenzia: Mlok 2015

Recenzia: Mlok 2015

Rovnako ako každoročne vychádza Kočas, spolu s ním sa k nám dostáva aj MLOK, ktorý obsahuje víťazné poviedky súťaže Cena Karla Čapka. Osobne som si myslel, že toto bude jedna z najľahších recenzií, aké som kedy písal. Bol som síce jedným z porotcov ostatného kola, ale úprimne priznávam, knižke sa podarilo ma potrápiť. 

25. 2. 16
Fandom.sk

Recenzia: Kočas 2015

Recenzia: Kočas 2015

Ako býva dobrým zvykom, po vyhodnotení ročníka Ceny Karla Čapka sú vydané vždy dva zborníky poviedok. Jeden obsahuje víťazné práce a druhý tie, ktoré boli dostatočne zaujímavé, ale do toho prvého sa pre nižší záujem porotcov nedostali. Ten prvý sa volá Mlok a obsah toho druhého sa pokúsim priblížiť. 

21. 1. 16
Fandom.sk

Recenzia – A. G. Riddle: Desivý mor Atlantídy

Recenzia – A. G. Riddle: Desivý mor Atlantídy

Prednedávnom bol na tomto portáli uverejnený môj pohľad na knihu Tajomný gén Atlantídy. Nevyznel práve pozitívne, ale recenzia končila tým, že dám autorovi šancu a prečítam si aj druhý diel, aby som zistil, kam sa posunul. A teraz plním slovo. 

7. 1. 16
Fandom.sk

Recenzia - A. G. Riddle: Tajomný gén Atlantídy

Recenzia - A. G. Riddle: Tajomný gén Atlantídy

Napísať recenziu na dobrú knihu je veľmi jednoduché. Recenzent vyzdvihne pozitíva, ak náhodou našiel nejakú rušivú drobnosť, spomenie ju a dielo je na svete. Podobne je to aj so zlou knihou, len tam to funguje opačne, prípadne sa autor snaží byť vtipný. 

10. 12. 15
Fandom.sk

Recenzia – Darek Šmíd: Žrádlo pro psy (Kladivo na čaroděje č. 9)

Recenzia – Darek Šmíd: Žrádlo pro psy (Kladivo na čaroděje č. 9)

Kníh žánru urban fantasy je v poslednom čase na pultoch kníhkupectiev pomerne dosť. Hlavným hrdinom je väčšinou niekto veľmi špecifický a iný ako ostatní „normálni“ ľudia. Napríklad mág, starobylý druid, prípadne upír alebo vlkodlak. 

29. 10. 15
Fandom.sk

Kalendár


Recenzia – František Kotleta: Lovci

Recenzia – František Kotleta: Lovci

František Kotleta patrí medzi autorov, ktorí nastúpili na rozbehnutý rýchlik krvavého akčného sci-fi alebo fantasy a postupne sa prebíjajú jeho vagónmi až do prvej triedy. Poďme sa teda pozrieť, kam nás tento v poradí siedmy pokus s názvom Lovci zavedie. 

10. 9. 15
Fandom.sk