Rozhovor: Honza Vojtíšek a Ivan Kučera: Ako sme spoločne písali román Ďáblův hřbet

Rozhovor: Honza Vojtíšek a Ivan Kučera: Ako sme spoločne písali román Ďáblův hřbet

O tom, čo tomu predchádzalo, ako to prebiehalo a ako sa im podarilo román vydať, sa s oboma autormi rozprával Martin Štefko, spisovateľ a majiteľ vydavateľstva Golden Dog. 

24. 1. 23
Fandom.sk

Recenzia – Nicholas Eames: Králové Wyldu

Recenzia – Nicholas Eames: Králové Wyldu

Tento svet je plný príšer. Takisto je tu ale aj dostatok odvážlivcov, ktorí sa im dokážu postaviť v boji. O tých najlepších sa spievajú piesne. Dokonca dlho po tom, ako samotní hrdinovia odídu do dôchodku. 

26. 10. 22
Fandom.sk

Týždeň geeka č. 174 - Výsledky Ceny Fantázie, Batman, Marvel, Sherlock, AIR

Týždeň geeka č. 174 - Výsledky Ceny Fantázie, Batman, Marvel, Sherlock, AIR

Najnovšiu 174. časť pravidelného videospravodajstva odštartuje anatomicko-filozofické zamyslenie. Ale nevyhnete sa niekoľkým trailerom: Zaujímavá by mohla byť komédia o tom, keď sa jedna hra zvrhne, akčná historická šikmooká rúbanica a možno aj animák o záhradných traslíkoch. Kto neverí, nech sa páči do Liptovskej Osady, prosím. Po poslednom výbornom animovanom Batmanovi a Harley Quinn prichádza DC s viktoriánskou­ t… 

15. 11. 17
Fandom.sk

Recenzia – Richard Brenkuš: Sabotáž na okraji vesmíru

Recenzia – Richard Brenkuš: Sabotáž na okraji vesmíru

Hlavný hrdina žije v podzemnom meste, kam sa ľudstvo uchýlilo po apokalypse. Pestuje a díluje trávu a popri tom nás zoznamuje s pravidlami, „kastami“ a históriou obrovského krytu. Do života sa mu pripletie pekné mladé dievča, s pomocou ktorého plánuje rozšíriť svoje drogové teritórium. 

21. 2. 17
Fandom.sk

Víťaz ankety FÓR 2014

Víťaz ankety FÓR 2014

Začiatkom roka sme vyhlásili anketu FÓR 2014. Čitatelia mohli hlasovať o tom, komu pririeknu titul fantastická osobnosť roka, a zároveň mali zdôvodniť, prečo túto osobu vybrali. 

22. 1. 15
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2014: Perspektívny druh

Ohnivé pero Q2 2014: Perspektívny druh

Po piatich rokoch letu som sa prebudil z hibernácie. Neznášam medzihviezdne lety. Človek je po toľkej dobe spánku úplne mimo. A má erekciu, tak ako teraz. Pri pohľade na ostatných kolegov prichádzajúcich k sebe zisťujem, že sú na tom podobne. Ten tlak je taký silný, až mám pocit, že mi stál celý čas. Raz sa musím nášho doktora spýtať, či to je možné.

10. 11. 14
Fandom.sk

Reportáž z Cubiconu: Najlepšie fantastické príbehy – Fantastická Hydra

Reportáž z Cubiconu: Najlepšie fantastické príbehy – Fantastická Hydra

Víťaz Martinus Cena Fantázie 2013 je už známy. Pár dní predtým, ako sme sa dozvedeli jeho meno, teda 13. novembra, sa v Galérii Cubicon uskutočnila už druhá beseda s názvom Najlepšie fantastické príbehy: Fantastická Hydra. Prvá beseda – Najlepšie fantastické príbehy: Ako vyhrať Cenu Fantázie sa konala pred mesiacom na tom istom mieste. 

20. 11. 13
Fandom.sk

Rozhovor: Dobrý film je o dobrom príbehu

Rozhovor: Dobrý film je o dobrom príbehu

V posledný februárový deň príde do kín nový slovenský film Attonitas. Ide o mix trileru, hororu, kriminálky a drámy. Aké je to vytvoriť takýto projekt v slovenských podmienkach? Aj o tom sme sa rozprávali s režisérom a scenáristom filmu Jaroslavom Mottlom

1. 2. 13
Fandom.sk

Kto sa nepopáli, ten sa nikdy neposunie vpred

O necelé dva týždne príde do kín slovenský film Immortalitas. Ide o postkatastrofickú fantasy o záchrane sveta, kde o triky a akciu nebude núdza. Dokáže tento projekt konečne zmeniť tvár slovenskej kinematografie? Aj o tom sme sa rozprávali s režisérom Erikom Bošnákom.

