Recenzia - Stephen King: Temná veža 5 - Vlky z Cally

Recenzia - Stephen King: Temná veža 5 - Vlky z Cally

V úvodnej kapitole knihy sa zoznámime s humanoidným robotom Andym, ktorý vyzerá ako „detská paličková kresba dospelého človeka“ a po dlhšom čase sa vracia do obce Calla Bryn Sturgis. 

8. 4. 20
Fandom.sk

Recenzia – Robert Holdstock: Les mytág – audiokniha

Recenzia – Robert Holdstock: Les mytág – audiokniha

Sú knihy, ktoré sa nezmazateľne zapíšu do spomienok čitateľov pre dej, iné pre premyslené postavy. Sú aj také, ktoré zanechajú veľmi silný pocit údivu alebo očarenia… 

27. 1. 20
Fandom.sk

Recenzia – Ivan Kučera: Prasa

Recenzia – Ivan Kučera: Prasa

Hlavná postava, policajt Enzechštejn, sa počas pôsobenia v Bratislave stretával s brutálnymi prípadmi, čomu zodpovedali aj jeho metódy riešenia problémových situácií. 

19. 12. 19
Fandom.sk

Recenzia - Dmitry Glukhovsky: Metro 2035 – audiokniha

Recenzia - Dmitry Glukhovsky: Metro 2035 – audiokniha

Zatiaľ čo v prvej knihe Metro 2033 sme sa zoznámili s neuveriteľným panoptikom postáv a sociálnych skupín žijúcich pod zemou po celosvetovej nukleárnej katastrofe, v druhej sa dej sústredil na akčný aspekt, tretia sa vo svojom posolstve značne odlišuje. 

14. 11. 19
Fandom.sk

Recenzia – Jana Rečková a Jiří Dluhoš: Vesmír s čokoládou

Recenzia – Jana Rečková a Jiří Dluhoš: Vesmír s čokoládou

Literárny odkaz Jany Rečkovej (1956 – 2018) pôsobivo obsahuje viac ako tri desiatky kníh a ohromné množstvo poviedok. Ich žánrová pestrosť a obľúbenosť u čitateľov svedčia o mimoriadnom talente a spisovateľskej zručnosti, zdá sa však, že existujú aj ďalšie, dosiaľ nepublikované diela, ktoré sa ešte objavia. 

7. 11. 19
Fandom.sk

Recenzia – Stephen King: Temná veža 4 – Čarodejník a sklo

Recenzia – Stephen King: Temná veža 4 – Čarodejník a sklo

Prvý pohľad na knihu Čarodejník a sklo svedčí o tom, že nás čaká značne epický príbeh. Na viac ako 800 stranách Stephen King nenechal nikoho na pochybách, že séria o Temnej veži je významný literárny počin s prepracovanými postavami… 

9. 7. 19
Fandom.sk

Recenzia – George MacDonald: Múdra pani

Recenzia – George MacDonald: Múdra pani

V MacDonaldových dielach vystupujú škriatkovia, hovoriace stromy, dejú sa zázračné a tajomné situácie, no predovšetkým sú to hlboko ľudské príbehy. 

2. 7. 19
Fandom.sk

Recenzia: Stephen King a jeho Řbitov zviřátek ako audiokniha

Recenzia: Stephen King a jeho Řbitov zviřátek ako audiokniha

29. 5. 19
Fandom.sk

Recenzia – Oskar Fuchs: Hitokiri

Recenzia – Oskar Fuchs: Hitokiri

Ak si myslíte, že Slovensko je nudná krajina bez magických bytostí, Oskar Fuchs vás v románe Hitokiri vyvedie z omylu už po pár stránkach. Zažijete čistokrvnú zábavu, vyváženú kombináciu akcie, humoru a excentrické postavy so schopnosťami a zbraňami, aké im môžu závidieť viacerí superhrdinovia. 

8. 5. 19
Fandom.sk

Recenzia – Stephen King: Právo nálezce – audiokniha

Recenzia – Stephen King: Právo nálezce – audiokniha

Stephen King sa preslávil predovšetkým svojimi hororovými príbehmi, či už poviedkami, alebo románmi. No v jeho tvorbe existuje aj výsek zameraný na kriminálne príbehy, ktoré ale nie sú o nič menej napínavé a desivé, len v nich absentuje fantastické ozvláštnenie (to ale nie je definitívne, ako neskôr uvidíme). 

