Výsledky súťaže Svet na tvoj obraz 2018

Alex Dawn - Vzduchoboborobor v oblakoch
Ana Paul - Asistent
Jakub Kadera - Krucinál fagot! – komiks
Weird Artist From Nowhere - Damoklov meč
Ladislav Dlhý - Prebudené hlbiny
Veronika Hosťovecká - Obraz budúcnosti
Adam _Eidy_ Pelda - Poslední Světlonoška versus Czernobog
Vangarrett - Fashion store
Andrea Fašková - Kukučie vajce
SNO 2018 - diplomy
SNO 2018 Alex Dawn, 1. miesto F, absolútne víťazstvo

Siedmy ročník súťaže Svet na tvoj obraz 2018 pre amatérskych výtvarníkov sme vyhlásili v júli tohto roku. Teraz, po polroku prijímania, vyhodnocovania, zverejňovania súťažných prác a hlasovania za najlepšiu z nich poznáme víťazov jednotlivých kategórií i celkového víťaza súťaže.


Súťažiaci zápolili v kategóriách:

1. Science fiction

2. Fantasy

3. Komiks


Toho roku, na rozdiel od vlaňajška, do počtu súťažných prác znova prevládla kategória fantasy. Kvalitatívne však boli jednotlivé kategórie relatívne vyrovnané. Bohužiaľ, aj v tomto ročníku sa niektorí súťažiaci pokúšali obísť pravidlá súťaže a dokonca sa vyskytli prípady porušovania autorských práv iných autorov. Našťastie išlo o ojedinelé prípady. Drvivá väčšina súťažiacich aj ich hodnotitelia pristupovali k vlastným i cudzím prácam s konštruktívnou kritikou a najmä s pochvalami. A naozaj si ich všetci zaslúžili. Bolo skutočne veľmi ťažké vybrať iba štyri najlepšie súťažné práce, určite by mnohí nadelili svoje hlasy viacerým súťažiacim.

Do hlasovania sa zapojili takmer dve stovky hlasujúcich. Tak ako už býva pri verejnom hlasovaní zvykom, časť z nich nerešpektovala podmienky hlasovania o víťazovi súťaže Svet na tvoj obraz, t. j. hlasovali menej ako za štyri súťažné práce, resp. nevyplnili regulérne hlasovací formulár. Preto časť hlasov skončilo diskvalifikáciou, čo je na škodu, pretože svojim favoritom takto fanúšikovia nepomohli a sami seba ukrátili o možnosť zúčastniť sa žrebovania o cenu pre jedného z hlasujúcich.

Postupne sa však vykryštalizovali víťazi jednotlivých kategórií.


Keďže vlani sa nový spôsob hodnotenia osvedčil, využili sme ho aj v tomto roku, hoci je organizačne podstatne náročnejší. Čitatelia sa pomocou verejného hlasovania stali piatym porotcom. Body od čitateľov sa na konci hlasovania zrátali a určili poradie, podľa ktorého sa obrázkom pridelili porotcovské body od 1 do 24 (súťažných obrázkov bolo 24). Teda obrázok s najväčším počtom hlasov od čitateľov dostal 24 bodov, druhý obrázok 23 až po posledný, ktorý dostal 1 bod. Tieto body sa potom prirátali k bodom od odbornej poroty v zložení: výtvarník Martin Cuco Luciak, komiksový kritik Peter Šufliarsky, grafik Rastislav Weber a gestorka súťaže Alexandra Pavelková. Súhrnný počet bodov rozhodol o víťazoch jednotlivých kategórií. Ten, kto získal úplne najvyšší počet bodov, sa zároveň stáva absolútnym víťazom súťaže za rok 2018.


A výsledky sú takéto:

Prvé miesto v celkovom hodnotení v tomto ročníku získava Alex Dawn so súťažnou prácou Vzduchoboborobor v oblakoch, a tým sa stáva absolútnym víťazom súťaže Svet na tvoj obraz 2018. Zároveň tak Alex Dawn vyhráva kategóriu Fantasy. Za svoje absolútne víťazstvo získava odmenu 40 eur a diplom.


Víťazi v jednotlivých kategóriách:

Kategória Fantasy:

1. Alex Dawn: Vzduchoboborobor v oblakoch. Získava diplom za 1. miesto v danej kategórii a tri knihy.
2. Weird Artist From Nowhere: Damoklov meč, získava diplom za 2. miesto v danej kategórii a dve knihy.
3. Adam „Eidy“ Pelda: Poslední Světlonoška versus Czernobog, získava diplom za 3. miesto v danej kategórii a knihu.