24. 2. 12
Fandom.sk

Ohnivé pero Q1 2010: Zaklínač hadov

Ohnivé pero Q1 2010: Zaklínač hadov

Zaklínač hadov mal veľký kôš a v tom koši mal jedenásť hadov. Okrem nich vlastnil aj tupý nôž a päť detí so ženou mladou.

18. 1. 10
Fandom.sk

SERIÁLY

SERIÁLY

Pravidlo hovorí, že malé mestá majú veľké tajomstvá. Presvedčiť sme sa o tom mohli už pri kultovom seriály Twin Peaks. Ale mestečko Eureka má tajomstvá odlišného charakteru. Eureka je totižto miesto, kde vláda tajne zhromaždila najväčšie mozgy Ameriky, aby sa podieľali na tajných vládnych projektoch. Môže to znieť desivo, ale o žiadnu Areu 51 nejde.

2. 8. 07
Fandom.sk

Kalendár


Armageddon pre najmenších

Armageddon pre najmenších

Po dvoch rokoch na nás opäť zaútočil Tim Story s Marvelovskými hrdinami z roku 1961. Prvý úspech ho neodradil, a na počudovanie ani pohlavárov zo štúdia. Možno im tie alibistické reči o tom, ako bolo DVD Fantastická štvorka najpredávanejším titulom v histórii štúdia 20th Century Fox niekto žerie. Podstatné je, že sa Story spolu s Fantastickou štvorkou vráti…

21. 6. 07
Fandom.sk

Šesťnohý Gandalf vs. dvojnohý Goliáš

Šesťnohý Gandalf vs. dvojnohý Goliáš

A je to tu! Na vlne animákov, ktorá nás zavalila sa prirútila aj insekticídna Mravčia polepšovňa. Veľmi zavádzajúci názov skrýva mnohé zaujímavosti, aj keď po tituloch ako Mravec Z a Život chrobáka sa mohlo zdať, že téma šesťnohého hmyzu už je vyčerpaná. Obyvateľov podzemných priestorov, ale zobral pod svoje mohutné krídla Tom Hanks.

10. 6. 07
Fandom.sk

Umučenie Mayov

Umučenie Mayov

Po tom, čo Mel Gibson prejavil svoj antisemitizmus v snímku Umučenie Krista a vytvoril tým riadny škandál, sa objavuje jeho ďalší režisérsky počin, Apocalypto. Už len názov dáva tušiť, že pôjde o niečo zaujímavé. Áno ide, aj keď s apokalypsou nemá nič spoločné, aspoň zatiaľ nie.

1. 3. 07
Fandom.sk

Orkovia vracajú úder

Orkovia vracajú úder

Po relatívne krátkom čase sa objavilo pokračovanie úspešnej Nichollsovej trilógie o vzbúrených orkoch, ktorí vzali osud do svojich rúk. Druhá časť pokračuje tam, kde skončila prvá čiže v tom najlepšom. Orkovia pod velením kapitána Stryke sa ocitli v patovej situácii, a preto sa museli rozdeliť na dve skupiny. To znamená dvakrát viac zábavy pre čitateľa.

2. 2. 06
Fandom.sk

Tolkienovi dobrí orkovia

Tolkienovi dobrí orkovia

Stan Nicholls, autor na našom trhu relatívne neznámy, začínal s tvorbou určenou prevažne deťom. Sem patria napr.: Tom and Jerry: The Movie, Cool Zool, novela založená na počítačovej hre, Spiderman: The Hobgoblin. Postupne sa prepracoval, dalo by sa povedať, k vyššiemu žánru. Za zmienku stojí séria The Nighshade Chronicles a Quicksilver Rising. Medzi jeho najúspešnejšie diela patrí aj trilógia Orci, ktorá sa dočkala aj…

1. 2. 06
Fandom.sk

Pavelková v staronovom poľskom časopise!

Pavelková v staronovom poľskom časopise!

Po tom, čo sa naši autori dostali do poľského internetového časopisu Fahrenheit, prichádza čas na tlačené médiá. Ako prvá vzchádza v časopise Science Fiction, Fantasy i Horor „Rozprávka o šťastí“ od Alexandry Pavelkovej.