2. 5. 19
Fandom.sk

Recenzia – Mark E. Pocha: Dom 490 - zlo má novú adresu

Recenzia – Mark E. Pocha: Dom 490 - zlo má novú adresu

Svet, v ktorom žijeme, je plný rozporov a problémov pre jednotlivcov, mladé aj staršie rodiny. Práve mladá rodinka hlavného hrdinu, spisovateľa s tvorivou krízou a rezignovaného vo vzťahu k frustrovanej manželke, sa rozhodne zmeniť miesto bydliska z Nitry na obec Kriváň. 

21. 2. 19
Fandom.sk

Recenzia – Dan Simmons: Terror – audiokniha

Recenzia – Dan Simmons: Terror – audiokniha

. V roku 1845 bola vyslaná Franklinova výprava smerujúca do labyrintu ľadu severne od Kanady. Pozostávala z dvoch na tie časy mimoriadne dobre zostrojených a technicky vybavených lodí Erebus a Terror. Obidve však zmizli. 

8. 1. 19
Fandom.sk

Recenzia: Sci-fi krimi triler V tieni Zeme od Rolanda Oravského

Recenzia: Sci-fi krimi triler V tieni Zeme od Rolanda Oravského

V tieni Zeme určite patrí medzi tie najlepšie prózy v oblasti slovenskej fantastiky v roku 2018. 

20. 12. 18
Fandom.sk

Reportáž: FantáziaFEST

Reportáž: FantáziaFEST

Súčasťou knižného veľtrhu Bibliotéka, ktorý sa konal uplynulý víkend na výstavisku Incheba v Bratislave, bol aj takmer celodňový, akciami nabitý program FantáziaFESTu. 

16. 11. 18
Fandom.sk

Recenzia – Stephen King: Pustatiny

Recenzia – Stephen King: Pustatiny

Hrdinovia sú v Pustatinách vystavovaní neustále hroziacim nebezpečenstvám a konflikty sa čoraz častejšie objavujú aj vo vnútri skupiny. Od Rolanda sa očakáva, že prezradí viac o Temnej veži, ku ktorej smerujú. 

13. 11. 18
Fandom.sk

Kalendár


Recenzia: Metro 2034 - audiokniha

Recenzia: Metro 2034 - audiokniha

Od poslucháča Metra 2034 sa už predpokladá, že pozná určité zákonitosti nemilosrdného sveta tunelov metra, preto Glukhovsky veľa nevysvetľuje a priamo uvrhne do deja: Stanica Sevastopoľskaja stratí telefónne spojenie a zásobovanie a miznú aj vyslaní prieskumníci. 

30. 8. 18
Fandom.sk

Recenzia: Žena s labutí

Recenzia: Žena s labutí

Nedávno vydaná kniha Žena s labutí uzavrela projekt tetralógie antológií poviedok českých a slovenských autoriek fantastiky, ako znel podnadpis každej jednej z nich. Jednotlivé tituly niesli názvy Žena se lvem, Žena se sovou a Žena s drakem. 

21. 8. 18
Fandom.sk

Recenzia – Arthur Conan Doyle: Pás plný jedu

Recenzia – Arthur Conan Doyle: Pás plný jedu

V roku 1914 začala apokalyptická prvá svetová vojna, jej predzvesť ale nájdeme už skôr v mnohých literárnych dielach, neraz aj vo fantastike. Či už ide o zámernú alegóriu alebo nevedomé prenesenie dusnej atmosféry desiatych rokov 20. storočia… 

16. 8. 18
Fandom.sk

Recenzia – Martin Hatala: Whiskey, krv a striebro

Recenzia – Martin Hatala: Whiskey, krv a striebro

V piatich poviedkach kombinujúcich horor, fantasy a kriminálne zápletky sa zoznamujeme so súkromným detektívom Christopherom Orchardom. 

5. 7. 18
Fandom.sk

Recenzia - Stephen King: Osudová trojka

Recenzia - Stephen King: Osudová trojka

Séria o Temnej veži od Stephena Kinga predstavuje multiverzum siahajúce od kníh, cez komiksy až po filmové spracovanie. V slovenčine vyšli z tohto opusu zatiaľ tri diely, Pištoľník, Osudová trojka a Pustatiny. Mnohí čitatelia majú najradšej z celej série Osudovú trojku… 

2. 7. 18
Fandom.sk

Recenzia – Lucie Lukačovičová a Františka Vrbenská: Hořící kůň

Recenzia – Lucie Lukačovičová a Františka Vrbenská: Hořící kůň

Spolupráca vplyvných mien v literatúre často vzbudzuje veľké očakávania a inak tomu nebolo ani pri informácii, že Františka Vrbenská a Lucie Lukačovičová napísali spolu román. 

