Začnime myslieť trochu na prachy

Po dlhšej odmlke, spôsobenej všetkými tými letnými dôvodmi, tu máte zase stredník. Nikoho už zrejme neprekvapí, že aj v ňom začnem kritikou. Tentokrát ale s možno netradičným objektom – Fantáziou. Náš časák sa podľa mňa trochu príliš venuje neustálemu zlepšovaniu obsahu. Znamená to dve nevýhody: neustále zmeny v časopise, čo môže konzervatívnejším čitateľom po čase začať prekážat, a nevenujeme sa dostatočne propagácii. Nechcem tým povedať, že môžme písať čokoľvek, ľudia si to kúpia (aj keď ma k tomu občas zvádza). Nebojím sa však povedať, že obsahom sme už na dostatočnej výške, aby sme mohli svoju pozornosť upriamiť aj na iné problémy. A najväčším z nich je samozrejme nízky predaj. Už dlhšie mám v hlave určitý systém propagácie, založený na piatich pilieroch: leták, kníhkupectvá, kiná, stránka a podujatia. Kým sa však také niečo spustí, potrebujeme mať oporu dole. Skrátka skôr, ako sa letáky vytlačia, musíme vedieť, ako sa budú distribuovať. Tak prechádzam ku klasickej časti mojich stredníkov: idem vás volať do práce. Potrebujeme skrátka vedieť, či vo svojom regióne viete nájsť kníhkupectvá, kiná a možno aj bary, kde by sa dali naše letáky možno s nejakými propagačnými číslami položiť. Všade tam (no, snáď až na tie bary), by sa Fantázia mohla aj predávať. Tak čo, vyskúšate to? Aj vy si myslíte, že za opýtanie nič nedáte? Skúste im sľúbiť nejakú malú reklamu v najlepšom európskom sci-fi časopise a na jeho stránke. A ak by to nevyšlo, opýtajte sa aspoň na tie letáky. Ak niečo vybavíte, nejak sa už na Istrocone alebo niekde inde dohodneme (zase viac ako frťana nečakajte). Aby som vás však stále na niečo nevyzýval. Radšej trochu posľubujem. Pomaličky sa môžete tešiť na vianočné číslo (nebojte sa, nie je to nasledujúce – marťanská Fantázia 23 výjde na Istrocon). Ak nám výjde jedna vec, ktorú som dohodol na Istrocone, no začína sa trochu komplikovať, dostanete krásny vianočný darček. Prezradím, že poteší hlavne fanúšikov Andrzeja Sapkowského.


31. júla 2002
Martin Králik