VSF znova plný našich hviezd

Tak, ako prvý Večer slovenskej fantastiky na minuloročnom Istrocone, aj tento predstaví to najlepšie, čo momentálne v tomto žánri u nás máme a prinesie aj nové aktivity, ktoré by jej mali pomôcť v blízkej budúcnosti. Keďže jeho termín, piatok o 20.30, koliduje s viacerými atraktívnymi bodmi programu, pozrite si jeho \„cestovný poriadok\“.

Rovnako ako druhý Večer, aj teraz ho začne prezentácia súčasnosti a budúcnosti Ceny Gustáva Reussa, ktorú tentokrát predvedie jeden z jej najväčších objavov a víťaz ročníka 1999 Štefan Huslica. Nasledovať bude vyhlásenie dvoch ďalších súťaží. Rakety 2004 (áno, Raketa 2003 nebude – už pri prvom ročníku označenie 2002 miatlo, keďže uzávierka, hlasovanie čitateľov aj vyhlásenie výsledkov bolo v roku nasledujúcom – a tých zmien v súťaži bude viac, o niektorých sme sa už na stránke zmienili) a novej súťaže, ktorú vyhlásia zakladatelia internetovej stránky Fiction Stories Martina Šedová a Viktor Juris. O čom bude táto webová stránka, ktorá by mala pomôcť všetkým autorom poviedok našich žánrov, prezradí spomínaná dvojica v nasledujúcej besede. Po nich príde dvojica veľmi úspešných autorov v tomto roku – absolútna víťazka Ceny Karla Čapka Alexandra Pavelková a víťaz Poviedky 2003 Jozef Girovský. Určite prezradia niečo zaujímavé o svojej najnovšej tvorbe, knižkách či osobných pocitoch. No a Večer zakončia finalisti Rakety 2002, ktorí si necelý deň pred vyhlásením výsledkov vymenia názory na to, kto ju podľa nich vyhrá a prečo. Každý bod programu by mal trvať asi pol hodinky, okolo desiatej spravíme 15-minútovú prestávku. Ak počítame aj 15–20 minút pre Michala Hvoreckého, ktorý by sa napriek príprave svojej technopárty na Večeri teoreticky mohol zúčastniť, tak celý program potrvá okolo troch hodín.


11. septembra 2003
Martin Králik