5. 6. 18
Fandom.sk

Recenzia – Štefan Konkol: Operený had

Recenzia – Štefan Konkol: Operený had

Reedície starších kníh vyvolávajú neraz spomienkový optimizmus alebo nostalgiu za časmi, keď fantastika nebola úplne ľahko dostupná, obzvlášť tá slovenská. O to viac zaujala správa o opätovnom vydaní románu Operený had, ktorého prvé vydanie… 

22. 5. 18
Fandom.sk

Recenzia: Žena s drakem

Recenzia: Žena s drakem

Projekt tetralógie kníh poviedok sci-fi, fantasy a hororu písaných výlučne ženami pokračuje tretím dielom s názvom Žena s drakem vydaným pred niekoľkými mesiacmi. Rovnako ako predchádzajúce dva, Žena se sovou a Žena se lvem… 

8. 5. 18
Fandom.sk

Recenzia – Mary Roe: Ako sa netopier Badly stal letovým dispečerom

Recenzia – Mary Roe: Ako sa netopier Badly stal letovým dispečerom

Hoci je Batman ako zásadná postava popkultúry previazaný symbolicky s netopiermi a toto spojenie už nikoho neprekvapuje, samotné netopiere ako živočíšny druh sa v príbehoch pre deti až tak často nevyskytujú. 

29. 3. 18
Fandom.sk

Recenzia - Arthur C. Clarke: Setkání s Rámou – audiokniha

Recenzia - Arthur C. Clarke: Setkání s Rámou – audiokniha

Vzhľadom na to, že ide o doslova kanonické dielo svetovej sci-fi, má určitú historickú hodnotu a je dobre poznať základné diela žánru, obzvlášť ak sú také podnetné a nápadité. 

25. 1. 18
Fandom.sk

Recenzia – George R. R. Martin: Rytier siedmich kráľovstiev

Recenzia – George R. R. Martin: Rytier siedmich kráľovstiev

George R. R. Martin prostredníctvom Hier o tróny stvoril ohromný fiktívny svet, ktorého rozľahlosť sa neobmedzuje len na hrubé knihy a seriál. V bohato ilustrovanej knihe Rytier siedmich kráľovstiev Martin predbehol dej Hier asi o sto rokov a zmenil perspektívu rozprávača z bohatých šľachticov na potulných rytierov. 

25. 12. 17
Fandom.sk

Recenzia - Robert A. Heinlein: Hvězdná pěchota – audiokniha

Recenzia - Robert A. Heinlein: Hvězdná pěchota – audiokniha

K dispozícii je už aj audiokniha s hlasom herca Ludvíka Krála. Necelých 13 hodín prebehne naozaj rýchlo a rovnako rýchlo poslucháč zistí, prečo ani po takom dlho čase Hviezdna pechota nestratila status kultového diela. 

28. 11. 17
Fandom.sk

Recenzia: Žena se sovou

Recenzia: Žena se sovou

Poviedky v antológii sú tematicky aj žánrovo značne rôznorodé, na svoje si prídu priaznivci pestrých odnoží fantastiky. Humorné príbehy sa striedajú s temnou fantasy; hororovými zápletkami; magickou, takmer filozofickou detektívkou, upravenou rozprávkou. 

24. 8. 17
Fandom.sk

Recenzia: Moderná urban fantasy

Recenzia: Moderná urban fantasy

Nečakané spestrenie letných dní priniesla v týchto dňoch antológia poviedok Moderná urban fantasy so sympatickou a obálkou od Zuzany „Savi3“ Botkovej. Poviedky sa venujú rozličným témam, žánrovo určite prekračujú urban fantasy a kvalitatívne sú dosť rôznorodé. 

6. 7. 17
Fandom.sk

Recenzia – Jaroslav Kalfař: Kosmonaut z Čech

Recenzia – Jaroslav Kalfař: Kosmonaut z Čech

Pred niekoľkými týždňami sa na knižnom trhu objavila literárna senzácia s názvom Kosmonaut z Čech. Jej autor Jaroslav Kalfař, žije od svojich 15 rokov v USA a knihu pôvodne napísal v angličtine, do češtiny bola preložená dodatočne. Od svojho vydania zožala oslavné recenzie v médiách, vrátane The New York Times a Guardian. Kalfař pristupuje k literatúre pomerne nekonvenčne a nezvyčajne mieša fantastiku s realitou, his… 

4. 7. 17
Fandom.sk