28. 10. 05
Fandom.sk

Slovenský horor v poľštine

Slovenský horor v poľštine

Naši severní susedia si už môžu v časopise Fahrenheit prečítať aj slovenský horor. Poviedka Dušana Fabiána „Tri čierne utorky“ vyšla v najnovšom, do temna ladenom, 47. čísle. Je to už šiesta slovenská poviedka v tom časáku – a týkali sa nás ešte dva publicistické tex­ty.

16. 9. 05
Fandom.sk

Texaský masaker z Wisconsinu

Texaský masaker z Wisconsinu

Keď sa mi do rúk dostal film Texaský masaker motorovou pílou, krvavá rezačka s posadnutým maniakom v hlavnej úlohe natočená v roku 2004, dozvedel som sa, že bola inšpirovaná skutočnými udalosťami. A tak ma zaujímalo, čo je na tom pravdy a kde spočíva inšpirácia. Bolo mi jasné, že 80% filmu je práca scenáristu s bujnou fantáziou, aby zväčšil u divákov pocit strachu a úzkosti. Po zhliadnutí filmu sa zakladali …

15. 2. 05
Fandom.sk

Raketa 2004 mieri do finále

Do Rakety 2004 nastúpilo 18 autorov s 20 poviedkami. Rozhodnutie o tom, ktoré nakoniec vzlietnu do finále ostalo na pleciach poroty v zložení: Dagmar Mehešová, Marek „Hyena“ Eliáš, Števo Huslica, Martin Králik a Juraj Malíček. Porota, nepoznajúc mená autorov poviedok, prideľovala bodové hodnotenia, ktoré sa nakoniec zrátali a päť poviedok s najvyšším bodovým hodnotením postúpilo do finále. Sú to:

13. 8. 04
Fandom.sk

Aký je dnešný angloamerický písaný horor?

Napriek tomu, že horor je jeho fanúšikmi nazývaný najstarším žánrom modernej fantastiky (opierajú sa pri tom hlavne o Draculu, Poea, Frankensteina a Lovecrafta), nemá dnes na ružiach ustálené. V aprílovom vydaní Locusu, ktoré bolo zamerané práve na tento žáner, si môžete prečítať úplné spektrum hodnotení jeho dnešnej situácie – od melodramatického \„Horor je mŕtvy!\“ po trochu príliš optimistické \„…

29. 10. 03
Fandom.sk

Anděl posledního soudu Aleša Brichtu

Anděl posledního soudu Aleša Brichtu

Septembrovému termínu festivalu Istrocon sa už tradične prispôsobujú vydania niektorých knižiek. Na tom tohtoročnom, ISTROCONE MARTINI 2003, ktorý sa uskutoční 12.-14. septembra v Bratislave, to bude napríklad slovenské vydanie knihy Farba mágie, prvej časti ságy Plochozem od Terryho Pratchetta, ale aj poviedková zbierka

4. 9. 03
Fandom.sk

Fanúšikom hororu by nemal ujsť Tom Piccirilli

Fanúšikom hororu by nemal ujsť Tom Piccirilli

Organizácia Horror Writers Association na svojej výročnej konferencii udeľovala Ceny Brama Stokera 2003. Víťazom v kategórii román aj krátka poviedka sa stal pre nás absolútne neznámy autor – Tom Piccirilli.

13. 6. 03
Fandom.sk

Rok histórie

Rok histórie

Kým časopisy, zbierky poviedok a antológie v Amerike upadajú, romány sú na tom stále lepšie. Od roku 1994 sa počet prvých vydaní sci-fi, fantasy a hororových románov zvýšil zo 616 na 701. Najväčši je nárast fantasy románov, takmer o stovku (presne o 99). O 52 sa zvýšil počt sci-fi románov. Už roky prežíva krízu horor, kde počet nových románov za toto obdobie spadol zo 178 na 112, pričom dno dosiahol v ro…

12. 5. 03
Fandom.sk

Ďalšia fantastická cena pre Martinu

Ďalšia fantastická cena pre Martinu

Maliarka Martina Pilcerová, známa čitateľom Fantázie ako autorka niekoľkých obálok a ilustrácií, neustále žne fantastické úspechy v zahraničí. O tom, že v roku 2000 sa dostala do prestížnej publikácie Spectrum 8 – The Best of Contemporary Fantastic Art, sme písali ešte vo Fantázii 18/2001. Publikácia, do ktorej sa rok pred Martinou dostal aj ďalší Slovák…

24. 2. 03
Fandom.sk

Internet a Fantázia v lete

V dnešnom stredníku by som rád pár slov o tom, prečo je tu v lete celkom sucho.

26. 6. 02
Fandom.sk