Kategória Science fiction

1. Ana Paul: Asistent. Získava diplom za 1. miesto v danej kategórii a tri knihy.
2. Ladislav Dlhý: Prebudené hlbiny, ktorý si zopakoval druhé miesto v tejto kategórii z vlaňajška, získava diplom za 2. miesto v danej kategóri a dve knihy.
3. Vangarrett: Fashion store, ktorý si zopakoval tretie miesto v tejto kategórii z vlaňajška, získava diplom za 3. miesto v danej kategórii a knihu.


Kategória Komiks

1. Jakub Kadera: Krucinál fagot! Získava diplom za 1. miesto v danej kategórii a tri knihy.
2. Veronika Hosťovecká: Obraz budúcnosti, získava diplom za 2. miesto v danej kategórii a dve knihy.
3. Andrea Fašková: Kukučie vajce, získava diplom za 3. miesto v danej kategórii a knihu.


Víťazi jednotlivých kategórií dostanú zaujímavé ceny od sponzorov, vydavateľstiev Artis Omnis, Ikar, Hydra, Vydavateľstvo spolku slovenských spisovateľov, CREW, vydavateľstva audiokníh OneHotBooks a redakcie denníka Fandom SK. Okrem toho sa autorom ocenených súťažných prác otvára perspektíva honorovanej spolupráce s knižnými vydavateľstvami, redakciami časopisov, kreatívnymi tímami a pod., čo môžu dokladovať úspešní súťažiaci z predchádzajúcich ročníkov.

Odmenu od redakcie denníka Fandom SK, získava vyžrebovaný hlasujúci, ktorým je Vika Gregorová.

Všetci ocenení i vyžrebovaná výherkyňa budú oslovení e-mailom a začiatkom roka 2019 im po dohode postupne zašleme ceny. Taktiež budú oslovení mailom tí súťažiaci, ktorí svojimi prácami zaujali záujemcov o ďalšiu spoluprácu s nimi.

Víťazom gratulujeme, ostatným účastníkom držíme palce v ich ďalšom snažení.


Pozor: Ďalšie kolo súťaže Svet na tvoj obraz 2019 bude vyhlásené vo februári budúceho roku.
Výsledky budúcoročnej súťaže plánujeme totiž slávnostne vyhlásiť a autorov dekorovať na jednom z letných conov. Autori budú mať možnosť svoje diela aj naživo odprezentovať. Veríme, že aj v roku 2019 sa stretneme so zaujímavými autormi a ich obrazmi, veď talentov máme na Slovensku viac ako dosť.

Ďakujeme zatiaľ našim čitateľom a súťažiacim prajeme veľa úspechov!



Celkové výsledky súťaže Svet na tvoj obraz 2018

(F = kategória Fantasy, SF = kategória Science Fiction, K = kategória Komiks)

  • Alex Dawn: Vzduchoboborobor v oblakoch, F, 59 bodov
  • Ana Paul: Asistent, SF, 58 bodov
  • Ladislav Dlhý: Prebudené hlbiny, SF, 56 bodov
  • Jakub Kadera: Krucinál fagot!, K, 55 bodov
  • Weird Artist From Nowhere: Damoklov meč, F, 53 bodov
  • Adam „Eidy“ Pelda: Poslední Světlonoška versus Czernobog, F, 51 bodov
  • Vangarrett: Na druhej strane, F, 50 bodov
  • Rosie: Perzeidy, F, 50 bodov
  • Ivana Šiagiová: Objatie, F, 48 bodov
  • Matúš Túroci: Lovec hviezd, F, 48 bodov
  • Ivana Šiagiová: Spievanie sirén, F, 46 bodov
  • Lukáš Podhorčík: CyKly, F, 46 bodov
  • Rosie: Svätojánska noc, F, 45 bodov
  • Vangarrett: Fashion store, SF, 44 bodov
  • Ana Paul: Kráľ víl, F, 44 bodov
  • Veronika Hosťovecká: Obraz budúcnosti, K, 43 bodov
  • Andrea Fašková: Kukučie vajce, K, 38 bodov
  • Nikki: Lilium, F, 36 bodov
  • Galibalix a Aranah: PAMPS, K, 35 bodov
  • Andrea Olejárová: …a napokon prišiel o rozum, SF, 35 bodov
  • Galibalix a Lukáš Freytag: IN VAIN, K, 33 bodov
  • Milan Tichý: Útok robopirátov, SF, 32 bodov
  • Sehr Praktisch: No money, no reply, SF, 31 bodov
  • Saily studio: Friendship never dies, K, 31 bodov

Aktuálne novinky zo sútaže sa môžete dozvedieť aj na facebookovskej stránke súťaže Svet na tvoj obraz, kde nájdete napríklad fotografie zaslaných a prevzatých cien pre súťažiacich.

Alexandra Pavelková,
gestorka súťaže


28. decembra 2018
Fandom SK