Výsledky súťaže Poviedka Istroconu 2014 a vyhlásenie ďalšieho ročníka

Zborník súťaže Poviedka Istroconu

Literárna súťaž Poviedka Istroconu vyhlásila výsledky svojho ôsmeho, výrazne zmeneného ročníka. Ten mal aj tento rok tri kategórie – prvú tvorili poviedky na tému brána, témou druhej bol subžáner kyberpunk a tretia kategória bola už tradične na voľnú tému. V prvom kole porota vybrala finalistov, v druhom redaktori žánrových médií (už bez ohľadu na kategórie) zostavili poradie takto:

Celkové poradie:

1. Daniel Klimek – Medzi dvoma údermi srdca
2. Anna Olejarová – Opac Opac
3. Ján Gálik – Kriedou alebo mečom
4 – 5. Peter Boušek, Marián Ilečko – Ararat
4 – 5. Martina Bellovicová – O pár kroků blíž

Brána

1. Anna Olejarová – Opac Opac
2. Peter Boušek, Marián Ilečko – Ararat
3. Tibor Havlík, Marcela Havlíková Járová – Kruh pod orechom

Kyberpunk

1. Daniel Klimek – Medzi dvoma údermi srdca
2. Tomáš Dostál – Delirium
3. Zuzana Droppová – Nesmrteľný hriech

Voľná kategória

1. Ján Gálik – Kriedou alebo mečom
2. Martina Bellovicová – O pár kroků blíž
3. Tomáš Dostál – Pelyněk

Víťaznú poviedku uverejní časopis Jupiter každú chvíľu v kyberpunkovom čísle 8.

Na festivale Parcon/Istrocon 2014, kde boli výsledky prezentované, pokrstili aj zborník úspešných prác z predchádzajúcich troch ročníkov súťaže. Krstným otcom bol redaktor časopisu XB-1 a jeho webovej stránky Martin Šust.


Pred predstavením celkového víťaza vyhlásili aj ďalší ročník súťaže. Podmienky sa výrazne nezmenili:

Súťaže sa môžu zúčastniť doteraz nepublikované poviedky v slovenčine alebo v češtine, ktoré nesmú byť do vyhlásenia finálových poviedok poslané do inej súťaže. Počet poviedok od jedného autora neobmedzený, pričom maximálna dĺžka poviedky je 30 normostrán (54 000 znakov, vrátane medzier).

Poviedky súťažia v troch kategóriách:

1. téma vírus;
2. subžáner urban fantasy;
3. voľná téma.

Uzávierka súťaže je 30. 4. 2015 (rozhoduje dátum poštovej pečiatky).

Koncom mája budú oznámené finálové poviedky, ktoré vyberie porota v zložení Petra Slováková, Tomáš Dostál, Bohumil Stožický a Miloš Ferko. Z každej kategórie nad desať príspevkov to budú prvé tri miesta, pri nižšom počte poviedok môže porota rozhodnúť znížiť počet nominovaných v danej kategórii.

Začiatkom júna budú finálové poviedky aj s komentármi porotcov zverejnené na serveri Fandom.sk a v priebehu tohto mesiaca by mal prebehnúť workshop. Na základe tohto feedbacku by autori mali upraviť poviedky, ktoré budú v júli posunuté do druhého kola. V ňom ich už bez ohľadu na príslušnosť ku kategórii zhodnotí porota zložená zo zástupcov žánrových periodík a nežánrových médií, ktorých porotcovia však majú blízko k fantastike. Zloženie tejto poroty ohlásia organizátori pri vyhlásení finálových poviedok. Vyhlásenie výsledkov prebehne na Istrocone 2015.

Víťazná poviedka získa hlavnú cenu 100 eur. Poviedky na druhom a treťom mieste budú odmenené sumou 50 a 20 eur. Redaktori tvoriaci porotu druhého kola môžu s autorom dohodnúť uverejnenie poviedky v svojom periodiku, resp. médiu. Kvalitným autorom s dostatočnou zásobou hodnotných textov môže vydavateľstvo Rogerbooks ponúknuť vydanie elektronickej poviedkovej zbierky.

Poviedku zasielate vytlačenú v jednej kópii na adresu OZ AnimeCrew, Mánesovo námestie 6, Bratislava, obálku treba označiť heslom Poviedka Istroconu 2015. Poviedky musia byť vytlačené čitateľným fontom (organizátori preferujú CG Times) s minimálnou veľkosťou písma 12 pt.

Zároveň autor musí poslať elektronickú verziu poviedky vo formáte rtf, odt alebo doc na adresu poviedka.istroconu@gmail.com.

K tlačenej aj elektronickej verzii priložte prihlášku, ktorú nájde na tejto adrese.

V prihláške nezabudnite uviesť kategóriu, v ktorej chcete s poviedkou súťažiť (téma/subžáner/voľná téma). Ak to neurobíte, kategóriu určí administrátor súťaže.

Prvé kolo súťaže je anonymné. Na vytlačené exempláre sa autori nepodpisujú, svoje meno a kontaktnú adresu uvedú v registračnom formulári. Meno je potrebné uviesť aj v e-maili s elektronickou verziou poviedky.

Organizátori si vyhradzujú právo uverejniť súťažné príspevky v zborníku Poviedky Istroconu a v elektronických publikáciách vydavateľstva Martin Králik – ROGERBOOKS.

Novinky ohľadne súťaže budú pravidelne uverejňované aj na jej facebookovej stránke.


25. septembra 2014
Martin Králik