Vychádza nový Žarnay - Vesmírne prípady

Vesmirne pripady

Dočkali sme sa: vo vydavateľstve Artis Omnis vychádza v tomto mesiaci nová kniha nestora slovenskej vedeckej fantastiky Jozefa Žarnaya – poviedková zbierka s názvom Vesmírne prípady.


Anotácia

Jozef Žarnay svojou tvorbou ovplyvnil celú generáciu čitateľov. Ako napovedá už názov knihy, dnes sa vracia na scénu so sériou detektívnych príbehov v štýle akčnej sci-fi a klasickej detektívky 70. a 80. rokov minulého storočia. Spolu so sympatickým poručíkom Galaktopolu Radom Torysanom a súkromným detektívom Rexom Baxterom sa staneme svedkami záhadných stretnutí, cestovania v čase, podozrivých masových samovrážd i pátrania po vzácnych artefaktoch. Doteraz knižne nepublikované texty dopĺňa autorov prehľad slovenskej sci-fi scény a predslov Alexandry Pavelkovej.


Podrobnosti o knihe
Názov: Vesmírne prípady
Autor: Jozef Žarnay
Vydavateľstvo: Artis Omnis
Rok vydania: 2015
Počet strán: 144
Väzba: pevná
Rozmer: 120×200 mm
Jazyk: slovenský
Obálka: Martina Pilcerová
ISBN: 9788089718412


Knihu Vesmírne prípady môžete dostať na Martinuse so zľavou 15 %


O autorovi

Jozef Žarnay (nar. 1944 v Humennom), detstvo strávil v Michalovciach, neskôr sa usadil v Prešove. Ako učiteľ pôsobil na viacerých školách. Je autorom kníh Tajomstvo Dračej steny (1973), Prekliata planéta (1977), Kolumbovia zo základne Ganymedes (1983), Časolet (1990), Signály ľadového sveta (2012).
V roku 1985 sa do kín dostal film Tretí šarkan (r. Peter Hledík), ktorý bol nakrútený na motívy románu Tajomstvo Dračej steny. Film získal viaceré medzinárodné ocenenia. V rozhlasovom archíve sa nachádzajú mnohé Žarnayove poviedky aj historiografické pásma o svetovej i slovenskej fantastike, portréty svetových autorov vedecko-fantastickej, klasickej dobrodružnej literatúry i svetových autorov detektívky.

Viac o autorovi na stránke Jozefa Žarnaya.


1. mája 2015
Fandom SK - PR