VÔBEC NIE "NA DRAKA" - DRACON 2001

Počas predošlého víkendu 7. – 9. 12. 2001 sa v moravskej metropole konalo 17. predvianočné stretnutie fanov, spisovateľov, redaktorov, ilustrátorov a zberateľov, ktorých uhranula nielen scifi, fantasy a horor, ale aj láska, priateľstvo a dobrá spoločnosť. Čítajte ďalej ako sa žilo, dusilo, parilo a prednášalo na Dracone 2001.

Dnes už kultový brnenský Dracon sa na staré pubertálne roky dožil nového pôsobiska. Jeho hlavní usporiadatelia – členovia SFK NYX Pavel Mikuláštík a Mirek Dvořák čelili vleklým problémom s priestormi, no nakoniec slovo dalo slovo a dobrý drak sa presťahoval z hotela Santon do novej nory na Kráľovom Poli, aby tu zviedol úspešný boj s rozmaznanými hosťami. Tých tohtoročných bolo takmer 400 a boli medzi nimi zastúpené mnohé národnosti – Poliaci, maďarskí fani, tradične početná skupina zo Slovenska, domáci Moravania, Česi a dokonca prišiel aj jeden Španiel (neskôr sa síce zistilo, že ho naturalizovali v jednom domácom klube a vie už aj česky, ale čo je doma to sa počíta!) . Hotel na Božetěchově ulici sa premenil na mravenisko plné starých známych i nových tvárí, ktorí sem prišli nielen za poznaním, ale aj obnoviť a upevniť staré priateľstvá, stretnúť sa so svojimi idolmi a zabaviť sa medzi dobrými ľuďmi. Kto kedy navštívil hotel Santon vie, že staré dobré časy sa nevracajú, buďme však vďační, že nám toto príjemné podujatie bolo z moci náhody, usilovnosti a vynaliezavosti vôbec uchované a ušetrime si kuvičie hlasy na inokedy. Nové priestory sú čisté, i keď na úrovni bývalej ubytovne, ponosy na personál v reštaurácii boli síce oprávnené, avšak ešte stále existujú cony, na ktorých organizátori vôbec neposkytujú stravovanie a kto chcel, našiel v okolí mnoho reštaurácií, stačilo len vyzuť rokmi prilepené papučky. Nedostatok vhodných prednáškových priestorov vyriešili organizátori šalamúnsky ku spokojnosti každého, kto nikdy nestíhal byť paralelne na viacerých miestach naraz – úplne stačili dva bloky programu, ktoré sa dopĺňali svojou zaujímavosťou. Ako sa v zhovorčivej chvíli vyjadril jeden z nich, ktorého nechcem menovať: „Nic se letos nekazilo, počítače jely bez poruch, to jsme ešte na Draconu nezažili!“ Pre tých nostalgickejšie založených neboli ani žiadne fronty pri prezentácii, plynule fungovala recepcia, tiekla teplá voda, fungovali výťahy a vôbec boli skoro Vianoce, teplo, pohoda a zázračný nevídaný pokoj. „Bylo o čtvrtinu míň práce, o polovinu víc klidu a konečně sem si užil vlastního conu!“- prezradil náš nemenovaný zdroj a mňa napadlo, že starí organizátorskí veteráni to vôbec nemajú jednoduché, vypiplú svoje dieťa, maznajú sa s ním a potom im ho nejaký hotelový žralok takmer zdecimuje. Nech nám Dracon prežije všetky nástrahy a načerpá nové sily do tretej desiatky!

Zajtra niečo o prednáškach, hosťoch a ako cvrlikali cvrčky.

Foto: Šéfovia Conan Society – Zdeněk Tunelář Zachodil a Nalim Lidochaz. © Pagi, 2001

&nbsp Tono Stiffel & Miso Jedinák


12. decembra 2001
Fandom SK - PR